TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Ruszył drugi hotel Mövenpick w Polsce

Szwajcarska marka premium przywraca hotelarską tradycję w samym sercu Wrocławia wraz z otwarciem drugiego hotelu w Polsce.


Marka Mövenpick, należąca do grupy Accor, ogłasza otwarcie nowego obiektu w Polsce. Długo wyczekiwany Mövenpick Grand Hotel Wrocław przyjął dziś pierwszych gości, wnosząc do stolicy Dolnego Śląska szwajcarską gościnność, doskonałość kulinarną oraz zupełnie nowy standard hotelarstwa. To kolejne otwarcie marki premium w Polsce, po udanym debiucie w Karpaczu.

Szwajcarska marka Mövenpick, synonim gościnności i mistrzostwa kulinarnego, zdobyła serca gości dzięki niezapomnianym chwilom i doświadczeniom oferowanym w ponad 120 hoteli w 35 krajach. Marka dynamicznie rozwija się w Polsce, otwierając swój drugi hotel i kontynuując ekspansję segmentu premium w Europie Środkowo-Wschodniej.

Położony w samym sercu Wrocławia, Mövenpick Grand Hotel Wrocław oferuje 179 komfortowe pokoje i apartamenty, a także nowoczesne sale konferencyjne, idealne do organizacji spotkań biznesowych i eventów. Nowy hotel znajduje się w budynku z ponad stuletnią historią i tradycją hotelarską. Na gości hotelu czeka restauracja, która serwuje wyśmienite dania kuchni europejskiej, przygotowywane ze świeżych, lokalnych produktów oraz bar z bogatą ofertą drinków i koktajli. Nie zabraknie w niej także słynnego "Chocolate Hour", czyli popołudniowej degustacji czekolady, z której słyną hotele Mövenpick na całym świecie. Na miłośników aktywnego wypoczynku czeka bogato wyposażona strefa fitness i sauny.

Otwarcie drugiego hotelu Mövenpick w Polsce pokazuje potencjał rozwoju usług hotelowych segmentu premium nie tylko w kraju, ale i całym regionie. Wrocław i ponad 100-letni budynek, w którym od zawsze mieścił się hotel, to wymarzona lokalizacja, by rozpocząć ten nowy rozdział dla marki. Jesteśmy przekonani, że dzięki wysokim standardom w połączeniu z doskonałą lokalizacją i duchem marki, Mövenpick Grand Hotel Wrocław szybko stanie się wizytówką Wrocławia i miejscem, do którego goście z całej Polski i zagranicy będą chętnie wracać. mówi Małgorzata Kalinowska-Klimek, Vice President Franchise Operation Eastern Europe.

Niegdyś znany jako Hotel du Nord, a potem jako Grand, budynek, w którym dziś mieści się Mövenpick Grand Hotel Wrocław przez lata był synonimem luksusu i jednym z najbardziej rozpoznawalnych symboli stolicy Dolnego Śląska. Po II wojnie światowej z budynku ocalały jedynie zewnętrzne mury, a wszystkie secesyjne elementy dekoracyjne bezpowrotnie przepadły. Po ponad 7-letniej renowacji i modernizacji w ścisłej współpracy dewelopera z architektami i konserwatorem zabytków, budynek, a wraz z nim hotel szwajcarskiej marki premium ponownie wraca do hotelarskiej tradycji w pełnej okazałości. Zawarte w wystroju elementy elewacji i dekoracje zostały odtworzone na podstwie archiwalnych zdjęć i szkiców, udało się także przywrócić historyczny układ przestrzenny budynku z zastosowaniem nowoczesnych i zrównoważonych rozwiązań hotelarskich, z których na całym świecie słynie marka Mövenpick.

Jesteśmy niezwykle dumni, że tchnęliśmy nowe życie w jeden z najbardziej rozpoznawalnych budynków Wrocławia, przywracając mu dawną świetność, łącząc ją z nowoczesnymi rozwiązaniami. Naszym celem od początku było zachowanie wyjątkowego dziedzictwa tego miejsca, aby stworzyć przestrzeń, która zachwyci zarówno miłośników historii, jak i gości poszukujących najwyższych standardów komfortu i obsług. powiedział Grzegorz Rojek, prezes zarządu Cohm.

Za projektem wnętrz hotelu stoi wrocławskie studio MIXD, wielokrotnie doceniane i nagradzane za swoje projekty wnętrz hotelowych w Polsce i na arenie międzynarodowej. Bardzo się cieszymy, że mieliśmy w naszym rodzinnym mieście okazję zaprojektować tak wyjątkowy obiekt. W designie połączyliśmy inspiracje architekturą przełomu XIX i XX wieku, hotelową tradycją obiektu, zaprojektowanego pierwotnie przez Paula Rothera, i samą marką Mövenpick, a szczególnie jej kulinarnym dziedzictwem. Uważne oko dostrzeże elementy nawiązujące do stylu art deco, paryskich hoteli i kawiarni oraz apetyczne odcienie kawy, czekolady i szampana. mówił Piotr Kalinowski, CEO i dyrektor artystyczny MIXD.

Mövenpick Grand Hotel Wrocław to doskonały wybór dla osób podróżujących służbowo, jak i turystycznie. Lokalizacja w bezpośrednim sąsiedztwie dworca głównego ułatwia podróżowanie i komunikację z innymi częściami miasta. W odległości krótkiego spaceru od hotelu znajdują się najważniejsze zabytki i atrakcje Wrocławia, takie jak Rynek, Ostrów Tumski, Hala Stulecia czy też Wrocławski Ogród Zoologiczny. Hotel to również doskonała baza wypadowa do poznawania bogatej oferty kulturalnej i rozrywkowej Wrocławia.

»»»» Starsze informacje 2025-02-23 ««««


Marka JW Marriott zawita do Krakowa. Sieć hotelowa Marriott International podpisała umowę z polskim developerem J.W. Costruction, który zajmie się przebudową obiektu. Będzie to pierwszy obiekt tej sieci w Polsce.

Hotel powstanie w dawnym budynku banku PKO, przy ulicy Wielopole. Hotel ma oferować 125 pokoi, a budowa ma ruszyć jeszcze w tym roku. Projekt hotelu przewiduje zachowanie historycznego charakteru budynku.

Nasza decyzja o realizacji inwestycji w Krakowie była podyktowana kilkoma istotnymi czynnikami. Przede wszystkim Kraków to miasto o niepowtarzalnym charakterze, z bogatą historią i dziedzictwem kulturowym. Przyszły JW Marriott Hotel będzie zlokalizowany w ścisłym centrum, w bliskiej odległości od starówki, Zamku Królewskiego na Wawelu oraz dzielnicy Kazimierz. Sam obiekt to prawdziwa perła architektoniczna z ogromną wartością historyczną. Wybudowany w 1925 r. jako siedziba banku PKO stał się wizytówką Krakowa mówi, cytowany w komunikacie, Józef Wojciechowski, właściciel J.W. Construction.

Starsze informacje 2025-02-19


Firma ARTBUD Group, znana jako deweloper realizujący inwestycje mieszkaniowe i budynki apartamentowe, wybuduje w Poznaniu hotel, który będzie działać w ramach IHG Hotels & Resorts. Trzykondygnacyjny obiekt powstanie przy ul. Termalnej, tuż obok Term Maltańskich. Hotel pod nazwą voco Poznań Malta ma być gotowy w 2028 roku, kiedy to planowane jest przyjęcie pierwszych gości.

IHG Hotels & Resorts, to właściciel między innymi takich znanych marek hotelowych jak InterContinental Hotels & Resorts czy Holiday Inn. W Polsce działa już 15 hoteli w różnych lokalizacjach i pod różnymi markami. Hotel voco Poznań Malta będzie pierwszym obiektem tej grupy w stolicy Wielkopolski.

Hotel voco Poznań Malta powstanie w pierwszej linii zabudowy od jeziora i będzie bezpośrednio sąsiadował z kompleksem apartamentów Malta View, realizowanym przez tego samego dewelopera. W obiekcie znajdzie się 130 pokoi hotelowych w standardzie premium. - Bardzo cieszy nas nawiązanie współpracy z IHG Hotels & Resorts i budowa pierwszego obiektu tej grupy w Poznaniu. Co ważniejsze, naszą kooperację zaczynamy od realizacji obiektu pod marką voco, najszybciej rozwijającej się marki premium w portfelu IHG. To dla nas wyróżnienie i wyzwanie, któremu z nieskrywaną radością sprostamy - mówi Radosław Wojciechowski, Prezes ARTBUD Group - Obiekt realizujemy w standardzie i zgodnie z wytycznymi IHG. Prócz pokoi hotelowych znajdą się w nim również restauracja, sale konferencyjne, a także strefa relaksu z jacuzzi, saunami i siłownią. Wartość całego kontraktu pozostaje tajemnicą handlową. - dodaje. Budowa hotelu ma się zakończyć w 2028 roku.

Jesteśmy zaszczyceni, że wspólnie z ARTBUD Group możemy wprowadzić markę voco na poznański rynek hotelowy. Popisanie tej umowy doskonale wpisuje się w plan rozwoju IHG w kluczowych lokalizacjach w Polsce. Marka voco to marka hoteli klasy premium, łącząca w sobie odpowiedzialność i rzetelność wynikającą z przynależności do wiodącej grupy hotelowej z indywidualnym charakterem i urokiem każdego z hoteli. Dzięki temu goście mogą być pewni usług na najwyższym poziomie. Nazwa "voco" wywodzi się z łacińskich słów oznaczających "zapraszać" i "spotykać się razem", co dobrze oddaje przemyślaną, otwartą i urzekającą naturę marki. Hotel voco Poznań Malta z pewnością wniesie nową jakość usług hotelowych w Poznaniu i pozwoli na pokazanie jego piękna większej liczbie podróżnych z całego świata mówi Andrzej Szymczyk, Development Director - Poland, Eastern Europe & Baltics. Warto zaznaczyć, że voco Poznań Malta, dołączy do ponad 150 otwartych i szykowanych do otwarcia hoteli sygnowanych tą marką na całym świecie. IHG jest na dobrej drodze do realizacji celu 200 hoteli voco do 2028r. w najważniejszych miastach i resortach na świecie.

Realizowany przez ARTBUD Group śmiały projekt nad brzegiem Jeziora Maltańskiego od samego początku zakładał połączenie funkcji apartamentowej i hotelowej. Już w zeszłym roku zawisła wiecha na pierwszych apartamentowcach Malta View. Docelowo ma ich w tym miejscu powstać pięć ze 170 lokalami. Ten etap inwestycji ma być gotowy w połowie przyszłego roku. Warto podkreślić, że do tej pory prawie 30 proc. projektu Malta View zostało sprzedane. Wśród tych lokali znalazły się najdroższe apartamenty w inwestycji.

Okolice Jeziora Maltańskiego śmiało można by nazwać rekreacyjnym centrum Poznania. Prócz parku wodnego, ścieżek spacerowych wokół jeziora, mamy tu liczne atrakcje w postaci Nowego ZOO, spaceru w koronach drzew, Wake Parku Malta czy kolejki Maltanaki. Nic więc dziwnego, że od dawna planowana jest budowa nowego obiektu hotelowego w tej lokalizacji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
2 hotel Polska w Polsce nowy obiekt nowo zbudowany zaplanowany Poznań resort




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję