Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Problemy touroperatorów z agentami
2004-08-01Turystyka dziecięca i młodzieżowa w Federacji Rosyjskie rodzi najwięcej konfliktów podczas wzajemnej współpracy pomiędzy touroperatorami a agentami, sprzedającymi ich ofertę.
r e k l a m a
Dzieje się tak głownie ze względu na to fakt, iż finalny odbiorca produktu, jakim jest wycieczka jest najczęściej osobą niepełnoletnią, niedoświadczoną, przez co nie jest w stanie właściwie ocenić, czy otrzymała dokładnie taką usługę, jaką kupili rodzice.
Drugim istotnym czynnikiem wpływającym na zwiększenie się ilości nieporozumień pomiędzy touroperatorami a agentami, jest zwiększony zakres odpowiedzialności, jaki dotyczy organizowania wypoczynku dla dzieci i młodzieży.
Zdaniem touroperatorów konflikty przy dystrybucji imprez dla młodzieży i dzieci wynikają głownie z winy braku profesjonalizmu i nieodpowiedzialności agentów. Typowym tego przykładem są niedoinformowani lub błędnie poinformowani o szczegółach wycieczki rodzice, choć zdarzają się także przypadki przenoszenia (po sprzedaży imprezy przez agenta) na touroperatora obowiązku informowania klientów o wszelkich detalach np. agent zamiast powiedzieć klientowi, żeby w przypadku pytań lub wątpliwości dzwonił do niego, to daje klientowi nr telefonu touroperatora - przekładając w ten sposób obsługę posprzedażową na barki organizatora.
Zdaniem rosyjskich touroperatorów większości sytuacji konfliktowych można by uniknąć - np. poprzez konieczność przedłożenia kupującym do podpisania szczegółowego programu wycieczki i przekazywanie im po podpisaniu umowy kupna szczegółowych informacji o nabytej imprezie w formie ulotek.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Influencerzy mają promować atrakcje
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Komisja Europejska zaaprobowała plan ratowania Alitalii
Najdziwniejsze toalety na świecie
Turyści, którzy zabili niedźwiadka przed sądem
Międzynarodowe Targi Turystyczne FITUR już w styczniu
Strajk na berlińskich lotniskach Tegel i Schoenefeld
Ławica: blisko 8% pasażerów więcej w I półroczu
Zakopane: liczba warszawskich turystów bije rekordy
Wrocław wycofał się z prywatyzacji SPA przy Teatralnej
POT promuje wakacje we wschodniej Polsce
Turyści nie chcą jeździć do Grecji
Foodcamp - pierwsze w Polsce otwarte spotkanie dla gastronomów
Zagraniczni turyści wydali w Polsce 6,1 mld dolarów!
Czterogwiazdkowy Hotel Platinum w Ostródzie już otwarty
Co będzie z krakowską Cracovią?
Tarnowskie Centrum Informacji nagrodzone odznaką Ministra Sportu i Turystyki
Czy tanie linie lotnicze muszą dostosować ofertę do polskich realiów?
Powstanie kompleks SPA w Świnoujściu