TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Problemy przewoźników autokarowych

Wzrost liczby przewoźników nie pozostaje bez wpływu na cały rynek. Już w obecnej chwili przewoźnicy autokarowi mogą mówić o spełniających się czarnych wizjach dotyczących popytu na ich usługi. Być może Europa nie otwarła się dostatecznie szeroko, a być może konkurencja tanich linii lotniczych i coraz aktywniejszych kolei, sprawia, że część przewoźników odnotowała spadek zapotrzebowania na swoje usługi.


Spadek popytu zmusza firmy obciążone stałymi kosztami taboru i pracowników do poszukiwania dróg do przyciągnięcia klientów. Niestety dla samych firm często oznacza to ostrą walkę z konkurencją, a co za tym idzie głównie promocje. Niestety jak mówią podręczniki marketingu promocje są dobre, ale z umiarem. Ich nadużywanie mści się w postaci przyciągnięcia klientów nie lojalnych i niekierujących się marką. Może także zniszczyć dotychczasową bazę wiernych klientów - gdy już za kupon z gazety otrzymuje się "kartę stałego klienta". Niech przestrogą będzie reklama z tak bardzo konkurencyjnego rynku jak telefony na kartę - ostatnim czasem "Tak Tak" zauważył, że oprócz zyskania nowych klientów, trzeba także utrzymać starych...

Walka o klienta ma jeszcze jeden wymiar - marketingowo-prowizyjny. Obecnie prowizje są wyższe niż kilka lat temu i zdarza się, że nawet docierają do 25%! A przecież w większości przypadków proces sprzedaży biletów stał się zunifikowany i szybki dzięki systemom komputerowym. Także materiały marketingowe często są dostarczane na własny koszt przez przewoźników - choć biorąc pod uwagę, że "za co się nie płaci, tego się nie szanuje" nie jest to raczej najlepsze posunięcie.

Zbliżający się sezon letni stanie się chwilą prawdy dla wielu przewoźników - muszą oni zacisnąć pasa i znaleźć skuteczną metodę na pozostanie na rynku. Być może po tym sezonie będziemy świadkami wielu upadków i konsolidacji, jednak w kraju gdzie autostrady powstają głównie na papierze, nie może to nas dziwić.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
przewoźnik autokar autobus przewoźnicy autokarowi przewoznicy za problemy przewoźników autokarowych kłopoty walka o klienta


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję