TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wojna o pieniądze z turystyki pielgrzymkowej w Licheniu

2004-09-01

Konkurencja pomiędzy firmami branży turystycznej przeważnie prowadzi do wzrostu jakości usług, i większego zadowolenia klienta. Jednak dzieje się tak tylko wtedy, kiedy podmioty konkurujące ze sobą mają co najmniej równe szanse na prowadzenie działalności.

r e k l a m a


Niestety w Licheniu raczej nie można mówić o równych szansach w walce o turystów pomiędzy prywatnymi właścicielami obiektów infrastruktury turystycznej a kościołem, który zamierza zarabiać na turystyce pielgrzymkowej.

Sprawa rozchodzi się o odwołanie ze stanowiska ks. Makulskiego, kustosza sanktuarium w Licheniu i budowniczego bazyliki, któremu wiele zawdzięczają setki mieszkańców okolicznych wsi i handlarze żyjący z pielgrzymów. Dzięki ks. Makulskemu Licheń stał się drugim co do ważności polskim sanktuarium (po Jasnej Górze). Rocznie odwiedza je setki tysięcy pielgrzymów z całego świata, a ta liczba z roku na rok się zwiększa.

Jak dotąd na turystyce pielgrzymkowej zarabiali głownie mieszkańcy okolicznych wsi, którzy zainwestowali w obiekty bazy pobytowej, lokale gastronomiczne, i inne elementy infrastruktury turystycznej w okolicach sanktuarium. Teraz, kiedy Licheń stał się tak często odwiedzany, zarabiać na pielgrzymach postanowił także kościół.

Problemem dla kościoła był kustosz ks. Makulski, który widział w Licheniu tylko dzieło swojego życia poświęcone Bogu, a nie obiekt, który może dać kościołowi naprawdę duże zyski. Kościół odwołał więc ks. Makulskiego ze stanowiska kustosza. Nowym kustoszem będzie ks. Wiktor Gumienny - który dużo racjonalniej patrzy na możliwości Lichenia.

Mieszkańcy okolic Lichenia oceniają, że kościół chce rozpocząć działania mające na celu zarabianie na pielgrzymach na wielką skalę - na terenach należących do kościoła mają powstać parkingi, nowoczesne kioski, sieć restauracji. Wszystko pod kontrolą zakonników, i wszystko dla "dobra" kościoła.

Oczywiście jest to mało optymistyczne dla właścicieli obiektów infrastruktury turystycznej. Siły konkurujących nie są porównywalne - kościół katolicki w Polsce dysponuje ogromnymi środkami finansowymi na inwestycje, i bardzo dużą siłą nacisku psychologicznego na potencjalnego klienta.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Licheń konkurencja branża turystyczna ks. Makulski sanktuarium Maryjne infrastruktura turystyczna inwestycje sanktuarium w Licheniu ks Wiktor Gumienny kustosz nowoczesne kioski Lichenia Lichen ankieta zadowolenia klienta z turystyki pielgrzymkowej kościół pieniądze


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję