TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Wojna o pieniądze z turystyki pielgrzymkowej w Licheniu

Konkurencja pomiędzy firmami branży turystycznej przeważnie prowadzi do wzrostu jakości usług, i większego zadowolenia klienta. Jednak dzieje się tak tylko wtedy, kiedy podmioty konkurujące ze sobą mają co najmniej równe szanse na prowadzenie działalności.


Niestety w Licheniu raczej nie można mówić o równych szansach w walce o turystów pomiędzy prywatnymi właścicielami obiektów infrastruktury turystycznej a kościołem, który zamierza zarabiać na turystyce pielgrzymkowej.

Sprawa rozchodzi się o odwołanie ze stanowiska ks. Makulskiego, kustosza sanktuarium w Licheniu i budowniczego bazyliki, któremu wiele zawdzięczają setki mieszkańców okolicznych wsi i handlarze żyjący z pielgrzymów. Dzięki ks. Makulskemu Licheń stał się drugim co do ważności polskim sanktuarium (po Jasnej Górze). Rocznie odwiedza je setki tysięcy pielgrzymów z całego świata, a ta liczba z roku na rok się zwiększa.

Jak dotąd na turystyce pielgrzymkowej zarabiali głownie mieszkańcy okolicznych wsi, którzy zainwestowali w obiekty bazy pobytowej, lokale gastronomiczne, i inne elementy infrastruktury turystycznej w okolicach sanktuarium. Teraz, kiedy Licheń stał się tak często odwiedzany, zarabiać na pielgrzymach postanowił także kościół.

Problemem dla kościoła był kustosz ks. Makulski, który widział w Licheniu tylko dzieło swojego życia poświęcone Bogu, a nie obiekt, który może dać kościołowi naprawdę duże zyski. Kościół odwołał więc ks. Makulskiego ze stanowiska kustosza. Nowym kustoszem będzie ks. Wiktor Gumienny - który dużo racjonalniej patrzy na możliwości Lichenia.

Mieszkańcy okolic Lichenia oceniają, że kościół chce rozpocząć działania mające na celu zarabianie na pielgrzymach na wielką skalę - na terenach należących do kościoła mają powstać parkingi, nowoczesne kioski, sieć restauracji. Wszystko pod kontrolą zakonników, i wszystko dla "dobra" kościoła.

Oczywiście jest to mało optymistyczne dla właścicieli obiektów infrastruktury turystycznej. Siły konkurujących nie są porównywalne - kościół katolicki w Polsce dysponuje ogromnymi środkami finansowymi na inwestycje, i bardzo dużą siłą nacisku psychologicznego na potencjalnego klienta.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Licheń konkurencja branża turystyczna ks. Makulski sanktuarium Maryjne infrastruktura turystyczna inwestycje sanktuarium w Licheniu ks Wiktor Gumienny kustosz nowoczesne kioski Lichenia Lichen ankieta zadowolenia klienta z turystyki pielgrzymkowej kościół pieniądze


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję