Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Uruchomiono lotniskowe centrum edukacyjno-rozrywkowe
Flyport by Baltona to multimedialne centrum edukacyjno-rozrywkowe o lotnictwie i kosmosie, które działa w terminalu Lotniska Warszawa-Radom. To nowatorskie połączenie wystawy, muzeum, centrum edukacyjnego i rozrywki stanowi atrakcję dla całej rodziny.
Flyport by Baltona jest dostępny dla każdego, znajduje się w strefie ogólnodostępnej terminala Lotniska Warszawa-Radom. Za jego stworzenie odpowiada polska firma Baltona, która od wielu lat stawia na nowoczesność, współpracując m.in. z regionalnymi portami lotniczymi.
Ekspozycja jest podzielona na 4 części i każda z nich dotyczy innego aspektu związanego z historią i osiągnięciami lotnictwa oraz podbojem kosmosu. Zwiedzający mogą poszerzyć swoją wiedzę na temat początków lotów człowieka w przestworzach, funkcjonowania lotnisk i ruchu lotniczego oraz dowiedzieć się, jakie wyzwania stoją przed ludzkością w przestrzeni kosmicznej teraz i w niedalekiej przyszłości.
Koszty wstępu wynoszą: 39zł bilet normalny, 30zł ulgowy, rodzinny 2+2 120zł, grupowy 28zł/os. Bilety są dostępne w każdy dzień poza świętami w godzinach 10-16 co dwie godziny. Rezerwacja: bilety.flyport.pl
Wizualną atrakcją jest z pewnością drzewo multimedialne, widoczne w całej przestrzeni hali lotniska. Na ekranach LED wyświetlane są treści edukacyjne i promocyjne. Turystom, pasażerom lotniska w Radomiu oraz gościom Flyportu drzewo LED służy również jako atrakcyjne tło do pamiątkowych zdjęć.
Osoby chcące odpocząć od kosmicznych wrażeń mogą skorzystać ze strefy relaksu i scenograficznej fotobudki z silnikiem, gdzie można zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie z włączonym nawiewem imitującym działanie wiatru. Najmłodsze dzieci pod opieką opiekunów mogą spędzać czas na zabawie w przygotowanej dla nich strefie - Parku Zabaw.
Flyport by Baltona ma być miejscem przyjaznym dla rodzin z dziećmi, młodzieży i dorosłych. Jest to również atrakcyjna lokalizacja dla grup zorganizowanych, w tym docelowe miejsce dla wycieczek szkolnych, kolonii zimowych i letnich. Wraz z otwarciem centrum edukacyjno-rozrywkowego Flyport by Baltona, swoją działalność rozpoczęło również Flyport Bistro. To nowoczesne miejsce gastronomiczne, które oferuje szeroki wybór dań dla całej rodziny. Flyport Bistro znajduje się w strefie ogólnodostępnej terminala Lotniska Warszawa-Radom, dzięki czemu każdy może skorzystać z jego oferty, niezależnie od planów podróży. Bistro serwuje zarówno szybkie przekąski, jak i pełne posiłki, które zadowolą zarówno dzieci, jak i dorosłych.
Wybrane atrakcje Flyport by Baltona dla miłośników lotnictwa i kosmonautyki:
Żyroskop - lotniczy przyrząd pozwalający na kształtowanie orientacji przestrzennej oraz koordynacji wzrokowo-ruchowej. Przekonaj się osobiście, jak zawodowi piloci i kosmonauci trenują zmysł równowagi w sytuacji zakłóceń orientacji przestrzennej.
Łazik księżycowy - stanowisko multimedialno-interaktywne. Zdalne sterowanie pojazdami księżycowymi nie jest takie łatwe! Zostań astronautą programu Apollo i kieruj jednym z dwóch modeli łazików, wykonując szereg pozornie prostych poleceń.
Symulator samolotu - stanowisko multimedialno-interaktywne. Symulator pozwoli zwiedzającym wcielić się w rolę pilota - zasiądź za sterami samolotu i doświadczaj podniebnych emocji. Podejmuj decyzje jak prawdziwy pilot.
Dokowanie stacji kosmicznej - stanowisko multimedialno-interaktywne. Zapoznaj się
z podstawowymi sekwencjami dokowania pojazdu kosmicznego do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej (ISS). Zasiądź w fotelu i wykonuj polecenia związane z dokowaniem do ISS.
Drzewo LED - multimedialna konstrukcja LED w kształcie drzewa, która stanowi ciekawe tło do pamiątkowych zdjęć z wizyty we Flyport by Baltona.
Kontrola bagażu - stanowisko multimedialno-interaktywne. Przeprowadź kontrolę bagażu, jeden z najważniejszych etapów bezpieczeństwa na lotniskach i w czasie lotu. Skanując przykładowe walizki podróżne, upewnij się, że nie zawierają przedmiotów zabronionych lub materiałów niebezpiecznych.
Radar - stanowisko multimedialno-praktyczne. Zapoznaj się z zasadami pracy radaru. To jedno z najważniejszych urządzeń ułatwiających podniebną nawigację oraz sterowanie ruchem lotniczym. Przenosząc obiekty w pole działania radaru, obserwuj ich wygląd oraz naucz się je rozpoznawać.
Winda na orbitę - stanowisko multimedialno-interaktywne. Doświadczaj emocji towarzyszących kosmonautom w drodze na orbitę. Wzbijaj się w przestworza za sprawą pomieszczenia imitowanego na windę, na którego ścianach wyświetla się sugestywna animacja kolejnych warstw atmosfery.
Lotnisko Warszawa-Radom od początku roku odprawiło już ponad 31 tys. pasażerów, a w czerwcu w Radomiu pojawi się nowy przewoźnik.
Od czerwca do końca września pasażerowie będą mieli możliwość podróżować z lotniska w Radomiu na sześciu trasach.
W maju Lotnisko Warszawa-Radom obsłużyło 5.802 podróżnych. Łącznie od początku roku z radomskiego portu skorzystało 31.207 osób.
23 czerwca na lotnisku w Radomiu pojawi się nowy przewoźnik - Air Montenegro. Rejsy do Podgoricy, obsługiwane przez czarnogórską linię lotniczą, oferuje biuro podróży Rego-Bis.
Rozwój zawsze był i będzie dla nas ważny. Cieszymy się z nowych możliwości oraz poszerzenia współpracy z Air Montenegro. Skrupulatnie wybieraliśmy partnera do obsługi tych połączeń. Air Montenegro oferuje jakość, z jaką chcemy być kojarzeni. - powiedziała Gabriela Mańka-Sokullu, prezes i właścicielka biura Rego-Bis.
Kolejny rok współpracujemy z Rego-Bis, co pozwala nam wspólnie promować Czarnogórę jako atrakcyjną destynację turystyczną oraz pomaga umacniać pozycję lidera Rego-Bis na rynku bałkańskim - dodaje Michał Wichrowski, prezes PMA Aviation reprezentujący Air Montenegro w Polsce.
Loty odbywać będą się raz w tygodniu, w niedzielę, aż do końca września.
Air Montenegro to kolejny przewoźnik, który będzie operować na Lotnisku Warszawa-Radom. Bardzo cieszymy się, że pasażerowie naszego portu będą mieli możliwość podróży do wyjątkowej Czarnogóry - mówi Anna Dermont, rzecznik prasowy PPL, zarządzającego Lotniskiem Warszawa-Radom.
Pasażerowie mogą już planować swoje letnie podróże z radomskiego lotniska. W okresie urlopowym rejsy z Radomia będą odbywać się codziennie. Pierwsze wakacyjne loty wystartowały już 25 maja. W ofercie Lotniska Warszawa-Radom znajdują się połączenia czarterowe do: Antalyi, Tirany i wspomnianej wcześniej Podgoricy. W siatce lotów nie zabraknie też rejsów regularnych do Larnaki obsługiwanych przez Wizz Air. Na pokładzie maszyn PLL LOT w te wakacje z Radomia polecieć będzie można do: Rzymu, Tirany i Prewezy.
Jaki los czeka lotnisko w Radomiu? Pusta siatka połączeń i brak linii lotniczych chętnych z niego latać sprawia, że przyszłość lotniska jawi się w ciemnych barwach.
Idea triportu (Okęcie-Modlin-Radom) na papierze się wydaje akceptowalna, ale dopóki nie okaże się, że głosują klienci. Gdyby jeszcze lotnisko w Radomiu mogło subsydiować loty i zachęcić przewoźników tak jak kiedyś Modlin skusił Ryanaira, to miało by szansę. Jednak dziś, gdy z Warszawy niewiele dalej jest lotnisko w Łodzi (zamiast ok. 114km, to ok. 157km), które może liczyć na klientów z aglomeracji łódzkiej (ok. 600 tys. samych mieszkańców miasta) zamiast stosunkowo małego Radomia z ok. 200 tys. mieszkańców miasta, oczekiwanie, że linie lotnicze utworzą połączenia z mało rentownego obszaru jest nierealne.
Obecnie z Radomia lata LOT (Rzym FCO 2x, Preweza, Grecja i Tirana, Albania od czerwca), Wizz Air (Larnaka LCA 2x) oraz chartery do Antalya, Turcja (Coral Travel, Itaka i TUI) i Podgorica, Czarnogóra (Rego-Bis) od czerwca.
Brak logiki widać już w opisach sytuacji w której podnoszone są argumenty, że lotnisko miało dać pracę na miejscu, gdyż jest tam bezrobocie. Jeśli mówimy o bezrobociu, to kto miał latać? Stawiana jest też teza, że siatka połączeń nie jest dostosowana do potrzeb mieszkańców Radomia i okolic, bo są to loty wakacyjne, a im potrzeba tanich lotów na zachód do pracy. Uwzględniając taką argumentację i możliwości finansowe, to w Radomiu powinien być zbudowany raczej duży całoroczny np. park rozrywki, a nie międzynarodowe lotnisko. Dałoby to dużo więcej korzyści dla regionu.
Co będzie z lotniskiem teraz? Na początek lotnisko próbuje uzyskać niezbędne pozwolenia do operowania w nocy. Nie jest to pozbawione sensu, gdyż Okęcie ma w tym zakresie spore utrudnienie - w godzinach 23:30, a 5:30 nie są planowane żadne operacje lotnicze (nie obejmuje to lądowań awaryjnych, humanitarnych i opóźnień z przyczyn nadzwyczajnych). Obecnie dyrekcja radomskiego lotniska stara się rozszerzyć swoje możliwości działania Inwestor wnioskuje o zwiększenie liczby operacji lotniczych, zarówno w ciągu dnia, jak i o uruchomienie operacji lotniczych w nocy podała Agata Antonowicz z Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Warszawie. Jednak w dokumentach przedstawionych przez PPL są luki i problemy, które muszą zostać usunięte i PPL ma czas na to do końca czerwca. Dziwne, że te działania są podejmowane tak późno. W dobie, gdy przewoźnicy starają się, aby samoloty stały jak najmniej na ziemi, możliwość wykonania nocnego lądowania i odlotu mogłaby kusić linie z Okęcia do otwarcia lotów z Radomia.
Jeśli nie powiedzie się rozruszanie ruchu pasażerskiego na lotnisku, zostaną tylko scenariusze awaryjne - zmiana lotniska w port skupiający się na cargo lub też na lotnisko wojskowe. Obie te opcje mają sens, jednak w ich przypadku zbędne były koszty terminala pasażerskiego ok. 280 mln złotych, a konieczne są inwestycje w inną infrastrukturę np. przeładunkową, czy zwiększoną płytę postojową. Presja na zmianę funkcji na wojskową może rosnąć z uwagi na planowany remont pasa startowego w Rzeszowie, jednak brak dobrej drogi na wschód może zniechęcać i do tej opcji.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział aktualności dnia:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Booking.com nie może żądać najniższych
Uruchomiono lotniskowe centrum
Południe Polski apeluje o nieodwoływanie
Ceny na przyszły rok lekko
Jak wyglądały tegoroczne wakacje
Mimo lat regiony chorują na porty
Samodzielne podróże były
Wakacje przyszłoroczne nie zapowiadają się
Otwarcie Mercure Szczyrk Resort
Wzrost liczby pasażerów w Kraków Airport
Nowe połączenie Ryanair z Gdańska
Dobry luty na lotnisku w Gdańsku
PAŻP i Ryanair będą współpracować szkoleniowo
Ryanair zapowiada nowe połączenie z Gdańska
Nowe połączenie z Warszawy-Modlin
Accor otwiera pierwszy hotel Mercure w kolejnym kraju UE
Mouzenidis Travel wprowadza nowe kierunki do oferty
Wizz Air zapowiada nowe połączenie z Warszawy
Wypełnione samoloty na wrocławskim lotnisku