TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zmiany na rynku gastronomii w Polsce

Polacy coraz częściej jadają w restauracjach i innych punktach gastronomicznych, a na tą tendencję szybko odpowiada rynek - powstaje coraz to więcej lokali gastronomicznych dla przeciętnego konsumenta. Nowopowstałe lokale wypełniają nisze rynkową - nadal w Polsce zbyt mało jest punktów gastronomicznych dla przeciętnego konsumenta.


Polski rynek gastronomii jest rynkiem specyficznym, na którym nadal pobrzmiewają echa uprzedniego sytemu politycznego.

W roku 1996 roku w Polsce było około 47 tys. lokali gastronomicznych. Trzy lata później nastąpił drastyczny spadek ilości punktów gastronomicznych do 42 tysięcy punktów - zniknęły z ulic uliczne bary, budki z piwem i inne lokale gastronomiczne niższej jakości.
Od roku 2000 krajowy rynek lokali gastronomicznych powoli się stabilizuje - chociaż podobnie jak w Czechach nadal brakuje restauracji, barów i innych punktów gastronomicznych średniego szczebla.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
rynek gastronomii w Polsce restauracji lokali gastronomicznych budki gastronomiczne gastronomia tendencje zmiany polska




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję