Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Modlin inwestuje i zwiększy przepustowość
Koszt pierwszego etapu rozbudowy lotniska Warszawa-Modlin oszacowano na około 500 mln zł. Wiceprezes zarządu lotniska, Jacek Kowalski, poinformował, że po zakończeniu inwestycji przepustowość portu wzrośnie do 7-8 mln pasażerów rocznie.
W ramach projektu przewidziano rozbudowę terminala po stronie wschodniej i zachodniej, zwiększenie liczby bramek z czterech podwójnych do ośmiu oraz modernizację strefy bagażowej, dróg kołowania i parkingów. Dokumentacja techniczna jest już gotowa, a aktualizacja kosztorysu wskazuje na znaczną skalę planowanych prac.
Podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury wiceminister Maciej Lasek poinformował, że węzeł zjazdowy z trasy S7 prowadzący na lotnisko będzie gotowy pod koniec 2025 roku. W 2029 roku na lotnisku planuje się otwarcie stacji kolejowej, połączonej linią kolejową ze stacją Modlin. Koszt budowy odcinka kolejowego wyniesie 209 mln zł, z czego 95 mln zł pochodzi z funduszy UE, 95 mln zł z Funduszu Kolejowego, a 18 mln zł z budżetu województwa mazowieckiego. Projektowanie trasy ma potrwać do 2026 roku, a roboty budowlane zakończą się w 2029 roku.
Lotnisko Warszawa-Modlin, położone 37 km od centrum Warszawy, obsłużyło w 2023 roku 3,5 mln pasażerów, głównie dzięki połączeniom oferowanym przez Ryanaira.
Butne deklaracje i usuwanie tras z Modlina chyba wyszło Ryanairowi bokiem, bo cichaczem przywraca trasy na 2025 rok.
Spór dotyczący opłat lotniskowych ciągnie się do lat - Ryanair chciałby utrzymania preferencyjnych nierynkowych stawek na operacje na Modlinie. PPL się na to nie zgadza i ostatnią odsłoną była silna redukcja połączeń opisywana poniżej.
Według informacji podanych przez fly4free.pl na lato 2025 wracają na Modlin trasy do Neapolu, Porto, Walencji, Wenecji, Sztokholmu, Budapesztu, Aten, Chanii, Korfu i Zakintos.
Natomiast nie ma w systemach przewoźnika tras do Kopenhagi, Goteborga, Burgas, Zadar i Pafos, Manchesteru, Kowna, Katanii, Edynburga i Birmingham i Wiednia.
Po zimie czeka nie tylko powrót tras, ale także zwiększenie częstotliwości na już działających takich jak Alicante, Barcelona, Malaga, Bari, Bolonia, Bergamo, Paryż Beuavais i Dublina.
Miejmy nadzieję, że będzie to początek końca farsy jaką próbował forsować dominujący w Modlinie przewoźnik, a zarząd lotniska ściągnie w końcu innych przewoźników, aby nie być zależnym od jednego partnera.
Minister infrastruktury Dariusz Klimczak zatwierdził Plan Generalny portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022-2045, w zakresie zgodności z polityką transportową kraju.
Jak przekonuje resort infrastruktury, dzięki zatwierdzeniu tego planu lotnisko w Modlinie ma szansę się rozwinąć i zapewnić pasażerom odpowiednią ofertę lotniczą. Dodatkowo, po decyzji o modernizacji lotniska Chopina w Warszawie, pozwoli zwiększyć możliwości podróżowania na lotniskach Mazowsza.
Przy obecnej siatce połączeń, port jest na granicy przepustowości (lotnisko w ubiegłym roku odprawiło 3,4 mln pasażerów) i pilnie wymaga rozbudowy. Modernizacji wymaga zarówno infrastruktura lotnicza, jak i pasażerska. Wśród zaplanowanych inwestycji w infrastrukturę lotniczą jest budowa nowej drogi startowej. Po jej wybudowaniu dotychczasowa droga startowa będzie pełniła rolę drogi kołowania. Takie rozwiązanie pozwoli na zwiększenie przepustowości pola manewrowego. Poza tym powstanie więcej płyt postojowych dla samolotów, wybudowane zostaną stanowiska do odladzania samolotów bliżej progu drogi startowej oraz rozbudowane zostaną drogi kołowania. W planie jest uruchomienie terminala CARGO, rozbudowa terminala pasażerskiego i budowa parkingu wielopoziomowego.
Ponadto w Planie Generalnym portu lotniczego Warszawa-Modlin na lata 2022-2045 w zakresie inwestycji publicznych wymienia się budowę odcinka linii kolejowej od stacji Modlin do Mazowieckiego Portu Lotniczego (MPL) Warszawa-Modlin oraz budowę stacji kolejowej Mazowiecki Port Lotniczy (MPL) Warszawa-Modlin.
Polityka rozwoju lotnictwa cywilnego w Polsce do 2030 r. (z perspektywą do 2040 r.) zakłada, że port lotniczy Warszawa-Modlin będzie pełnił funkcję komplementarną do lotniska Chopina i w dalszej perspektywie Centralnego Portu Komunikacyjnego.
Plan Generalny to strategiczny dokument określający koncepcję rozwoju lotniska w perspektywie minimum 20 lat. Zawiera m.in. program wykorzystania lotniska, koncepcję rozwoju przestrzennego wraz z zagospodarowaniem stref wokół lotniska i prognozy ruchu lotniczego. W planie generalnym można odnaleźć także informacje ekonomiczno-finansowe dotyczące obecnej i planowanej struktury własnościowej, przewidywanych źródeł finansowania inwestycji, obecnej i przewidywanej rentowności i płynności podmiotu, planowanej wysokości opłat lotniskowych i przychodów z ich tytułu z odniesieniem do całości planowanych przychodów.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Dział aktualności dnia:
Modlin inwestuje i zwiększy
Powstaje wielka grupa serwisów
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Powstaje wielka grupa serwisów
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Na Pomorzu Zachodnim hotelarze nie
Zrównoważony rozwój ważny dla
Lotnisko Chopina pobiło swój
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Wzrosty na wrocławskim lotnisku przerosły oczekiwania
Ryanair startuje z nowym połączeniem z Rzeszowa
Trudne wojaże do łatwych szwaczek
Gdzie wakacjowali mieszkańcy Podlasia?
Letnia praca bez zapłaty - ciąg dalszy
Kopalnia Soli w Wieliczce pozostanie jednak państwowa