Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
ECK: najwięcej skarg na przewoźników lotniczych, ale i tak mniej niż rok wcześniej
Usługi lotnicze oraz zakup odzieży i obuwia - niezmiennie najczęstszym przedmiotem transgranicznych skarg zgłaszanych do ECK Polska.
Europejskie Centrum Konsumenckie, działające przy UOKiK podsumowuje zgłoszenia otrzymane w 2021 roku.
W 2021 r. ECK Polska działające przy UOKiK otrzymało 5669 zgłoszeń.
- 65% spraw stanowiły skargi transgraniczne - 3688 spraw.
- 35% spraw stanowiły zapytania (m.in. sprawy krajowe, zapytania przedsiębiorców, skargi na przedsiębiorców zarejestrowanych poza UE, Norwegią, Islandią lub Wielką Brytanią) - 1981 spraw.
Liczba zgłoszeń otrzymanych w 2021 r. jest porównywalna z rokiem 2019. Wzrost skarg w 2020 roku wywołany był przez odwołane usługi lotnicze i turystyczne z powodu pandemii COVID-19. Wówczas wiele zgłoszeń dotyczyło problemów konsumentów z odzyskaniem pieniędzy.
Większość skarg w 2021 roku dotyczyła transportu lotniczego, ich liczba jednak znacznie się zmniejszyła w porównaniu do roku ubiegłego - o blisko 800 spraw. Odwrotnie natomiast wyglądają dane dotyczące zgłoszeń na zakup odzieży i obuwia. Liczba tych skarg w 2021 roku wzrosła o ok. 36% (300 spraw) w porównaniu do 2020 roku.
Ponad 60% otrzymanych w 2021 r. zgłoszeń dotyczyło zakupów dokonanych przez Internet (z czego 10% stanowiły zakupy przez pośredników).
Większość skarg, jakie wpłynęły do ECK w 2021 r. podobnie, jak w latach poprzednich, dotyczyła zgłoszeń na usługi transportowe - głównie problemy lotnicze.
- Transport (26%) - 1480 zgłoszeń (1358 transport lotniczy)
- Zakup odzieży i obuwia (17%) 925 zgłoszeń
- Platformy sprzedażowe (6%) - 306 zgłoszeń (głównie: subskrypcje, platformy pośredniczące w sprzedaży odzieży, duże platformy sprzedażowe)
- Usługi noclegowe (6%) - 300 zgłoszeń
Najczęstsze przyczyny skarg:
- Niezgodność towaru/usługi z umową - 14%
- Odstąpienie od umowy - 12%
- Odwołanie lotu - 11%
- Brak dostawy towaru - 8%
Na przedsiębiorców, z jakich krajów najczęściej skarżyli się polscy konsumenci?
- Niemcy - 18% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia, transport lotniczy)
- Irlandia - 13% transgranicznych zgłoszeń (m.in. transport lotniczy)
- Wielka Brytania 12% transgranicznych zgłoszeń (m.in. zakup odzieży i obuwia)
- Holandia - 9% transgranicznych zgłoszeń (m.in. usługi noclegowe, transport lotniczy)
Konsumenci, z jakich krajów najczęściej skarżyli się na polskich sprzedawców?
- Niemcy - 13% zgłoszeń
- Litwa - 13% zgłoszeń
- Francja - 9% zgłoszeń
- Czechy - 7% zgłoszeń
Czego najczęściej dotyczyły skargi kierowane przez konsumentów z innych krajów UE przeciwko polskim przedsiębiorcom?
- Transport lotniczy - 23%
- Zakup odzieży i obuwia - 22%
- Zakup mebli i sprzętu gospodarstwa domowego - 12%
- Usługi noclegowe - 5%
Poniżej raport ECK Polska.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20220216_raport_eck_2021.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Na ferie wyjedzie więcej
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
eSky chwali się tanimi pakietami na
Kto dołączył do Polskich Marek
Flixbus: 55 mln podróżnych w
Wakacje.pl rozszerzają
Turyści szukają
Zachodniopomorscy przedsiębiorcy zadowoleni z ferii
Flix Bus uruchamia Ukraine
Nocowanie.pl: Zimowy wypoczynek w Polsce przyciąga węgierskich
Podziemnej atrakcji turystycznej grozi zamknięcie?
Airbus podpisał kontrakt na dostawy samolotów do Chin
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w Travelist.pl?
Znana sieć kawiarni zmieni właściciela
Turyści Rainbow polecą Dreamlinerem także z Poznania
Organizator turystyki złożył oświadczenie o niewypłacalności
POT stworzyła zbiór zasad, jakich powinni przestrzegać turyści
Grecja spodziewa się dobrego roku dla turystyki
Podniebna taksówka rozpoczyna testy
Dobry lipiec na lotnisku Olsztyn-Mazury
Grupa Air France - KLM modernizuje flotę
Spacer nad dachami Paryża - ponowne otwarcie atrakcji turystycznej
Otwarcie greckich hoteli na horyzoncie?
Rusza Food Truck Stars Tour 2017. Pierwszy zlot w Krakowie
Ryanair rzuca wyzwanie Bookingowi
Polska Organizacja Turystyczna z nowym wiceprezesem
Trzymilionowy pasażerów we wrześniu w Gdańsku
Biura w Jeleniej Górze, proszę o opinię.