PKP będzie płacić za spóźnienia!
Od 1 maja br. PKP jest zobowiązane do płacenia odszkodowań pasażerom pociągów międzynarodowych, którzy z powodu spóźnienia pociągu ponieśli straty. Obowiązek taki na PKP nakłada Karta Praw Podróżnego, która została wprowadzona przez Międzynarodową Unię Kolejową.
Wysokość zwrotu zależy od spóźnienia pociągu. W przypadku pociągu dziennego jest to 60 minut, a nocnego - 120 minut. Dodatkowo, cena biletu musi być wyższa niż 50 euro. Warto także zwrócić uwagę na fakt, że odszkodowania nie będą wypłacane w gotówce, tylko w formie zniżki na kolejne bilety. Niedługo odszkodowania takie pojawią się także na trasach krajowych.
Komentarze
Tagi:
Dział dla turystów:
Rainbow inwestuje w hotel z
IGHP: październik to czas hoteli
Starsze aktualności:
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Biometryczne paszporty w połowie 2005
Polskie Jadło otrzyma darowiznę od Jana Kościuszko
Powstaje Miejska Sieć Informacji Kulturalno - Turystycznej!
Wyniki Norwegian z drugiego kwartału 2007 roku
McDonald's serwował zatrute mleko
Niemcy: w przyszłym tygodniu strajki na lotniskach
Polska baza turystyczna na Euro 2012 jest niewystarczająca?
Z Zielonej Góry do Gorzowa pociągiem 1,5 godziny?
Dalszy los sieci agencji turystycznych opartych o franchising
Dwukilogramowy bursztyn w Muzeum w Gdańsku
Kolejna katastrofa lotnicza - 161 osób nie żyje
Były szef Juventuru zaprzecza przyjęcia łapówki
Nowe modele autobusów firmy Solbus na eksport
Francuscy rybacy zablokowali brytyjskie porty. Setki turystów nie wróciło do domów
Europejskie: ubezpiecz się na wakacje na Online Expo
Baza turystyczna i rekreacyjna na świecie