TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

LOT uruchamia nowe połączenie z Radomia

Polskie Linie Lotnicze LOT uruchomiły sprzedaż bezpośrednich rejsów z Lotniska Warszawa-Radom.


Samoloty narodowego przewoźnika polecą z Radomia do Barcelony. Połączenie dostępne będzie w letniej siatce PLL LOT, z pierwszym rejsem zaplanowanym na 14 czerwca 2025 r. Rejsy LO2213 realizowane będą raz w tygodniu, w soboty, o godz. 7:15. Samoloty narodowego przewoźnika w drogę powrotną wyruszą rejsem LO2214 o godz. 11:25. Lot na trasie potrwa 3 godziny, a w podróż pasażerów zabiorą Boeingi 737 MAX 8 oraz 737-800.

Barcelona to miasto, które łączy kulturę, biznes i nowoczesne technologie, oferując wyjątkowe doświadczenia turystom. Wierzę, że mieszkańcy południowej części Mazowsza docenią możliwość wygodnych, bezpośrednich podróży do serca Katalonii prosto z Lotniska Warszawa-Radom. To kolejny krok w rozwoju naszej siatki połączeń, który uzupełnia ofertę całorocznych rejsów do Rzymu oraz sezonowych do greckiej Prewezy. Nowoczesna infrastruktura radomskiego lotniska oraz gościnne pokłady PLL LOT to doskonały początek każdej podróży.Robert Ludera, Dyrektor Biura Siatki i Aliansów PLL LOT

»»»» Starsze informacje 2025-01-16 ««««


2024 rok był pierwszym pełnym rokiem funkcjonowania Lotniska Warszawa-Radom po jego ponownym otwarciu w kwietniu 2023 r.

W ubiegłym roku port lotniczy obsłużył w tym czasie 112 610 pasażerów, czyli więcej o ponad 9% w porównaniu do wyniku na koniec 2023 roku, kiedy to z usług lotniska skorzystało 103 418 podróżnych. W samym grudniu z usług portu skorzystało 2 977 pasażerów.

Obecnie Lotnisko Warszawa-Radom oferuje regularne połączenia do Rzymu obsługiwane przez PLL LOT oraz do Larnaki na Cyprze realizowane przez Wizz Air. Trwają rozmowy z przewoźnikami i biurami podróży w celu rozszerzenia siatki połączeń o nowe regularne kierunki oraz połączenia wakacyjne.

Lotniska, zwłaszcza regionalne, należy traktować jako elementy infrastruktury publicznej, podobne do dróg czy dworców. Zapewniają one mobilność mieszkańcom i przyczyniają się do wzrostu wartości regionu. W Radomiu wciąż widzimy potencjał na rozwój i chcemy, aby lotnisko odgrywało coraz ważniejszą rolę w regionalnym ekosystemie transportowym. Rozmawiamy z przedstawicielami Radomia i przewoźnikami, by ogłosić kolejne, atrakcyjne dla pasażerów kierunki. Mimo ograniczonej siatki połączeń, Lotnisko Warszawa-Radom obsługuje w sezonie letnim około 20 tys. pasażerów miesięcznie. Port ma potencjał, by w przyszłości stać się alternatywą dla coraz bardziej obciążonego Lotniska Chopina, szczególnie w kontekście przewidywanych braków slotów po 2026 roku - powiedział Marcin Danił, członek zarządu PPL ds. sprzedaży i finansów.

Starsze informacje 2024-09-24


Flyport by Baltona to multimedialne centrum edukacyjno-rozrywkowe o lotnictwie i kosmosie, które działa w terminalu Lotniska Warszawa-Radom. To nowatorskie połączenie wystawy, muzeum, centrum edukacyjnego i rozrywki stanowi atrakcję dla całej rodziny.

Flyport by Baltona jest dostępny dla każdego, znajduje się w strefie ogólnodostępnej terminala Lotniska Warszawa-Radom. Za jego stworzenie odpowiada polska firma Baltona, która od wielu lat stawia na nowoczesność, współpracując m.in. z regionalnymi portami lotniczymi.





Ekspozycja jest podzielona na 4 części i każda z nich dotyczy innego aspektu związanego z historią i osiągnięciami lotnictwa oraz podbojem kosmosu. Zwiedzający mogą poszerzyć swoją wiedzę na temat początków lotów człowieka w przestworzach, funkcjonowania lotnisk i ruchu lotniczego oraz dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed ludzkością w przestrzeni kosmicznej teraz i w niedalekiej przyszłości.

Koszty wstępu wynoszą: 39zł bilet normalny, 30zł ulgowy, rodzinny 2+2 120zł, grupowy 28zł/os. Bilety są dostępne w każdy dzień poza świętami w godzinach 10-16 co dwie godziny. Rezerwacja: bilety.flyport.pl

Wizualną atrakcją jest z pewnością drzewo multimedialne, widoczne w całej przestrzeni hali lotniska. Na ekranach LED wyświetlane są treści edukacyjne i promocyjne. Turystom, pasażerom lotniska w Radomiu oraz gościom Flyportu drzewo LED służy również jako atrakcyjne tło do pamiątkowych zdjęć.





Osoby chcące odpocząć od kosmicznych wrażeń mogą skorzystać ze strefy relaksu i scenograficznej fotobudki z silnikiem, gdzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z włączonym nawiewem imitującym działanie wiatru. Najmłodsze dzieci pod opieką opiekunów mogą spędzać czas na zabawie w przygotowanej dla nich strefie - Parku Zabaw.





Flyport by Baltona ma być miejscem przyjaznym dla rodzin z dziećmi, młodzieży i dorosłych. Jest to również atrakcyjna lokalizacja dla grup zorganizowanych, w tym docelowe miejsce dla wycieczek szkolnych, kolonii zimowych i letnich. Wraz z otwarciem centrum edukacyjno-rozrywkowego Flyport by Baltona, swoją działalność rozpoczęło również Flyport Bistro. To nowoczesne miejsce gastronomiczne, które oferuje szeroki wybór dań dla całej rodziny. Flyport Bistro znajduje się w strefie ogólnodostępnej terminala Lotniska Warszawa-Radom, dzięki czemu każdy może skorzystać z jego oferty, niezależnie od planów podróży. Bistro serwuje zarówno szybkie przekąski, jak i pełne posiłki, które zadowolą zarówno dzieci, jak i dorosłych.





Wybrane atrakcje Flyport by Baltona dla miłośników lotnictwa i kosmonautyki:

Żyroskop - lotniczy przyrząd pozwalający na kształtowanie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Przekonaj się osobiście, jak zawodowi piloci i kosmonauci trenują zmysł równowagi w sytuacji zakłóceń orientacji przestrzennej.

Łazik księżycowy - stanowisko multimedialno-interaktywne. Zdalne sterowanie pojazdami księżycowymi nie jest takie łatwe! Zostań astronautą programu Apollo i kieruj jednym z dwóch modeli łazików, wykonując szereg pozornie prostych poleceń.

Symulator samolotu - stanowisko multimedialno-interaktywne. Symulator pozwoli zwiedzającym wcielić się w rolę pilota - zasiądź za sterami samolotu i doświadczaj podniebnych emocji. Podejmuj decyzje jak prawdziwy pilot.

Dokowanie stacji kosmicznej - stanowisko multimedialno-interaktywne. Zapoznaj się
z podstawowymi sekwencjami dokowania pojazdu kosmicznego do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Zasiądź w fotelu i wykonuj polecenia związane z dokowaniem do ISS.

Drzewo LED - multimedialna konstrukcja LED w kształcie drzewa, która stanowi ciekawe tło do pamiątkowych zdjęć z wizyty we Flyport by Baltona.

Kontrola bagażu - stanowisko multimedialno-interaktywne. Przeprowadź kontrolę bagażu, jeden z najważniejszych etapów bezpieczeństwa na lotniskach i w czasie lotu. Skanując przykładowe walizki podróżne, upewnij się, że nie zawierają przedmiotów zabronionych lub materiałów niebezpiecznych.

Radar - stanowisko multimedialno-praktyczne. Zapoznaj się z zasadami pracy radaru. To jedno z najważniejszych urządzeń ułatwiających podniebną nawigację oraz sterowanie ruchem lotniczym. Przenosząc obiekty w pole działania radaru, obserwuj ich wygląd oraz naucz się je rozpoznawać.

Winda na orbitę - stanowisko multimedialno-interaktywne. Doświadczaj emocji towarzyszących kosmonautom w drodze na orbitę. Wzbijaj się w przestworza za sprawą pomieszczenia imitowanego na windę, na którego ścianach wyświetla się sugestywna animacja kolejnych warstw atmosfery.

Starsze informacje 2024-06-07


Lotnisko Warszawa-Radom od początku roku odprawiło już ponad 31 tys. pasażerów, a w czerwcu w Radomiu pojawi się nowy przewoźnik.

Od czerwca do końca września pasażerowie będą mieli możliwość podróżować z lotniska w Radomiu na sześciu trasach.

W maju Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło 5.802 podróżnych. Łącznie od początku roku z radomskiego portu skorzystało 31.207 osób.

23 czerwca na lotnisku w Radomiu pojawi się nowy przewoźnik - Air Montenegro. Rejsy do Podgoricy, obsługiwane przez czarnogórską linię lotniczą, oferuje biuro podróży Rego-Bis.

Rozwój zawsze był i będzie dla nas ważny. Cieszymy się z nowych możliwości oraz poszerzenia współpracy z Air Montenegro. Skrupulatnie wybieraliśmy partnera do obsługi tych połączeń. Air Montenegro oferuje jakość, z jaką chcemy być kojarzeni. - powiedziała Gabriela Mańka-Sokullu, prezes i właścicielka biura Rego-Bis.

Kolejny rok współpracujemy z Rego-Bis, co pozwala nam wspólnie promować Czarnogórę jako atrakcyjną destynację turystyczną oraz pomaga umacniać pozycję lidera Rego-Bis na rynku bałkańskim - dodaje Michał Wichrowski, prezes PMA Aviation reprezentujący Air Montenegro w Polsce.

Loty odbywać będą się raz w tygodniu, w niedzielę, aż do końca września.

Air Montenegro to kolejny przewoźnik, który będzie operować na Lotnisku Warszawa-Radom. Bardzo cieszymy się, że pasażerowie naszego portu będą mieli możliwość podróży do wyjątkowej Czarnogóry - mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy PPL, zarządzającego Lotniskiem Warszawa-Radom.

Pasażerowie mogą już planować swoje letnie podróże z radomskiego lotniska. W okresie urlopowym rejsy z Radomia będą odbywać się codziennie. Pierwsze wakacyjne loty wystartowały już 25 maja. W ofercie Lotniska Warszawa-Radom znajdują się połączenia czarterowe do: Antalyi, Tirany i wspomnianej wcześniej Podgoricy. W siatce lotów nie zabraknie też rejsów regularnych do Larnaki obsługiwanych przez Wizz Air. Na pokładzie maszyn PLL LOT w te wakacje z Radomia polecieć będzie można do: Rzymu, Tirany i Prewezy.

Starsze informacje 2024-05-07


Jaki los czeka lotnisko w Radomiu? Pusta siatka połączeń i brak linii lotniczych chętnych z niego latać sprawia, że przyszłość lotniska jawi się w ciemnych barwach.

Idea triportu (Okęcie-Modlin-Radom) na papierze się wydaje akceptowalna, ale dopóki nie okaże się, że głosują klienci. Gdyby jeszcze lotnisko w Radomiu mogło subsydiować loty i zachęcić przewoźników tak jak kiedyś Modlin skusił Ryanaira, to miało by szansę. Jednak dziś, gdy z Warszawy niewiele dalej jest lotnisko w Łodzi (zamiast ok. 114km, to ok. 157km), które może liczyć na klientów z aglomeracji łódzkiej (ok. 600 tys. samych mieszkańców miasta) zamiast stosunkowo małego Radomia z ok. 200 tys. mieszkańców miasta, oczekiwanie, że linie lotnicze utworzą połączenia z mało rentownego obszaru jest nierealne.

Obecnie z Radomia lata LOT (Rzym FCO 2x, Preweza, Grecja i Tirana, Albania od czerwca), Wizz Air (Larnaka LCA 2x) oraz chartery do Antalya, Turcja (Coral Travel, Itaka i TUI) i Podgorica, Czarnogóra (Rego-Bis) od czerwca.

Brak logiki widać już w opisach sytuacji w której podnoszone są argumenty, że lotnisko miało dać pracę na miejscu, gdyż jest tam bezrobocie. Jeśli mówimy o bezrobociu, to kto miał latać? Stawiana jest też teza, że siatka połączeń nie jest dostosowana do potrzeb mieszkańców Radomia i okolic, bo są to loty wakacyjne, a im potrzeba tanich lotów na zachód do pracy. Uwzględniając taką argumentację i możliwości finansowe, to w Radomiu powinien być zbudowany raczej duży całoroczny np. park rozrywki, a nie międzynarodowe lotnisko. Dałoby to dużo więcej korzyści dla regionu.

Co będzie z lotniskiem teraz? Na początek lotnisko próbuje uzyskać niezbędne pozwolenia do operowania w nocy. Nie jest to pozbawione sensu, gdyż Okęcie ma w tym zakresie spore utrudnienie - w godzinach 23:30, a 5:30 nie są planowane żadne operacje lotnicze (nie obejmuje to lądowań awaryjnych, humanitarnych i opóźnień z przyczyn nadzwyczajnych). Obecnie dyrekcja radomskiego lotniska stara się rozszerzyć swoje możliwości działania Inwestor wnioskuje o zwiększenie liczby operacji lotniczych, zarówno w ciągu dnia, jak i o uruchomienie operacji lotniczych w nocy podała Agata Antonowicz z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. Jednak w dokumentach przedstawionych przez PPL są luki i problemy, które muszą zostać usunięte i PPL ma czas na to do końca czerwca. Dziwne, że te działania są podejmowane tak późno. W dobie, gdy przewoźnicy starają się, aby samoloty stały jak najmniej na ziemi, możliwość wykonania nocnego lądowania i odlotu mogłaby kusić linie z Okęcia do otwarcia lotów z Radomia.

Jeśli nie powiedzie się rozruszanie ruchu pasażerskiego na lotnisku, zostaną tylko scenariusze awaryjne - zmiana lotniska w port skupiający się na cargo lub też na lotnisko wojskowe. Obie te opcje mają sens, jednak w ich przypadku zbędne były koszty terminala pasażerskiego ok. 280 mln złotych, a konieczne są inwestycje w inną infrastrukturę np. przeładunkową, czy zwiększoną płytę postojową. Presja na zmianę funkcji na wojskową może rosnąć z uwagi na planowany remont pasa startowego w Rzeszowie, jednak brak dobrej drogi na wschód może zniechęcać i do tej opcji.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
4 Radom lotnisko dalsze losy zmiana loty PLL LOT Wizz Air




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję