Coral Travel Wezyr Holidays z nową gwarancją
Coral Travel Poland Sp. z o.o. należąca do OTI Holding, wykupiła nową gwarancję ubezpieczeniową.
Ubezpieczycielem touroperatora jest Europäische Reiseversicherung AG oddział w Polsce, a sama gwarancja na sezon 2017/2018 opiewa na 51 000 000 PLN. Suma gwarancyjna touroperatora jest taka sama jak w gwarancji na sezon 2016/2017.
Gwarancja ubezpieczeniowa spełnia wymogi znowelizowanej ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (tekst jednolity Dz.U. z 2004 r. Nr 223 poz. 2268 z późn. zm.), zabezpieczając pokrycie ewentualnych roszczeń, związanych z umowami zawartymi przez Coral Travel Poland Sp. z o.o., w okresie od 17 września 2017 r. do 16 września 2018 r.
Gwarancja obejmuje ochroną klientów touroperatora oferującego swoje usługi pod marką Coral Travel Wezyr Holidays. Przedmiotem gwarancji jest:
- pokrycie kosztów powrotu klientów do kraju, w wypadku, gdy organizator turystyki nie zapewni tego powrotu,
- pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów, w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących organizatora turystyki impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana,
- pokrycie zwrotu części wpłat wniesionych przez klientów za część imprezy turystycznej, która nie zostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących organizatora turystyki oraz osób, które działają w jego imieniu.
Nowa gwarancja Itaki
Biuro podróży Itaka z nową gwarancją. Dotychczasowe zabezpieczenie finansowe touroperatora wygasa 15 września.
Nowa gwarancja Itaki opiewa na kwotę 240 mln zł i jest wystawiona przez ERV AG. Gwarancja jest ważna od 16 września 2017 r. do 15 września 2018 r. Wcześniejsze, wciąż jeszcze obowiązujące zabezpieczenie touroperatora wynosi 255 mln zł.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20170907_itaka_gwarancja.pdf
Grecos z nową gwarancją ubezpieczeniową
Biuro podróży Grecos Holiday poinformowało o zakupie nowej gwarancji ubezpieczeniowej.
Jak informuje touroperator, tegoroczna kwota gwarancji ubezpieczeniowej na sezon 2018 została zwiększona o 20%, do 72 milionów złotych. Przedmiotem zabezpieczenia jest pokrycie kosztów powrotu do miejsca wyjazdu oraz zwrot wpłat wniesionych za ewentualne niezrealizowane usługi przez touroperatora.
Nowa gwarancja została wystawiona przez Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. i będzie obowiązywać od 17 września 2017 r.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20170904_gwarancja_grecos_2018.pdf
Nowa gwarancja Rainbow
Rainbow poinformował o zawarciu nowej umowy dotyczącej gwarancji ubezpieczeniowej.
Suma gwarancji wynosi 165.000.000 zł, co stanowi równowartość kwoty 37.366.668,93 euro, przeliczonej przy zastosowaniu kursu średniego euro ogłoszonego przez Narodowy Bank Polski po raz pierwszy w roku wystawienia gwarancji, to jest w dniu 2 stycznia 2017 roku (1 euro = 4,4157 zł)
Nowe zabezpieczenie touroperatora będzie obowiązywać od 17 września 2017 r. do 16 września 2018 r. Gwarantem jest Towarzystwo Ubezpieczeń Europa, a beneficjentem Marszałek Województwa Łódzkiego.
Dotychczasowa gwarancja touroperatora, która jest ważna do 16 września 2017 r. opiewa na kwotę 152.933.000,00 zł.
Exim z nową gwarancją ubezpieczeniową
Biuro podróży Exim S.A. ma nową gwarancję ubezpieczeniową. Jak wysoką?
Nowa gwarancja ubezpieczeniowa, która będzie obowiązywać od 31.08.2017 r. do 30.08.2018 r., opiewa na kwotę 15 600 000 PLN,. Została wystawiona przez Europäische Reiseversicherung AG. Mając za sobą tak silnego gwaranta jak koncern DER Touristik, wydanie kolejnej gwarancji odbyło się bez problemów - przekonuje touroperator w komunikacie. Nowa gwarancja została wystawiona dokładnie na taką samą sumę, jak dotychczasowa.
Przedmiotem gwarancji jest:
- pokrycie kosztów powrotu klientów Touroperatora z imprezy turystycznej do miejsca wyjazdu lub planowanego powrotu z imprezy turystycznej w wypadku, gdy Touroperator wbrew obowiązkowi nie zapewnia tego powrotu,
- pokrycie zwrotu wpłat wniesionych przez klientów Touroperatora tytułem zapłaty za imprezę turystyczną w wypadku, gdy z przyczyn dotyczących Touroperatora oraz osób, które działają w jego imieniu, impreza turystyczna nie zostanie zrealizowana,
- pokrycie zwrotu części wpłat wniesionych przez klientów Touroperatorowi tytułem zapłaty za imprezy turystyczne, odpowiadające części imprezy turystycznej, która niezostanie zrealizowana z przyczyn dotyczących Touroperatora oraz osoby, które działają w jego imieniu, na wypadek niewypłacalności Touroperatora, stosownie do postanowień ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz.U. z 2010 r. Nr 106 poz.672)
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Jak wypadają długie weekendy w 2025?
15 nowych tras z krakowskiego lotniska
Otwarto pierwszy hotel ibis w Bukareszcie
Corendon Airlines pozwoli zapłacić za podróż w dowolnym momencie
Ryanair rezygnuje z jednego z połączeń z Olsztyna
Nekera rozpoczyna sprzedaż oferty Lato 2023
Wizz Air zawiesza loty do północnych Włoch
Jak tanio podróżować po świecie?
Ryanair rozwija loty z Poznania
Największa siatka połączeń z Łodzi w historii Ryanair
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej oczekiwań
FlixBus z pierwszą, zieloną linią na Ukrainie
Jaki był ruch na Lotnisku Chopina w październiku?