Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Pilotaż Saksonia/ 6-7.06
- Pilot do Budapesztu 28.05-01.06
- Kierownik Coral Travel Suwałki
- Specjalista ds Turystyki
- poszukiwany pilot - Polska Północna 26-30.05
- Rezydent biura podróży 2025
- Manager produktu
- Staż w biurze Coral Travel Grodzisk Mazowiecki
- Rezydent Turystyczny/Pilot Turystyczny Sezon 2025
- Ośrodek Royal - Jastrzębia Góra wolny turnus


UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko PKP Przewozy Regionalne
2008-07-25Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko PKP Przewozy Regionalne. Postępowanie ma ustalić, czy PKP Przewozy Regionalne stosowały w regulaminie postanowienia naruszające prawa podróżujących na trasach do 100 km.
r e k l a m a
Jeżeli przedstawione zarzuty potwierdzą się Prezes UOKiK może wydać decyzję nakazującą zmianę praktyki. Ponadto może nałożyć na przedsiębiorcę karę finansową w wysokości do 10% ubiegłorocznych przychodów - tak mówi ustawa o ochronie konkurencji i konsumentów.
UOKiK ma wątpliwości czy istnieje m.in. możliwość zwrotu pieniędzy w przypadku zmiany umowy. Podróżni często z przyczyn niezależnych, zmieniają klasę pociągu lub rodzaj połączenia.
Informacje zebrane przez Urząd mówią, że zgodnie ze stosowanym przez PKP Przewozy Regionalne regulaminem konsument mógł liczyć na zmianę umowy tylko i wyłącznie w przypadkach korzystnych dla spółki (zmiany wagonu z niższej na wyższą klasę, wydłużenia podróży czy przejazdu poza stację przeznaczenia).
UOKiK sprawdzi również, czy spółka w jakikolwiek sposób ograniczała klientom prawo do odstąpienia od umowy i zwrotu należności proporcjonalnie do niewykorzystanego biletu. Podróżny posiadający ważny bilet jednorazowy musi kupić nowy w przypadku rozpoczęcia podróży ze stacji pośredniej - to też budzi wątpliwości Urzędu.
W przypadku niewywiązania się z umowy bądź niewłaściwej jej realizacji, np. opóźnień w przejazdach, odwołania kursów, konsumenci powinni zgłaszać się z reklamacją bezpośrednio do przewoźnika. Reklamacja złożona w formie pisemnej powinna przede wszystkim zawierać: datę sporządzenia reklamacji, dane przewoźnika, dane osoby składającej reklamację, uzasadnienie reklamacji, kwotę roszczenia, wykaz załączonych dokumentów oraz podpis osoby wnoszącej reklamację. Do tego należy dołączyć oryginały dokumentów dotyczących zawarcia umowy przewozu. Odpowiedź powinna byż nie później niż w terminie 30 dni od dnia przyjęcia reklamacji przez przewoźnika.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów jest organem właściwym w przypadku naruszeń praw podróżnych wynikających ze stosowania w umowach bądź regulaminach postanowień ograniczających prawa słabszej strony. UOKiK przypomina, że w razie pojawienia się problemów prawnych konsumenci mogą liczyć na pomoc miejskich i powiatowych rzeczników konsumentów czy organizacji pozarządowych - Federacji Konsumentów, Stowarzyszenia Konsumentów Polskich. Bezpłatne porady udzielane są również pod numerem telefonu 0 800 800 008.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
PKP nie jest uczciwe w stosunku do klientów?
[2008-07-26 10:23 83.19.103.*]
PKP i tak już chyba nic nie pomoże , chyba że do Polski zawita DB (tak Deutsche Bahn) dopiero oni zrobią porządek w PKP a dla PKP jak najszybciej należy zminić nazwe np Prywatna Klika Pasorzytów
bo jak te firme inaczej nazawć?? najpierw konduktor wiezie mnie na lewo z Krakowa do Warszawy bez biletu ,kasa idzie do jego kieszeni, potem na zebraniu związkowym krzyczy jaka ta kolej biedna, w wagonie brud i smród a on siedzi sobie w osobnym przdziale nic nie robiąc cała droge więc jak ta kolej ma funkcjonować jak większość kradnie ????? odpowiedz »r e k l a m a
Dział centra informacji i promocji:
Poznań promował się w
Dział prawo i podatki:
Egipt przedłużył program bezpłatnych wiz
Prace nad nowelizacją ustawy o
Europejskie Stowarzyszenie Przedsiębiorców Turystycznych rozpoczyna
UE podpisuje umowę z Kanadą w sprawie danych
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Starsze aktualności:
Skytrax wybrał najlepsze linie lotnicze na
Najlepszy kemping w Polsce jest na Dolnym
Drugi nabór w ramach programu finansowanego z
Itaka wzmacnia ofertę lotów w
GUS publikuje dane o liczbie udzielonych
Komisja Europejska zatwierdziła pomoc dla przewoźnika
Promocja na zlecenie - czy tak to powinno
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem
Sabre wspiera się AI od
Dokąd polecą Polacy samodzielne na
Polacy krócej wypoczywają w
Odkrycia archeologiczne przy rozbudowie pasa startowego łódzkiego lotniska!
Gliwice: biura podroży poznawały Szwajcarię poprzez curling
Otwarcie nowego condo-hotelu Willa Port Conference Resort & SPA w Ostródzie
Drogie zabawy brytyjskich turystów
Tatry: niedźwiedzie na szlakach
Zmiany na rynku gastronomii w Polsce
Samorząd odnowi lotnisko w Białej Podlaskiej?
ZEA: otwarto najdroższy kurort świata
Barometr Turystyki Międzynarodowej - wyniki
Milionowy pasażer na lotnisku w Pyrzowicach!
Airbus dostarczy do Chin 160 samolotów za 10 mld euro
Grupa Kościuszko będzie rozmawiać o kupnie restauracji "Chłopskie Jadło"
Kielce: właściciele nie chcą sprzedać działek. Lotnisko w Obicach zagrożone?