PKP PLK zdąży zmodernizować linie kolejowe do EURO 2012
Agnieszka Safuta-Pawlak z zarządu PKP PLK zapewniła, że PKP Polskim Liniom Kolejowym uda się zdążyć z realizacją planu dotyczącego modernizacji infrastruktury kolejowej na EURO 2012.
Do maja 2012, w ramach przygotowań do Mistrzostw Europy w piłce nożnej, PKP PLK ma zmodernizować 9 odcinków linii kolejowych. Ich łączna długość wyniesie prawie tysiąc kilometrów. Do 2008 roku zostało zmodernizowanych blisko 450 km. Kolejnych 540 km zostanie oddanych do użytku przed majem 2012.
Jak poinformowało PKP PLK, prace modernizacyjne zostały rozpoczęte na ogromną skalę, a to ze względu na przyznanie Polsce współorganizacji Mistrzostw Europy w Piłce Nożnej EURO 2012 oraz wstąpienie do Unii Europejskiej, co dało PLK możliwość skorzystania z funduszy unijnych. Jedynie w latach 2000- 2003 polskim kolejom, ze środków unijnych przyznano 876 mln euro.
Środki, jakie PLK mają zamiar przeznaczyć na kolejowe inwestycje infrastrukturalne odnośnie EURO 2012, to kwota 18 mld złotych. Firma PLK dzięki tym pieniądzom zmodernizuje linie łączące miasta, które będą gospodarzami rozgrywek EURO 2012.
Najistotniejszymi inwestycjami w ramach programu Kolej na 2012 są prace modernizacyjne odcinków: Warszawa - Łódź, Warszawa - Terespol, Zgorzelec - Opole, Rzeszów - granica państwa, Warszawa - Gdańsk, Wrocław - Poznań, Poznański Węzeł Kolejowy, Warszawski Węzeł Kolejowy, Warszawa - Międzynarodowy Port Lotniczy (MPL) Okęcie, a także odcinek Kraków - MPL Balice.
PKP PLK poinformowały, że prace modernizacyjne obejmą swoim zasięgiem nie tylko wymianę torowiska oraz sieci trakcyjnej, ale również budowę albo modernizację mostów, wiaduktów, przejść podziemnych, przejść kolejowych, peronów, a także wydatki związane z ochroną środowiska.
Spółka ma nadzieję, że dzięki tym wszystkim inwestycjom poprawi się bezpieczeństwo pasażerów, a ponadto w znaczny sposób skróci się czas przejazdu pociągami na tych właśnie trasach.
Czas skróci się na wybranych odcinkach:
- na trasie Warszawa Centralna - Wrocław Główny (przez Poznań);
- z 308 minut do 260 minut; Warszawa Centralna - Gdańsk Główny;
- z 270 minut do 180 minut, Warszawa Centralna - Łódź Fabryczna
- z 90 minut do 70 minut, Warszawa Centralna - Terespol;
- ze 195 minut do 125 minut;
- Wrocław Główny - Węgliniec - Gorlitz ze 160 minut do 85 minut.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. jest spółką wchodzącą w skład Grupy PKP, która jest odpowiedzialna za zarządzanie państwową siecią kolejową.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Gdzie chcieliby polecieć
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział centra informacji i promocji:
Arłamów gościł działaczy
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
W 2007 roku Peru odwiedziło 1.8 miliona turystów
Kolejni niezadowoleni klienci biura podróży
Nowa siedziba Grupy Travel Polska
PTU zorganizowało powrót do kraju już 1058 klientom Open Travel
Nagrody i wyróżnienia na opolskich targach turystycznych "W stronę słońca"
Katedra Notre - Dame najczęściej zwiedzana w Paryżu
prywatne kwatery w Hajduszoboszlo
przemyslenia zwiazane z branza i studiami z nia zwiazanymi
Wynajmę ośrodek na zorganiozowanie Andrzejek, Sylwestra i tp
Wyborcza radzi szukać klauzul i pisać reklamacje!
Tomasz Wilczak - nowy prezes POT!
Nagroda mediów zagranicznych "Medienpreis 2008" dla berlińskiego ośrodka POT
Port Lotniczy w Gdańsku: o 14% więcej pasażerów niż w roku obiegłym
Samolot z polskimi turystami zawrócił do Hurgady zaraz po starcie
Witryny turystyczne a obsługa klienta