Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Co dalej z Thomas Cook?
Thomas Cook częścią Grupy eSky. Polski właściciel brytyjskiej firmy ujawnia dalsze plany.
We wrześniu 2024 r. Grupa eSky informowała, że pod jej skrzydła przechodzi najstarsza marka turystyczna na świecie - Thomas Cook. Polski właściciel globalnej platformy podróży podpisał wówczas umowę o akwizycji z funduszem Fosun Tourism Group, która obejmowała nie tylko markę z ponad 180-letnią historią, ale i całą spółkę z siedzibą w Londynie. Na początku października transakcję ostatecznie zatwierdził brytyjski regulator rynku (Civil Aviation Authority). Prezes Grupy eSky mówi, jak widzi przyszłość firmy razem z legendą europejskiej turystyki zorganizowanej.
Dołączenie Thomas Cook do rodziny marek eSky i eDestinos to kluczowy element transformacji naszej Grupy z głównie wyszukiwarki lotów w kierunku internetowego biura podróży. Naszą ambicją jest wejście w czołówkę firm sprzedających pakiety dynamiczne w Europie i jestem przekonany, że ta akwizycja przybliży nas do celu, a także pozwoli mocniej zakorzenić się w świadomości podróżników z Europy Zachodniej podkreśla Łukasz Habaj, prezes zarządu Grupy eSky.
Thomas Cook obecnie działa jako internetowe biuro podróży i w całości opiera swoją ofertę na pakietach dynamicznych Lot+Hotel. Nowy model działalności firma obrała w 2020 roku, kiedy to wróciła na rynek po uprzedniej upadłości jako tradycyjny touroperator. Aktualnie Thomas Cook prowadzi sprzedaż w Wielkiej Brytanii, gdzie marka cieszy się wysoką świadomością - wskaźnik ten wynosi 88%.
Nowy Thomas Cook osiągnął duży sukces w dość krótkim czasie: już w tym roku będzie to rentowna firma, która bez dodatkowych inwestycji zdobyła zauważalny udział w bardzo konkurencyjnym brytyjskim rynku turystycznym, a jej obroty sięgną niemal 115 mln funtów (pawie 600 mln zł) w tym roku. Pakiety Lot+Hotel świetnie sprawdzają się w realiach zachodnioeuropejskich, gdzie dla konsumentów nie ma znaczenia, jaki jest to rodzaj pakietu. Kupując wycieczkę objętą gwarancją touroperatorską, tamtejszych podróżników interesuje cena wyjazdu, standard i rodzaj zakwaterowania itp. wyjaśnia Łukasz Habaj.
Sfinalizowana transakcja przejęcia oznacza początek integracji Thomas Cook do struktur Grupy eSky. Najważniejsze zmiany dotyczą wymiaru produktowego ze szczególnym naciskiem na wymianę technologiczną: do serwisów Thomas Cook wdrożone zostanie portfolio 560 przewoźników lotniczych współpracujących z eSky, co zwiększy dostępne opcje podróży i poprawi konkurencyjność firmy pod kątem cenowym. Jednocześnie dzięki efektowi skali eSky będzie mógł zaoferować swoim klientom jeszcze korzystniejsze oferty w ramach pakietów Wakacje i City Break.
W procesie integracji spółek kluczową rolę będzie odgrywać sprawdzona autorska technologia eSky, dzięki której uda się zoptymalizować koszty operacyjne Thomas Cook, zapewniając firmie przestrzeń do rentowności i dalszego wzrostu. Celem jest dalsza praca nad rentownością w 2025 roku, co będzie możliwe m.in. poprzez automatyzację procesów i poprawę marż w wyniku uruchomienia szerokiej gamy usług dodatkowych znanych klientom eSky. Co więcej, wdrożenie naszych rozwiązań przyniesie brytyjskiej marce znaczące oszczędności, co pomoże w sposób wyraźny poprawić rentowność mówi prezes Grupy eSky.
Szybki rozwój pakietów dynamicznych jest odpowiedzią internetowych biur podróży na rosnące wymagania konsumenta, który chce podróżować inaczej niż w ramach statycznej oferty touroperatorskiej, a jednocześnie mieć gwarancję bezpieczeństwa. Potrzebę tę zaspokaja produkt, który zamiast lotów czarterowych bazuje na siatce tysięcy połączeń realizowanych przez niskobudżetowych i regularnych przewoźników, a dodatkowo łączy je z milionami obiektów noclegowych na całym świecie i produktami dodatkowymi takimi jak ubezpieczenia czy transfery lotniskowe. Dodatkowo wyjazdy w formie pakietu dynamicznego są wycieczkami, które w Polsce obejmuje Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. W efekcie pakiety dynamiczne są tańszą, bardziej elastyczną i dopasowaną do potrzeb klienta alternatywą do statycznej oferty tradycyjnych touroperatorów.
Zainteresowanie pakietami jest ogromne, szczególnie w Europie Zachodniej, gdzie wakacje i city breaki z lotem i hotelem w pakiecie od dawna są standardową formą podróżowania. Również w Europie Środkowo-Wschodniej oferta jest w wyraźnym trendzie wzrostowym, a my jesteśmy w awangardzie tej zmiany: w 2024 roku obsłużymy około 100 tys. klientów jako touroperator, a obroty w tym obszarze mają sięgnąć niemal 185 mln zł, czyli wzrosną o 173 proc. r/r podaje Łukasz Habaj. W przyszłym roku Grupa eSky spodziewa się obrotu ze sprzedaży w segmencie touroperatorskim na poziomie 1 mld zł przy liczbie klientów na poziomie około 300 tysięcy.
Tegoroczne wakacje Polacy spędzili głównie w krajach basenu Morza Śródziemnego, a największą popularnością cieszyły się Włochy i Hiszpania. Jak wynika z danych platformy podróży eSky.pl, najczęściej wybieraliśmy pobyt w obiektach 3- i 4-gwiazdkowych, a średnia cena pakietu wakacyjnego z lotem i hotelem oscylowała w granicach 1,7 tys. zł od osoby za tygodniową podróż.
Włochy często odwiedzaliśmy we dwójkę, podczas gdy do Bułgarii lataliśmy nawet w pięcioosobowym gronie. Ciekawym trendem jest rosnące zainteresowanie Albanią jako alternatywą dla osób szukających zarówno nowych doświadczeń, jak i nieco tańszych wakacji. Przed nami tylko kilka tygodni, kiedy to temperatura w Polsce przekroczy 25 stopni Celsjusza. Nadejście jesieni to symboliczny koniec wakacji, na które wielu rodaków wybrało się między czerwcem a sierpniem 2024 r. Analitycy platformy podróży eSky.pl sprawdzili, dokąd jej użytkownicy najchętniej podróżowali tego lata, i ile płacili za wakacje z lotem i zakwaterowaniem w pakiecie oraz w jakich hotelach wypoczywali.
1. Włochy
Hitem letnich wakacji, podobnie jak w latach ubiegłych, pozostają Włochy. W tym południowoeuropejskim kraju swój urlop zorganizowało 20 proc. Polaków podróżujących z eSky.pl. W większości udali się oni do Rzymu, Rimini, Katanii i Palermo na Sycylii, a także do Bolonii, Wenecji i Bari. Najtańsze podróże odnotowano w przypadku Bolonii, gdzie średnia wartość rezerwacji wyniosła 1,3 tys. zł od osoby za 7-dniowy pakiet dynamiczny lot plus hotel. Z kolei najwięcej na włoskie wakacje wydali rodacy, którzy odwiedzili Sycylię: podróż na śródziemnomorską wyspę kosztowała ich ok. 1,6 tys. zł od osoby za tygodniowy wypoczynek w opcji lot plus hotel. Do stolicy Italii, Rimini, Palermo i Bari zazwyczaj lataliśmy we trzy osoby w towarzystwie przyjaciół lub z dziećmi, podczas gdy do pozostałych kierunków rezerwacje obejmowały średnio dwóch dorosłych pasażerów. Decydowali się przeważnie na 4- i 3-gwiazdkowe hotele, wykupując w nich najczęściej tylko śniadanie lub stołując się poza obiektem noclegowym.
2. Hiszpania
Niesłabnącą od lat popularnością cieszy się również Hiszpania, która w okresie wakacyjnym gościła 19 proc. ogółu użytkowników eSky.pl. Chętnie odpoczywaliśmy zarówno na wybrzeżach Costa Brava (Barcelona, Lloret de Mar, Malgrat de Mar, Santa Susanna), Costa Dorada (Salou), Costa Blanca (Alicante, Walencja, Benidorm) czy Costa del Sol (Malaga), jak i na Majorce (Palma, Calvia, Manacor, Llucmajor). W Salou i Lloret de Mar za pakiet wakacyjny płaciliśmy najmniej, bo nieco poniżej 1,7 tys. zł dla jednej osoby za 7 dni. Natomiast 8-dniowa podróż w wyspiarskiej części kraju była droższa o ok. 600 zł. Na Costa Blanca i Costa del Sol Polacy organizowali wakacje w dwuosobowym gronie osób dorosłych, a na Majorce i Costa Brava spędzali czas we trójkę - ze znajomymi bądź z rodziną. Natomiast Costa Dorada zdominowały podróże we cztery osoby. Najpopularniejsze opcje zakwaterowania w Hiszpanii to te o 4- i 3-gwiazdkowym standardzie, ale w przeciwieństwie do Włoch na Półwyspie Iberyjskim stawialiśmy głównie na opcje wyżywienia z dwoma posiłkami lub w wersji all inclusive.
3. Cypr
Latem 2024 r. wakacje na Cyprze zarezerwowało 18 proc. podróżników. Do najbardziej obleganych miejscowości należały Pafos, Peyia, Larnaka, Protaras, a także Ayia Napa i Chlorakas. Wśród kierunków Larnaka okazała się najkorzystniejsza finansowo, gdyż za niecałe 1,4 tys. zł od osoby podróżni wykupywali pakiety z przelotem i noclegiem, a odpoczynek taki trwał średnio tydzień. Na drugim biegunie cenowym uplasowały się Pafos i Chlorakas, gdzie koszt siedmiodniowego wyjazdu w formule lot plus hotel oscylował w okolicach 2,1 tys. zł za jedną osobę. - Cypr jest krajem, który jak magnes przyciąga rodziny z dziećmi, ale również grupy dorosłych Polaków podróżujących w większym towarzystwie. Średnia liczba klientów, których obsłużyliśmy w ramach jednej rezerwacji, wynosi bowiem tu cztery osoby - podaje Deniz Rymkiewicz, ekspert platformy podróży eSky.pl. Dodaje, że o tak urozmaiconym gronie Polaków wypoczywających zwykle w obiektach z trzema i czterema gwiazdkami świadczy też forma wyżywienia: często wybieraliśmy zarówno opcje wyłącznie z jednym posiłkiem, jak i te zawierające śniadanie i obiadokolacje oraz wariant all inclusive.
4. Grecja
Wynik 17 proc. w łącznej liczbie rezerwacji między czerwcem a sierpniem plasuje Grecję zaraz za ścisłą czołówką. Latem Polacy najchętniej latali na Kretę, popularne wyspy Korfu, Zakynthos i Rodos, a także do Aten. Stolica położona w kontynentalnej części kraju oraz Chlorakas na Krecie oferowały najtańsze wakacje, bo za lot i hotel w pakiecie płaciliśmy ok. 1,4 tys. zł od osoby za siedem dni pobytu. Natomiast z wydatkiem rzędu 2 tys. zł za osobę musieli się liczyć Polacy, którzy przy identycznej długości podróży postanowili zorganizować swój urlop na Zakynthos. Wszędzie spędzaliśmy czas głównie we czwórkę, czyli rodzinnie albo ze znajomymi, z wyjątkiem Aten i miasteczka Platanias, gdzie podróżowało przeważnie trzy osoby dorosłe w trakcie jednego wyjazdu. Jako najbardziej pożądana forma odpoczynku w Grecji królował all inclusive w standardzie 3- i 4-gwiazdkowym, podczas gdy drugą najczęściej wybieraną opcją wyżywienia był tylko jeden posiłek w ciągu dnia.
5. Malta
Wakacje na Malcie z formule pakietowej zdominowały takie miasta jak Qawra, Pembroke, Sliema i Mellieha, odpowiadając za 14 proc. wszystkich rezerwacji. - W przypadku tego ostatniego oferta lot i hotel kosztowała najmniej, czyli średnio 1,7 tys. zł za 7 dni od osoby. Natomiast za wypoczynek w Pembroke trzeba było zapłacić już 300 zł więcej przy analogicznej długości podróży - mówi Deniz Rymkiewicz z eSky.pl. Qawra i Pembroke w większości odwiedzaliśmy we czwórkę, przy czym najczęściej Polakom towarzyszyły ich dzieci. Z kolei Sliema i Mellieha były wyborem numer jeden wśród dorosłych podróżujących w trzyosobowym gronie. Na Malcie w dużym stopniu wybieraliśmy hotele o takim samym standardzie jak w innych krajach z rankingu, a gdy chodzi o posiłki w miejscu zakwaterowania, to niemal w każdym przypadku śniadanie wliczone w cenę okazywało się wystarczające dla osób organizujących wakacje w tym kraju wyspiarskim.
6. Bułgaria
Część Polaków podróżujących latem za granicę skusiła perspektywa spędzenia lata w Bułgarii. Na siedmiodniowy odpoczynek na Słonecznym Brzegu wydawaliśmy niewiele ponad 1,4 tys. zł od osoby za pakiet dynamiczny z lotem i hotelem. Z kolei w Złotych Piaskach czy Elenite koszt takiej podróży wynosił już blisko 1,7 tys. dla jednej osoby. Co ciekawe, w tym mieście nad Morzem Czarnym średnia liczba podróżnych obsłużonych w ramach jednej rezerwacji wyniosła aż pięć (zarówno dorośli, jak i rodzice z dziećmi), a na Słonecznym Brzegu i w Złotych Piaskach były to odpowiednio cztery i trzy osoby. W trzy- i czterogwiazdkowych obiektach najchętniej rezerwowaną formą wyżywienia była opcja all inclusive.
7. Albania
Coraz większą popularnością wśród polskich turystów cieszy się Albania. Najchętniej wybieraliśmy takie miejscowości jak Durrës, Golem oraz stolicę kraju - Tiranę. Ceny pakietów wakacyjnych w tych trzech miastach były do siebie bardzo zbliżone i oscylowały w granicach 1,1-1,2 tys. zł od osoby za tygodniowy pobyt podkreśla Deniz Rymkiewicz. Do Durrës podróżowaliśmy zazwyczaj w trzyosobowych grupach osób dorosłych lub w rodzinnym gronie, podczas gdy Golem i Tirana były wybierane przez osoby dorosłe wypoczywające we dwójkę. Polacy spędzający letni urlop w Albanii decydowali się na noclegi w hotelach 3- i 4-gwiazdkowych, wybierając przede wszystkim opcję tylko ze śniadaniem. W ostatnich latach Albania stanowi atrakcyjną alternatywę dla osób poszukujących bardziej budżetowych, ale równie ciekawych wakacji, oferując przy tym możliwość poznania bogatej kultury i pięknych krajobrazów wyjaśnia ekspert eSky.pl.
Analiza prezentuje siedem najpopularniejszych krajów pod względem liczby zarezerwowanych pakietów "Wakacje" na platformie podróży eSky.pl z datą wylotu od 1 czerwca 2024 r. i datą powrotu do 31 sierpnia 2024 r. Przedstawione kierunki reprezentują 87 proc. wszystkich rezerwacji oferty wakacyjnej Lot+Hotel na platformie eSky.pl w podanym okresie. Cena pakietu dla jednej osoby zawiera przelot w dwie strony oraz nocleg (min. 7 dni). Pakiety "Wakacje" są wycieczkami w świetle prawa, a więc w cenie już zawarta jest składka na Turystyczny Fundusz Gwarancyjny, a także ubezpieczenia Następstw Nieszczęśliwych Wypadków (NNW) i Kosztów Leczenia (KL).
Na jesień platforma podróży eSky.pl stawia na gwiazdy kina i polskiego show-biznesu w kampanii "City break to MY": charakterystyczne głosy znanych osobistości poprowadzą podróżników przez świat city breaków dopasowanych do różnych potrzeb i stylu odpoczynku.
Przygodom w Amsterdamie towarzyszyć będzie głos Adasia z kultowego "Nic śmiesznego" (Cezary Pazura), a unique kulinarne doświadczenia we Włoszech i L'Espagne podróżnikom zagwarantuje głos francusko-polskiego kucharza Pascala Brodnickiego. Do wyboru są także błogie lenistwo na maltańskich i cypryjskich plażach w real american style oraz bajkowy czas w Londynie i Abu Zabi. Poza gwiazdami w roli lektorów eSky.pl poprowadzi również kampanię w kanałach digital na YouTube, platformach VOD i mediach społecznościowych, a także w offline ie z użyciem wielkoformatowych siatek w dużych miastach i billboardów przy polskich lotniskach.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Niemiecka turystyka ma się
Niemiecki workshop
Baza noclegowa na delikatnym
Itaka podpisuje nową umowę z
Projekt opłaty turystycznej niepokoi branżę
Jest projekt Centralnego Portu
eSky zmienia model obsługi
Wzrost liczby pasażerów w Kraków Airport
Nowe połączenie Ryanair z Gdańska
Dobry luty na lotnisku w Gdańsku
PAŻP i Ryanair będą współpracować szkoleniowo
Ryanair zapowiada nowe połączenie z Gdańska
Nowe połączenie z Warszawy-Modlin
Accor otwiera pierwszy hotel Mercure w kolejnym kraju UE
Mouzenidis Travel wprowadza nowe kierunki do oferty
Wizz Air zapowiada nowe połączenie z Warszawy
Wypełnione samoloty na wrocławskim lotnisku