Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRZEDSTAWICIEL HANDLOWY
- SPECJALISTA DS. TURYSTYKI
- STARSZY SPECJALISTA D/S TURYSTYKI - dział...
- Psycholog/Pedagog/Socjoterapeuta/ 28.02-2.03
- Poszukiwana pielęniarka/ratownik med.
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- rozszerzenie oferty, przewodnictwo
- Kraków- specjalista d/s turystyki
- Doradca Klienta d/s turystyki PRUSZKÓW
- Rezydent Hotelowy GRECJA
Komisja Europejska przyjrzy się przewoźnikom lotniczym
Ograniczenia w podróżowaniu stosowane przez poszczególne kraje podczas pandemii koronawirusa doprowadziły do masowego odwoływania lotów.
Komisja Europejska i sieć organów odpowiedzialnych za egzekwowanie praw konsumentów rozpoczynają skoordynowane badanie dotyczące aktualnych praktyk linii lotniczych w zakresie odwoływania lotów.
Celem badania jest zebranie dalszych informacji od linii lotniczych działających w UE na temat sposobu, w jaki informują one konsumentów o ich prawach pasażera i rozpatrują wnioski o zwrot kosztów. W przypadkach, w których linie lotnicze mają stałe trudności z terminowym zwrotem kosztów wszystkim konsumentom, poproszono je o przedstawienie informacji na temat działań podejmowanych w celu szybkiego rozwiązania tych trudności.
Komisja wykorzystała informacje z różnych źródeł, w tym z Europejskiej Organizacji Konsumentów, federacji stowarzyszeń konsumenckich na poziomie UE, oraz francuskich i belgijskich organizacji konsumenckich UFC-Que Choisir i Test achats/Test aankoop, które wskazywały, że pasażerowie, których loty zostały odwołane przez linię lotniczą, nadal mają trudności z otrzymaniem zwrotu pieniędzy.
Organy odpowiedzialne za egzekwowanie praw konsumentów z sześciu państw członkowskich (Belgia, Niemcy, Grecja, Włochy, Hiszpania i Szwecja) koordynują w ramach sieci badania i dialog z zainteresowanymi liniami lotniczymi.
Z zadowoleniem przyjmujemy decyzję Komisji Europejskiej, w której zobowiązuje się ona do zbadania praktyk odwoływania lotów przez linie lotnicze, które szkodzą zarówno prawom konsumenta, jak i przedsiębiorstwom i mamy nadzieję, że wyegzekwuje ona niezbędne działania w celu uniknięcia powtórzenia się tych praktyk w przyszłości. Cieszymy się, że Komisja wysłuchała naszych obaw i zobowiązujemy się do dalszej współpracy z nią i innymi właściwymi organami dla dobra podróżnych i całego ekosystemu turystycznego - przekonywał sekretarz generalny organizacji Eu Travel Tech Emmanuel Mounier.
Organy egzekwujące prawo muszą działać szybko. Praktyka ta jest nie tylko szkodliwa dla konsumentów w całej Europie, którym odmawia się prawa do zwrotu pieniędzy za niewykorzystane bilety, ale ma ona również negatywny wpływ na wszystkie firmy, za pośrednictwem których sprzedawane są bilety. - skomentował prezes ECTAA Paweł Niewiadomski.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
MSiT chce 10 strategii dla
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Dział aktualności dnia:
ACI EUROPE: Potrzebujemy zabezpieczenia przyszłości
Starsze aktualności:
Wymóg uzyskania pisemnej zgody pasażera stanowi warunek zwrotu kosztów w formie
eSky zawalczy o rynek
Turystyka z gorszą obsługą
TUI stawia na sztuczną
Można składać oferty w Programie wsparcia
Rada UE przyjęła rozporządzenie w sprawie wynajmu
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi
B&B HOTELS wchodzi na nowe
Grecja notuje duży spadek przychodów z turystyki
Rośnie zainteresowanie małymi obiektami noclegowymi
Grecja testuje ograniczenie liczby zwiedzających Akropol
Rynek hotelowy wzbudza zainteresowanie inwestorów
Włochy czasowo przywrócą kontrole graniczne
Zamordowano dwie turystki w Maroku
Kwatera prywatna i pokoje goscinne z wlasnymi lazienkami w Hajduszoboszló
Corendon Airlines przywraca loty z Polski
Nocowanie.pl: zainteresowanie wyjazdami rośnie
Gdzie klienci wakacje.pl pojadą na majówkę?
Ubiegły rok rekordowy dla Polonusa