TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






PKP PLK zdąży zmodernizować linie kolejowe do EURO 2012

Agnieszka Safuta-Pawlak z zarządu PKP PLK zapewniła, że PKP Polskim Liniom Kolejowym uda się zdążyć z realizacją planu dotyczącego modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012.


Do maja 2012, w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK ma zmodernizować 9 odcinków linii kolejowych. Ich łączna długość wyniesie prawie tysiąc kilometrów. Do 2008 roku zostało zmodernizowanych blisko 450 km. Kolejnych 540 km zostanie oddanych do użytku przed majem 2012.

Jak poinformowało PKP PLK, prace modernizacyjne zostały rozpoczęte na ogromną skalę, a to ze względu na przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz wstąpienie do Unii Europejskiej, co dało PLK możliwość skorzystania z funduszy unijnych. Jedynie w latach 2000- 2003 polskim kolejom, ze środków unijnych przyznano 876 mln euro.

Środki, jakie PLK mają zamiar przeznaczyć na kolejowe inwestycje infrastrukturalne odnośnie EURO 2012, to kwota 18 mld złotych. Firma PLK dzięki tym pieniądzom zmodernizuje linie łączące miasta, które będą gospodarzami rozgrywek EURO 2012.

Najistotniejszymi inwestycjami w ramach programu Kolej na 2012 są prace modernizacyjne odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie, a także odcinek Kraków - MPL Balice.

PKP PLK poinformowały, że prace modernizacyjne obejmą swoim zasięgiem nie tylko wymianę torowiska oraz sieci trakcyjnej, ale również budowę albo modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów, a także wydatki związane z ochroną środowiska.

Spółka ma nadzieję, że dzięki tym wszystkim inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów, a ponadto w znaczny sposób skróci się czas przejazdu pociągami na tych właśnie trasach.

Czas skróci się na wybranych odcinkach:
- na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań);
- z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny;
- z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna
- z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol;
- ze 195 minut do 125 minut;
- Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz ze 160 minut do 85 minut.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest spółką wchodzącą w skład Grupy PKP, która jest odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Agnieszka Safuta-Pawlak PKP PLK PKP Polskie Linie Kolejowe modernizacja infastruktury kolejowej do Euro 2012 Euro 2012 przygotowania do Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej wstąpienie Polski do Unii Europejskiej fundusze unijne Warszawa - Łódź Warszawa - Terespol Zgorzelec - Opole Rzeszów - granica państwa Warszawa - Gdańsk Wrocław - Poznań Poznański Węzeł Kolejowy Warszawski Węzeł Kolejowy Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie odcinek Kraków - MPL Balice wymiana torowiska wymiana sieci trakcyjnej ale również budowa i modernizacja mostów wiaduktów przejść podziemnych przejść kolejowych peronów Grupa PKP




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję