Rainbow rozpocz±³ czartery do Kenii
W ostatni weekend Rainbow rozpocz±³ loty do kolejnej egzotycznej destynacji tej zimy. Do takich kierunków jak Meksyk, Dominikana, Kuba czy Zjednoczone Emiraty Arabskie do³±czy³a Kenia.
Czarter Rainbow bêdzie startowa³ z Warszawy do Mombasy w ka¿d± sobotê. W Kenii touroperator oferuje do wyboru 16 hoteli w regionie Mombasy i 7 w regionie Malindi.
Ilo¶æ egzotycznych destynacji, w które mo¿na siê wybraæ tej zimy jest w oczywistych wzglêdów ograniczona. Tymczasem wielu Klientów chce wybraæ siê gdzie¶ dalej ni¿ do Egiptu czy na Wyspy Kanaryjskie Dlatego uruchomienie pe³nego czarterowego po³±czenia co sobota do Kenii spotka³o siê z du¿ym zainteresowaniem - miejsca wyprzedaj± siê szybko. Tym bardziej, ¿e byli¶my pierwszym touroperatorem, który uruchomi³ czarter do tego kraju. W¶ród ofert wypoczynkowych du¿a popularno¶ci± ciesz± siê hotele sieci Neptune. Ale prawdziwym hitem s± imprezy objazdowe. - mówi Maciej Szczechura, Cz³onek Zarz±du Rainbow.
Nowa gwarancja Itaki
Biuro podró¿y Itaka z now± gwarancj± ubezpieczeniow±.
Nowa gwarancja opiewa na sumê 96 000 000 PLN i bêdzie obowi±zywaæ od 16.09.2020 r. do 15.09.2021 r. Gwarancja wystawiona zosta³a przez ERGO Reiseversicherung AG Oddzia³ w Polsce.
Przedmiotem gwarancji jest:
- zap³ata kwoty niezbêdnej na pokrycie kosztów kontynuacji imprezy turystycznej lub kosztów powrotu do kraju, obejmuj±cych w szczególno¶ci koszty transportu i zakwaterowania, w tym tak¿e, w uzasadnionej wysoko¶ci, koszty poniesione przez podró¿nych, w przypadku, gdy Zleceniodawca, wbrew obowi±zkowi, nie zapewnia tej kontynuacji lub tego powrotu;
- zwrot wp³at wniesionych tytu³em zap³aty za imprezê turystyczn± lub ka¿d± op³acon± us³ugê przedsiêbiorcy u³atwiaj±cemu nabywanie powi±zanych us³ug turystycznych, w przypadku, gdy z przyczyn dotycz±cych Zleceniodawcy lub osób, które dzia³aj± w jego imieniu, impreza turystyczna lub którakolwiek op³acona us³uga przedsiêbiorcy u³atwiaj±cemu nabywanie powi±zanych us³ug turystycznych nie zosta³a lub nie zostanie zrealizowana;
- zwrot czê¶ci wp³at wniesionych tytu³em zap³aty za imprezê turystyczn± odpowiadaj±c± czê¶ci imprezy turystycznej lub za ka¿d± us³ugê op³acon± przedsiêbiorcy u³atwiaj±cemu nabywanie powi±zanych us³ug turystycznych odpowiadaj±c± czê¶ci us³ugi, która nie zosta³a lub nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotycz±cych Zleceniodawcy lub osób, które dzia³aj± w ich imieniu.
Wysoko¶æ gwarancji ubezpieczeniowej na sezon 2020/2021, ni¿szej w porównaniu z sezonem 2019/2020, wynika z rozporz±dzenia Ministra Finansów z marca tego roku, na mocy którego touroperator mo¿e zadeklarowaæ na kolejny rok 30% przychodu z roku 2019. Powy¿sze rozporz±dzenie powsta³o w wyniku sytuacji bran¿y turystycznej, dla której rok 2020 jest najtrudniejszym w historii, a touroperatorzy ponie¶li i ponosz± olbrzymie straty zarówno w zwi±zku z zawieszeniem dzia³alno¶ci operacyjnej jak i jej wznowieniem. W przypadku zwiêkszenia popytu i wzrostu przychodu wysoko¶æ zabezpieczenia ulegnie podwy¿szeniu
Portal Lulubeds dostêpny w Merlinie X
Od 16 lipca 2020 agenci korzystaj±cy z systemu rezerwacyjnego MerlinX mog± proponowaæ swoim klientom ofertê portalu miejsc noclegowych Lulubeds.
W systemie Merlin X dostêpna jest oferta z dojazdem w³asnym w wielu hotelach, o¶rodkach, pensjonatach czy obiektach agroturystycznych w ca³ej Polsce, od gór po morze.
O powstaniu portalu Lulubeds pisali¶my w aktualno¶ci Touroperator uruchamia portal rezerwacyjny
Itaka wznowi³a czartery
Samolot z Klientami Itaki na pok³adzie wyl±dowa³ 3 lipca na lotnisku na Zakynthos w Grecji. To pierwszy rejs ITAKI po 112 dniach przerwy spowodowanej pandemi± koronawirusa.
Jak poinformowa³ wiceprezes touroperatora, Piotr Henicz, 167 turystów Itaki wyl±dowa³o dzisiaj w Porcie Lotniczym Zakynthos, gdzie rozpoczynaj± swoje greckie wakacje 2020. Pierwszy rejs po wznowieniu dzia³alno¶ci operacyjnej zosta³ zrealizowany przez linie lotnicze Smartwings. Samolot wystartowa³ z Lotniska Chopina w Warszawie o godz. 6.35 i wyl±dowa³ na Zakynthos zgodnie z rozk³adem o 10.10 czasu lokalnego. Odprawa na lotnisku w Warszawie z zastosowaniem procedur bezpieczeñstwa przebieg³a sprawnie i bezproblemowo.
Europa Ubezpieczenia wprowadza klauzulê covidow±
Europa Ubezpieczenia wprowadza do ubezpieczeñ turystycznych klauzulê covidow±, która zapewnia ochronê na wypadek zachorowania na COVID-19 podczas podró¿y zagranicznej.
Od 15 czerwca czê¶æ pañstw Unii Europejskiej otworzy³a swoje granice dla podró¿nych z Polski. Dwa dni wcze¶niej (13 czerwca) Polska znios³a obowi±zek kwarantanny dla osób wracaj±cych do kraju. Te dwa wydarzenia umo¿liwiaj± Polakom powrót do swobodnych wyjazdów za granicê.
Mimo otwarcia granic nadal wystêpuje ryzyko zachorowania na COVID-19. Dlatego chcemy zapewniæ klientom, którzy decyduj± siê na wyjazd za granicê w celach turystycznych lub zawodowych ochronê na wypadek zachorowania na koronawirusa. W ramach oferowanych przez nas ubezpieczeñ bêd± mogli liczyæ na pokrycie kosztów leczenia, ratownictwa, transportu czy pomocy w podró¿y - mówi Tomasz Janas, ekspert ds. ubezpieczeñ turystycznych w Europa Ubezpieczenia.
Ochrona przed COVID-19 jest dostêpna m.in. w ubezpieczeniu Travel World, które Europa oferuje przez partnerów czy ubezpieczeniu ITravel. Zgodnie z klauzul± covidow±, w przypadku zachorowania na koronawirusa ochrona jest zapewniona w ramach sumy ubezpieczenia kosztów leczenia, w wysoko¶ci do 50 tys. EUR w produkcie Travel World i do 200 tys. z³ w ITravel.
Nowe zasady ochrony ubezpieczeniowej dotycz± wyjazdów zagranicznych od 21 czerwca, niezale¿nie od daty zakupu polisy. Klauzula covidowa nie obejmuje ubezpieczenia kosztów rezygnacji.
Mouzenidis ubezpieczy turystów od kosztów leczenia COVID-19
Mouzenidis Travel wraz z Signal Idun±, rozszerzy³ bezp³atnie ochronê ubezpieczeniow± o koszty leczenia spowodowane przez koronawirusy Sars-Cov-1, Sars-Cov-2.
Zgodnie z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia Bezpieczne Podró¿e, które jest wliczone do ka¿dej rezerwacji ubezpieczyciel ¶wiadczy ochronê z tytu³u kosztów leczenia spowodowanych przez koronawirusy Sars-Cov-1, Sars-Cov-2 z ich mutacjami w tym zachorowania na CCOVID-19.
Przed³u¿one zostaje tak¿e ochrona do 7 dni w zakresie kosztów leczenia i assistance w przypadku odwo³ania wcze¶niej zaplanowanego powrotu z podró¿y zagranicznej wskutek epidemii choroby zaka¼nej, pandemii, których pocz±tek nast±pi³ w trakcie pobytu ubezpieczonego za granic±.
Organizator dodatkowo rozszerzy³ ochronê podczas amatorskiego uprawiania sportu. Podró¿uj±cy z Mouzenidis Travel otrzymuj± bez dodatkowych dop³at ubezpieczenie obejmuj±ce jazdê na quadach oraz ¿eglarstwo do 10 mil morskich od brzegu. Powy¿sze warunki obowi±zuj± dla ka¿dej pakietowej rezerwacji Mouzenidis Travel oraz na dojazd w³asny.
Rozumiemy, ¿e w nadchodz±cym okresie, poczucie bezpieczeñstwa przez naszych klientów bêdzie jeszcze bardziej po¿±dane i cieszymy siê, ¿e mo¿emy naszym klientom oferowaæ tak rozszerzony wariant ubezpieczenia bez dodatkowych op³at - komentuje Beniamin Vafidis, dyrektor marketingu.
Sun & Fun ubezpieczy klientów od skutków pandemii
Biuro podró¿y Sun & Fun Holidays we wspó³pracy z Ergo Ubezpieczenia Podró¿y rozszerza pakiet ubezpieczeniowy o skutki: pandemii i zdarzeñ pod wp³ywem alkoholu.
W ramach pakietów Max i Super Max touroperator zapewnia tak¿e ochronê w kosztach leczenia i transportu na wypadek pandemii (w tym choroby COVID-19). Rozszerzenie obejmuje wyloty zaplanowane od sezonu Lato 2020 niezale¿nie od daty za³o¿enia rezerwacji, tym samym bêd± nim objêci równie¿ klienci, którzy wykupili te warianty wcze¶niej.
Polacy czekaj± na otwarcie granic i powrót do zagranicznych kurortów, które gwarantuj± im ciep³e morze, s³oñce i przede wszystkim standard wypoczynku, do którego s± przyzwyczajeni. Wznowienie ruchu turystycznego jest kwesti± czasu, ale bêdzie zwi±zane z konieczno¶ci± dostosowania siê do nowych warunków, w których kluczowym tematem pozostanie bezpieczeñstwo. Obok nowych procedur w hotelach, istotna jest te¿ szersza ochrona ubezpieczeniowa, która zapewni klientom komfort i poczucie bezpieczeñstwa podczas wypoczynku. - mówi Semir Hamouda, dyrektor generalny Sun & Fun Holidays.
Do tej pory pandemia nale¿a³a do jednych z wy³±czeñ odpowiedzialno¶ci w ubezpieczeniu, co wzbudza³o pewne obawy o ochronê podczas wypoczynku za granic± po wznowieniu ruchu turystycznego. Touroperator, we wspó³pracy z Ergo Ubezpieczenia Podró¿y postanowi³ zatem rozszerzyæ zakres ubezpieczenia kompleksowego Max i Super Max gwarantuj±c pokrycie kosztów hospitalizacji, leków czy transportu (z podlimitem sumy ubezpieczenia do 20 000 EUR.) tak¿e na wypadek zaka¿enia koronawirusem.
Rego-Bis: zmiana terminu lub voucher na 110 proc. wp³aty
Katowickie Biuro Podró¿y Rego-Bis zaproponowa³o kilka rozwi±zañ, skorzystania z wyjazdu w innym, dogodnym terminie.
Touroperator przygotowa³ trzy alternatywne mo¿liwo¶ci skorzystania z wyjazdów, które zaplanowane by³y w niemo¿liwych do zrealizowania terminach.
Pierwsz± z nich jest skorzystanie z innej wycieczki lub oferty wypoczynku, zaproponowanej przez pracownika Biura, bez konieczno¶ci dop³at i op³at manipulacyjnych. Je¶li zaoferowany produkt nie zadowoli klienta, bêdzie móg³ samodzielnie wybraæ interesuj±cy go wyjazd, przy czym konieczna bêdzie dop³ata.
W przypadku, gdy Klient nie zdecyduje siê na ¿adn± z oferowanych propozycji, ma mo¿liwo¶æ skorzystania z vouchera, który, zgodnie z przepisami tzw. tarczy antykryzysowej bêdzie wa¿ny przez rok od daty rozpoczêcia wstêpnie planowanej imprezy. Warto¶æ bonu opiewa bêdzie 110% na warto¶ci wp³aconej kwoty. Dowodzi to, w my¶l has³a "zmieñ termin nie odwo³uj", ¿e bardziej op³aca siê przenie¶æ zaplanowany wyjazd na pó¼niejszy termin, ni¿ z niego zrezygnowaæ.
Itaka przygotowa³a bony o warto¶ci przekraczaj±cej kwoty wp³at klientów
W zwi±zku z decyzj± o przywróceniu granic, wstrzymaniem miêdzynarodowego ruchu lotniczego oraz aktualn± sytuacj± zwi±zan± z pandemi± koronawirusa, Itaka przed³u¿y³a zawieszenie wszystkich wyjazdów do 31 maja 2020 r.
Wszyscy klienci, którzy maj± zarezerwowany wyjazd w tym okresie zostan± powiadomieni o zawieszeniu wyjazdów przez pracowników biur sprzeda¿y, gdzie dokonano rezerwacji.
Zwracamy siê do naszych klientów z apelem o zmianê terminu rezerwacji, co nie tylko pozwoli nam dope³niæ podjêtych zobowi±zañ wobec klientów i kontrahentów, ale tak¿e wesprze bran¿ê turystyczn± w szerokim sensie znaczenia: linie lotnicze, hotele, pilotów, a tak¿e inne podmioty zwi±zane z bran¿± jak muzea i zabytki. - apeluje wiceprezes Itaki, Piotr Henicz.
Je¿eli klient nie skorzysta z tej opcji, bêdzie mia³ mo¿liwo¶æ rozliczenia kwoty wp³aconej na poczet rezerwacji objêtej anulacj± w formie bonu wakacyjnego o warto¶ci 105% wp³aconej kwoty (odpowiednio zaliczki lub ca³o¶ci). Bon bêdzie wa¿ny przez 1 rok od dnia, w którym mia³a siê odbyæ (rozpocz±æ) impreza turystyczna, za któr± bon jest wystawiony. Jego wykorzystanie bêdzie mo¿liwe wy³±cznie w biurze sprzeda¿y, w którym zosta³a za³o¿ona pierwotna rezerwacja. Bon jest zabezpieczony przez Turystyczny Fundusz Gwarancyjny. - dodaje Piotr Henicz.
Te kroki s± zgodne z propozycjami wiceprezesa Henicza z pi±tkowej telekonferencji z udzia³em wiceministra rozwoju Andrzeja Guta-Mostowego, o której pisali¶my w artykule Touroperatorzy: potrzebujemy jasnych i spójnych rozwi±zañ
Merlin X zrezygnuje z op³at za kwiecieñ
Merlin X nie pobierze op³at za kwiecieñ.
Jak poinformowa³ prezes spó³ki Elektroniczne Systemy Sprzeda¿y, Tomasz Berdowski, dla ka¿dego agenta który nie jest w stanie wypowiedzenia, nie zalega z op³atami, spó³ka nie wystawi w miesi±cu Kwiecieñ faktury za korzystanie z systemu Merlin X.
Faktury za produkty VACATIONS CMS, VACATIONS IBE, MDS, Robin, czy umowy zbiorcze i sieciowe zostan± wystawione normalnie po 14.04.2020. Wszystkie faktury zostan± wys³ane tylko i wy³±cznie za pomoc± maila.
W³adze spó³ki nie podjê³y jeszcze decyzji odno¶nie do faktur za maj.
Itaka wstrzymuje wyjazdy
W zwi±zku z og³oszeniem stanu zagro¿enia epidemicznego i decyzj± o przywróceniu granic na 10 dni z mo¿liwo¶ci± przed³u¿enia, oraz wstrzymaniem miêdzynarodowego ruchu lotniczego, Itaka zawiesi³a ze skutkiem natychmiastowym wszystkie wyjazdy do 15.04.2020.
Jak poda³ Piotr Henicz, wiceprezes touroperatora, wszyscy Klienci, którzy maj± zarezerwowany wyjazd w tym okresie zostan± powiadomieni o zawieszeniu wyjazdów przez pracowników punktów sprzeda¿y, gdzie dokonano rezerwacji.
Maj±c jednak na celu usprawnienie procesu, prosimy o kontakt z punktami sprzeda¿y w celu dope³nienia niezbêdnych formalno¶ci i ewentualnej konsultacji w sprawie zmiany terminu wyjazdu lub destynacji. Jednocze¶nie informujemy, ¿e wszyscy Klienci przebywaj±cy aktualnie za granic± za po¶rednictwem Biura Podró¿y ITAKA maj± zagwarantowane powroty do kraju. W zwi±zku z og³oszonym stanem zagro¿enia epidemicznego polscy obywatele po przekroczeniu granicy zostan± skierowani na domow± 14-dniow± kwarantannê lub w inne miejsce wskazane przez s³u¿by graniczne, je¶li osoba wracaj±ca nie wska¿e swojego miejsca zamieszkania jako miejsca, w którym mo¿e odbyæ kwarantannê - szczegó³owe informacje osoby wracaj±ce otrzymaj± w miejscach przylotu do kraju - informuje Piotr Henicz.
Do podjêcia podobnych decyzji zostan± zmuszeni tak¿e inni organizatorzy turystyki. O zamkniêciu granic pisali¶my w artykule Polska zamyka granice
Funclub oferuje mo¿liwo¶æ dokupienia opcji bezkosztowej rezygnacji z wyjazdu
Biuro Podró¿y Funclub oferuje swoim turystom specjalny produkt Kup Sobie Spokój.
Nowy produkt gwarantuje mo¿liwo¶æ bezkosztowej rezygnacji do 21 dni przed imprez± bez podawania przyczyn. Koszt Kup Sobie Spokój to od 40-80 PLN w zale¿no¶ci od ceny imprezy.
Unity Line otwiera sklep z wycieczkami
Unity Line otwiera internetowy sklep z wycieczkami.
Sklep znajduje siê pod adresem: skandynawskiepodroze.pl. Tury¶ci znajd± tam wycieczki g³ównie po Skandynawii, oparte na po³±czeniach promowych Unity Line. Jak przekonuje armator, w ofercie s± propozycje m.in dla mi³o¶ników przyrody i aktywnego wypoczynku, czy pasjonatów historii.
W e-sklepie Unity Line znajdzie siê równie¿ kilka propozycji dla szukaj±cych mniej typowych wyjazdów, np. programy skierowane w stronê pasjonatów skandynawskiego kina, mi³o¶ników szwedzkich krymina³ów, czy koneserów dobrego wina.
Fly.pl w nowej ods³onie
Biuro podró¿y Fly.pl uruchomi³o now± ods³onê serwisu do rezerwacji wycieczek, która ma byæ bardziej intuicyjna, przejrzysta i zoptymalizowana pod najnowsze trendy w turystyce i sprzeda¿y e-Commerce.
Co siê zmienia w nowym serwisie?
Jak przekonuj± przedstawiciele biura, nowa strona jest prostsza w obs³udze i bardziej czytelna. U³atwienia w ¶cie¿ce rezerwacyjnej zgodnie z za³o¿eniami User Experience, dostosowanie portalu do aktualnych wytycznych Google a, nowa szata graficzna i jeszcze wiêcej warto¶ciowych tre¶ci to kilka z podstawowych zmian.
Serwis zosta³ dostosowany pod nowe trendy w turystyce i nowy produkt, m.in. city breaki i coraz bardziej popularne wycieczki objazdowe. W ¶cie¿ce rezerwacyjnej pojawi³y siê tak¿e us³ugi dodatkowe, np. mo¿liwo¶æ zarezerwowania parkingu przy lotnisku. £atwiejsza nawigacja skraca czas wyboru oferty a nowe funkcjonalno¶ci pozwalaj± dopasowaæ j± pod wymagaj±cego Klienta.
W nowym serwisie Fly.pl zosta³y wyeksponowane najwiêksze atuty rezerwacji w internetowym biurze agencyjnym, czyli mo¿liwo¶æ porównania ofert ró¿nych organizatorów. Nowa prezentacja produktu dotyczy nie tylko wygl±du strony, lecz tak¿e rozbudowania najbardziej istotnych dla Klienta elementów oferty, szczególnie w wersji mobilnej. U¿ytkownik w przejrzysty sposób widzi, który hotel jest najtañszy, jakie ma mo¿liwo¶ci zakwaterowania i ma jasno przedstawion± kalkulacjê ceny na ka¿dym kroku.
Strategia mobile first
FLY.PL odchodzi od schematu, w którym pierwszym krokiem jest budowa wersji desktopowej, a dopiero pó¼niej dostosowywanie jej do urz±dzeñ mobilnych. Zamiast okrajaæ produkt pod smartfony i tablety, nowa strona powsta³a od bardzo funkcjonalnej wersji mobilnej, która nastêpnie zosta³a rozbudowywana pod wiêksze ekrany.
Nowa strona zgodnie z bie¿±cymi trendami jest zoptymalizowana pod mobile, w jeszcze wiêkszym stopniu ni¿ poprzednia. Od dawna widzimy, jak du¿y potencja³ ma ten kana³ w perspektywie zakupów internetowych. Pracujemy nad kolejnymi udoskonaleniami, uruchomienie nowego serwisu to mocny pocz±tek zmian - wyja¶nia Kacper Daszke, Dyrektor Marketingu i e-Commerce FLY.PL.
Nowoczesny wygl±d i ³atwo¶æ u¿ytkowania
Strona zosta³a stworzona zgodnie z aktualnymi wymogami web-usability, czyli najwy¿szymi standardami pod wzglêdem ³atwo¶ci u¿ytkowania i funkcjonalno¶ci. W serwisie Fly.pl zastosowane zosta³y wytyczne dotycz±ce projektowania "przyjaznych" (user-friendly) stron internetowych. Serwis zosta³ wzbogacony o du¿e zdjêcia, dziêki którym u¿ytkownik ju¿ na etapie wyboru wycieczki mo¿e oczami wyobra¼ni przenie¶æ siê na wakacje.
Prezentowana dzi¶ strona jest jednym z etapów zaplanowanych zmian technologicznych i wizualnych naszego serwisu. Nowa ods³ona FLY.PL to nasz najwiêkszy projekt, nad którym pracowali¶my przez ostatnie miesi±ce. Jestem przekonany, ¿e bêdzie ona krokiem milowym w dalszym rozwoju firmy - podsumowuje Grzegorz Bosowski, prezes Fly.pl.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Nowo¶ci w biurach podró¿y
[2020-06-04 20:12 89.151.40.*]
Semir A N U L U J to co I N N I dawno anulowali. Nie wpêdzaj SWOICH wiernych Klientów w kana³ Covid NIEcovid, stracisz ICH i nie tylko... Ponad 40 lat w bran¿y odpowiedz »
Nowo¶ci w biurach podró¿y
[2020-12-23 16:16 89.64.81.*]
Super, mam nadziejê ¿e wyjazd do Kenii z Rainbow, planowany ju¿ chyba od 3 lat, w koñcu w 2021 dojdzie do skutki. Sytuacja jest jaka jest, ale nie dajmy siê zwariowaæ. odpowiedz »
Dzia³ biura turystyczne:
Op³ata turystyczna to g³upi pomys³, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualno¶ci:
Europejska turystyka odbija siê po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powy¿ej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufno¶æ informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty tak¿e we Wroc³awiu i
W Wieliczce znów przewa¿aj± zagraniczni
Listopadowe wzrosty na Lotnisku Chopina
Neckermann: szkolenia dla agentów przy ¶niadaniu
Ryanair zwiêkszy ilo¶æ lotów z Modlina
Czartery wracaj± na wroc³awskie lotnisko
Wizz Air zamyka bazê na polskim lotnisku
Hotel Mercure Kraków Fabryczna City ju¿ otwarty
Wygoda Travel rozpoczê³a sprzeda¿ oferty zimowej 2021
Sfinks Polska otwiera nowy lokal
Emerging Travel Group ma nowego przewodnicz±cego wykonawczego
Ryanair uruchomi nowe po³±czenie z Bydgoszczy
Nekera z nowym dyrektorem produktu
Nowy hotel Radisson Hotel Group w Polsce