TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Zdalna praca niszą dla touroperatorów?

Połączenie zdalnej pracy z wyjazdem turystycznym może stać się istotnym trendem, do wykorzystania przez touroperatorów- uważają analitycy firmy GlobalData.


Analitycy zauważają, że TUI wprowadzając nowy pakiet "workation", może stać się rynkowym liderem w tej niszy. Czy w jego ślady pójdą kolejni organizatorzy turystyki?

Ze względu na pandemię, praca zdalna jest obecnie standardową praktyką dla wielu osób i może ona jeszcze zyskać na popularności w miarę wprowadzania większej elastyczności pracy. TUI wcześnie rozpoznało ten trend i zaprojektowało swój pakiet z myślą o pracy zdalnej, obejmujący Wi-Fi i przygotowane z myślą o zdalnych pracownikach miejsca w 30 hotelach na całym świecie. Praca zdalna może stać się podstawowym trybem pracy dla wielu osób, a wczesne wejście TUI w tę niszę może uczynić z niego lidera rynku. - twierdzi Gus Gardner, Associate Travel and Tourism Analyst w GlobalData.

Sondaż przeprowadzony przez GlobalData wykazał, że pracownicy chcieliby ograniczać liczbę wizyt w biurze po COVID-19. 29% respondentów chciałoby pojawiać się w biurze tylko raz na miesiąc, raz na kwartał lub na życzenie kierownictwa. Kolejne 21% ankietowanych chciałoby pracować całkowicie zdalnie.

Przesunięcie w kierunku pracy zdalnej i preferencji ludzi do rzadszego odwiedzania biura pokazuje dobrą okazję rynkową dla pakietów "workation". Pandemia COVID-19 wymusiła pracę zdalną na wielu pracownikach biurowych, a zmiana ich nastrojów podkreśla chęć zachowania zdalnego trybu pracy. Wielu z nich będzie zmotywowanych, aby się wyjechać, a zmiana scenerii może zapewnić wzrost wydajności. - uważa Gus Gardner.

Kolejna ankieta przeprowadzona przez GlobalData wykazała, że 45% respondentów stwierdziło, że w pracy zdalnej lepiej można się skupić. Ich zdaniem połączenie pracy z podróżą może zapewnić nowe doświadczenie pracy zdalnej z dala od domowych rozproszeń, a dzięki wyżywieniu all-inclusive pracownicy mogą skupić się na pracy bez dodatkowego obciążenia codziennymi zadaniami.

TUI jest pierwszym touroperatorem, który oferuje specjalne pakiety dla pracowników zdalnych. Nawet jeśli niektóre grupy hotelowe oferowały podobne pakiety, większość z nich oferowała jedynie całodzienne korzystanie z pokoju. Touroperator połączył niezbędne wymagania dotyczące pracy zdalnej z relaksującym pobytem hotelach. Biorąc pod uwagę, że oczekuje się, iż odbicie popytu turystycznego zajmie trochę czasu, ukierunkowanie się na rosnący popyt na pracę zdalną poprzez oferowanie pakietów workation może opłacić się TUI i wesprzeć szybszy powrót do poziomu przychodów sprzed pandemii. - podsumowuje Gardner.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
praca zdalna turystyka workation




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję