Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Wynajme apartament Wlochy Poludniowe
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Pracownik biura podróży w Krakowie

POT promuje Polskę w Europie i USA
W dniach 14-16 lutego w Utrechcie odbyła się 20. jubileuszowa edycja targów turystyki rowerowej i pieszej Fiets en Wandelbeurs, po raz 17. z udziałem Polski. To najważniejsze wydarzenie targowe poświęcone turystyce aktywnej w Europie, przyciągające miłośników aktywnego wypoczynku oraz przedstawicieli branży turystycznej z krajów Beneluksu.
Polska oferta turystyki pieszej i rowerowej została zaprezentowana przez Mazowiecką Regionalną Organizację Turystyczną, Podlaską Regionalną Organizację Turystyczną, Małopolską Organizację Turystyczną wraz z Velo Małopolska, Zachodniopomorską Regionalną Organizację Turystyczną, Podkarpacką Regionalną Organizację Turystyczną, Śląską Organizację Turystyczną, miasto Bielsko-Biała, Regionalną Organizację Turystyczną Województwa Świętokrzyskiego oraz Dom Polski Wschodniej z Brukseli.
Obecność na targach Fiets en Wandelbeurs jest dla Polski niezwykle istotna. Holenderscy turyści chętnie poszukują nowych miejsc do aktywnego wypoczynku. Zależy im na destynacjach bogatych przyrodniczo, dobrze skomunikowanych i dostępnych cenowo. Polska doskonale spełnia te kryteria - mówi Małgorzata Duijnmayer, koordynator Polskiego Stoiska z Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Amsterdamie.
Dużym zainteresowaniem odwiedzających targi cieszyły się atrakcje multimedialne przy stoisku narodowym. Odwiedzający mogli odbyć wirtualną podróż po szlakach rowerowych Polski wschodniej na specjalnie przygotowanych trenażerach oraz obejrzeć filmy promocyjne w kinie 5D. Ponadto, walory przyrodnicze Polski oraz możliwości aktywnego wypoczynku na szlakach pieszych i rowerowych były tematem dziesięciu prezentacji przygotowanych przez polskich ekspertów oraz holenderskich blogerów, którzy odwiedzili Polskę w ramach podróży prasowych. O dzikiej naturze opowiadał m.in. tropiciel wilków Łukasz Długowski, znany holenderskiej widowni m.in. ze styczniowego odcinka programu telewizyjnego "3 op Reis" emitowanego w holenderskiej telewizji publicznej NPO3.
Odwiedzający byli wyjątkowo zainteresowani trasami pieszymi i rowerowymi, zwłaszcza długodystansowymi, zadając konkretne pytania dotyczące bezpieczeństwa i dojazdu. Udział Podkarpackiego ROT w tej imprezie pozwolił lepiej poznać holenderskiego turystę i przygotować skuteczniejszą ofertę na przyszłość - twierdzi Anna Brzechowska, dyrektor Podkarpackiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Tegoroczna edycja targów przyciągnęła 24 tys. odwiedzających. Z danych organizatorów wynika, że 81% uczestników poszukiwało informacji o destynacjach, 67% interesowało się zakupem sprzętu outdoorowego, rowerów lub akcesoriów, a 64% przyszło specjalnie, by wysłuchać prezentacji. Holenderscy turyści najczęściej poszukiwali informacji o podróżach po Europie (83%), w tym po Polsce, oraz destynacjach krajowych (58%).
Natomiast Zagraniczny Ośrodek Polskiej Organizacji Turystycznej (ZOPOT) w Chicago rozpoczął kampanię promującą polską kulturę, gastronomię i naturę w USA we współpracy z prestiżowym Smithsonian Media. W ciągu trzymiesięcznej kampanii ZOPOT planuje dotarcie do prawie miliona Amerykanów.
Nowa kampania promocyjna, realizowana przez ZOPOT w Chicago we współpracy z renomowanym Smithsonian Media, ma na celu zwiększenie świadomości na temat atrakcyjności turystycznej Polski wśród amerykańskich odbiorców. Dzięki wykorzystaniu cyfrowych formatów promocyjnych, kampania przedstawi bogactwo polskiej gastronomii, kultury, natury i architektury, wzbudzając zainteresowanie Polską jako wyjątkową destynacją turystyczną.
Kampania opiera się na zaawansowanych rozwiązaniach cyfrowych, takich jak dynamiczne wideo pre-roll, wysokowidoczne jednostki typu slideshow oraz dedykowane wydania newslettera "Travel & Culture". Dzięki precyzyjnemu targetowaniu treści, kampania dotrze m.in. do 110 tysięcy subskrybentów newslettera Smithsonian Media, wśród których dominują osoby zainteresowane kulturą, podróżami oraz odkrywaniem nowych miejsc.
Wierzymy, że współpraca z Smithsonian Media pozwoli nam dotrzeć do odpowiednio dobranej grupy odbiorców, prezentując Polskę jako kraj pełen różnorodności, historii i nowoczesności podkreśla Magdalena Krucz, Dyrektor Departamentu Planowania i Rozwoju w Polskiej Organizacji Turystycznej. Strategia kampanii zakłada nie tylko efektywną prezentację wizualnych i tekstowych treści reklamowych, ale także budowanie emocji i pozytywnych skojarzeń z Polską jako destynacją turystyczną. W kampanii szczególny nacisk położono na promocję kluczowych wydarzeń takich jak Festiwal Kultury Żydowskiej w Krakowie czy Festiwal Wratislavia Cantans we Wrocławiu. Oprócz tego promowane będą również polskie atrakcje przyrodnicze, w tym Puszcza Białowieska, Mazury czy Tatry.
Cieszymy się, że możemy współpracować z Polską Organizacją Turystyczną przy nowej kampanii, która podkreśla unikalną gastronomię, kulturę, naturę i architekturę Polski - zaznacza Jaime Duffy, Dyrektor ds. Sprzedaży Turystycznej Smithsonian Media. Polska to kraj o niezwykłym dziedzictwie i różnorodności, który z pewnością przyciągnie uwagę naszych odbiorców.
Smithsonian Media to część Smithsonian Institution, jednej z najbardziej prestiżowych instytucji kulturalnych i edukacyjnych na świecie. Dzięki swojej szerokiej działalności medialnej, obejmującej Smithsonian Magazine, serwisy internetowe (SmithsonianMag.com), produkcję treści wideo oraz kampanie marketingowe, Smithsonian Media dostarcza wysokiej jakości treści o charakterze edukacyjnym, kulturalnym i rozrywkowym. Współpraca z tym renomowanym partnerem pozwala Polskiej Organizacji Turystycznej na dotarcie do zamożnych i świadomych kulturowo odbiorców w Stanach Zjednoczonych.
15 lutego 2025 roku ruszył Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW), którego inicjatorem i koordynatorem jest Poland Convention Bureau - Biuro Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej (PCB POT). Celem POT jest wdrożenie cyklicznego programu promocji Polski na okoliczność pozyskiwania i organizacji wydarzeń o charakterze promocyjnym realizowanych przez podmioty zewnętrzne.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń (PPWdSW) stanowi narzędzie dla Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Kongresów, Programu Rekomendacji Profesjonalnych Organizatorów Podróży Motywacyjnych oraz Programu Ambasadorów Kongresów Polskich, których funkcjonowanie określają odrębne regulaminy.
Celem Programu jest udzielenie przez PCB POT wsparcia profesjonalnym organizatorom spotkań i wydarzeń, Ambasadorom Kongresów Polskich oraz innym podmiotom, które aktywnie uczestniczą w procesie pozyskania do Polski międzynarodowych spotkań i wydarzeń biznesowych o charakterze kulturalnym, naukowym, politycznym, sportowym czy biznesowym.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to drugi program, po Narodowym Programie Wsparcia dla Przemysłu Spotkań, wdrożony na początku 2025 roku.
Promocyjny Program Wsparcia dla Spotkań i Wydarzeń to program, którego celem jest wparcie naszej branży w aktywnym pozyskiwaniu spotkań i wydarzeń do Polski. To program pilotażowy, uwzględniający zarówno potrzeby branży, jak i zasoby merytoryczne oraz procedury regulujące gospodarkę finansową POT. Mamy nadzieję, iż wsparte przedsięwzięcia promocyjne przyczynią się do zwiększenia liczby międzynarodowych wydarzeń organizowanych w Polsce, wzmocnią pozycję naszego kraju jako atrakcyjnej destynacji dla spotkań biznesowych oraz pobudzą rozwój lokalnej gospodarki poprzez wzrost przyjazdowego ruchu turystycznego. Liczymy, że dzięki temu programowi uda się nie tylko skuteczniej konkurować o kluczowe wydarzenia, ale także zacieśnić współpracę z partnerami branżowymi i samorządami, tworząc stabilne fundamenty dla dalszego rozwoju sektora spotkań i wydarzeń w Polsce - powiedziała Aneta Książek, kierowniczka Poland Convention Bureau - Biura Spotkań i Wydarzeń Polskiej Organizacji Turystycznej.
Promocyjny Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań w praktyce
Prawo aplikowania do Promocyjnego Programu Wsparcia dla Przemysłu Spotkań mają:
- Ambasadorowie Kongresów Polskich,
- Kapituła Programu Ambasadorów Kongresów Polskich,
- Polska Organizacja Turystyczna,
- Stowarzyszenie Konferencje i Kongresy w Polsce,
- Przedstawiciele Lokalnych Klubów Ambasadorów Kongresów,
- miejskie i regionalne Convention Bureaux,
- organizatorzy Kongresów rekomendowani w programie Poland Convention Bureau POT
- pozostali organizatorzy wydarzeń biznesowych, wspierani w aplikacji przez miejskie lub regionalne Convention Bureau. W tym przypadku, zgłoszenie wymaga rekomendacji lokalnego Convention Bureau,
- obiekty kongresowe, wspierane w aplikacji przez miejskie lub regionalne Convention Bureau. W tym przypadku, zgłoszenie ze strony obiektu wymaga rekomendacji lokalnego Convention.
Okoliczności związane z pozyskaniem spotkania lub wydarzenia, na które może być przyznany Promocyjny Pakiet:- Prezentacja BIDów (ofert) w siedzibie Event Ownera, Organizatora lub na Wydarzeniu, gdzie odbywa się finalna prezentacja potencjalnych miast gospodarzy,
- Wizyta studyjna/wizyta inspekcyjna w Polsce dla przedstawicieli Organizatora (m.in. PCO, event agency) lub Event Ownera (stowarzyszenie, korporacja, inne),
- Materiały promocyjne online i offline (druki, banery i filmy) oraz pamiątki z Polski dla gości VIP,
- Wynajem i montaż stoisk promocyjnych mających na celu promocje miasta - gospodarza na poprzedzającym wydarzeniu zagranicznym,
- Działania PR w internecie: produkcja treści promocyjnych i reklam,
- Zaproszenie do Polski ważnego prelegenta (eksperta) na wydarzenie,
- Działania wpływające na zmniejszenie śladu węglowego wydarzenia.
Do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń mogą być zgłaszane przedsięwzięcia promocyjne, których efektem ma być pozyskanie:- Spotkania/wydarzenia o charakterze międzynarodowym, z udziałem min. 100 zagranicznych uczestników (pakiet 1) oraz powyżej 150 zagranicznych uczestników (pakiet 2),
- Spotkania/wydarzenia nie krótszego aniżeli 2 dni (min. 1 noc),
- Spotkania w formułach: konferencje, kongresy, targi, warsztaty, spotkania z elementami incentive travel i inne spotkania biznesowe o charakterze cyklicznym, których historia sięga minimum 2 edycji lub wydarzenia firmowego o charakterze integracyjnym, szkoleniowym, motywacyjnym lub poznawczym dla pracowników, dystrybutorów lub zaproszonych gości,
- Spotkania/wydarzenia na co najmniej 45 dni do dnia rozpoczęcia realizacji,
- Spotkania/wydarzenia w fazie pozyskiwania tzw. bidding stage, kiedy Polska jest na tzw. short liście max. 5 destynacji,
- Inne spotkania/wydarzenia, których Organizator wyraża wolę współpracy z POT w celu promowania Polski jako miejsca, w którym odbywa się spotkanie/wydarzenie lub rozważa merytoryczny udział POT w przygotowaniu programu spotkania/wydarzenia.
Proces weryfikacji zgłoszenia do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń jest następujący:
- Przedsięwzięcia promocyjne zgłoszone do programu są sprawdzane pod względem merytorycznym, wizerunkowym oraz finansowym przez PCB POT.
- Decyzję o promocji Polski podczas danego przedsięwzięcia oraz o wysokości środków finansowych przeznaczonych na ten cel (tj. na zakup pakietu 1 lub 2 ), każdorazowo podejmuje POT na podstawie informacji przedstawionej w zgłoszeniu oraz zasobów budżetowych POT, sygnowanych na ten cel w danym roku kalendarzowym.
- Wartość pakietu za zrealizowane działania promocyjne jest uzależniona od charakteru spotkania/wydarzenia oraz zasięgu przedsięwzięcia, tj.
- Pakiet 1 - do 12 000 PLN brutto
- Pakiet 2 - do 24 000 PLN brutto
- Pakiet 1 - do 12 000 PLN brutto
Decyzja POT jest ostateczna i nie podlega procedurze odwoławczej. Oferty niespełniające wymogów zostaną odrzucone. Wniosek zostanie rozpatrzony w terminie 21 dni od daty jego wpłynięcia do POT. W przypadku podjęcia przez POT decyzji o zakupie pakietu podczas wskazanego przedsięwzięcia promocyjnego, POT zawiera z Wnioskodawcą umowę określającą zasady współpracy.
Promocyjny Program Wsparcia Spotkań i Wydarzeń zostaje wprowadzony od dnia 15 lutego 2025 roku. Nabory do Promocyjnego Programu Wsparcia Spotkań i Wydarzeń będą przeprowadzane raz na kwartał, aż do wyczerpania zasobów budżetowych POT sygnowanych na ten cel w danym roku kalendarzowym.
Zgłoszenie do Programu następuje drogą elektroniczną na adres polandcb@pot.gov.pl. W odpowiedzi na zgłoszenie Wnioskujący otrzyma formularze, który należy wypełnić i odesłać. - Prezentacja BIDów (ofert) w siedzibie Event Ownera, Organizatora lub na Wydarzeniu, gdzie odbywa się finalna prezentacja potencjalnych miast gospodarzy,
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
TFG cieszy się z rekordowego 2024
POT promuje Polskę w Europie i
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Dział dostawcy/usługodawcy branży:
POT promuje Polskę w Europie i
Powstaje wielka grupa serwisów
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
SITE Poland podsumowuje 3 edycję programu Young
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Dział targi, konferencje, workshop:
POT promuje Polskę w Europie i
Narodowy Program Wsparcia dla Przemysłu Spotkań
POT przyznała rekomendacje na lata
Starsze aktualności:
Radisson zadowolone z 2024
Polacy chętnie odwiedzali
UOKiK nałożył ogromną karę na
Ceny wyjazdów na wakacje dalej w
Będzie rozbudowa lotniska w
Sposób Air France na cele
Popularna sieciówka ze
Liczba Polaków odwiedzających Czechy
Warsaw Presidential Hotel z
Wyrok w sprawie kolejnej skargi
Vienna House Mokotow Warsaw ma już dyrektor generalną
Orient Express La Dolce Vita rozpocznie rezerwacje 6 grudnia
Best Western ujawniła lokalizację nowych hoteli butikowych
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Proszę o opinię na temat hotelu Regency Plaza Resort w Szarm El Sheik
Hiszpańscy przewoźnicy z nowymi prezesami
Port Lotniczy Gdańsk podsumował 2023 rok
Nowy dyrektor operacyjny w Ryanair