Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
Jakie wyniki uzyskały linie lotnicze Emirates przy presji na obniżanie marż, wyższych cenach ropy i innych wyzwaniach stojących przed przewoźnikiem i całą branżą?
Grupa Emirates ogłosiła dzisiaj wyniki za pierwsze półrocze 2017-18. Grupa odnotowała stały wzrost przychodów i ponowny przyrost zysków w porównaniu z tym samym okresem w roku poprzednim. Przychody Grupy Emirates w pierwszych sześciu miesiącach roku finansowego 2017-2018 wyniosły 49,4 mld AED (13,5 mld USD), o 6% więcej niż w tym samym okresie ubiegłego roku, kiedy wyniosły 46,5 mld AED (12,7 mld USD).
Po słabszym okresie w analogicznym okresie poprzedniego roku finansowego poprawie uległa rentowność Grupy, która w tym półroczu odnotowała zysk netto w wysokości 2,3 mld AED (631 mln USD), tj. większy o 77%. Do tego wyniku przyczyniła się optymalizacja oferowania i rozwiązania zwiększające wydajność firmy, stabilny rozwój działalności i korzystniejszy kurs walut w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym.
Stan środków finansowych Grupy na dzień 30 września 2017 r. wynosił 18,9 mld AED (5,2 mld USD) w porównaniu z 19,1 mld AED (5,2 mld USD) w dniu 31 marca 2017 r.
Rezultat z pierwszego półrocza 2017-2018 zawdzięczamy w dużym stopniu naszym utalentowanym pracownikom, którzy dokładali wszelkich starań, aby poprawić wyniki naszej grupy i sprostać pojawiającym się wyzwaniom bez uszczerbku dla jakości naszych usług - powiedział Jego Wysokość Szejk Ahmed bin Saeed Al Maktoum, prezes zarządu Grupy Emirates. Zaostrzająca się konkurencja zmusza nas do obniżania marż, ceny ropy wzrosły, a w wielu regionach świata trwa stagnacja gospodarcza i kryzys polityczny. Mimo to przychody i zyski Grupy zwiększyły się. Świadczy to o trwałości naszego modelu biznesowego i sprawności naszego zespołu.
Osłabienie dotychczas mocnego dolara amerykańskiego względem innych ważnych walut świata przyczyniło się do poprawy naszej rentowności. Korzyści przynoszą także różne rozwiązania wprowadzane w firmie w celu zwiększenia naszego potencjału i wydajności w oparciu o nowe technologie i metody pracy. Nadal będziemy starannie kontrolować koszty, jednocześnie inwestując w rozwój naszej grupy oraz najwyższej jakości produkty i usługi dla naszych klientów - dodał.
W ostatnim półroczu liczba pracowników Grupy zmniejszyła się o 3% w porównaniu z 31 marca 2017 r. ze 105 746 do 102 669 osób. Był to rezultat naturalnego procesu odchodzenia pracowników w połączeniu z wolniejszym tempem rekrutacji w miarę przyjmowania nowych technologii, optymalizacji procesów biznesowych i realokacji zasobów przez poszczególne działy Emirates.
Linie Emirates nieustannie inwestują w najnowocześniejsze samoloty szerokokadłubowe w celu zwiększenia całkowitej wydajności i obsługi klienta. W ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku finansowego 2017-2018 linie Emirates pozyskały 10 szerokokadłubowych samolotów - cztery Airbusy A380 i sześć Boeingów 777. Do końca roku finansowego flotę zasili kolejnych dziewięć maszyn. Oprócz tego przewoźnik wycofał z eksploatacji pięć starszych samolotów, a do 31 marca 2018 r. ze służby odejdą kolejne cztery.
W pierwszym półroczu linie otworzyły dwa nowe połączenia pasażerskie - do Zagrzebia w Chorwacji i Phnom Penh w Kambodży. 30 września globalna sieć połączeń Emirates obejmowała 156 miejscowości w 84 krajach. Flota przewoźnika obejmowała 264 samoloty, w tym samoloty towarowe.
Linie Emirates oferują pasażerom z całego świata coraz lepsze połączenia z zaledwie jedną przesiadką w Dubaju. W lipcu przewoźnik poinformował o nawiązaniu współpracy z liniami flydubai, dzięki której obie linie zaoferują pasażerom nowe trasy w ramach uzupełniających się siatek połączeń i zoptymalizują operacje na lotnisku Dubai International. Ponadto linie Emirates zapowiedziały przedłużenie dotychczasowej współpracy z liniami Qantas o kolejnych pięć lat i dostosowanie wspólnej oferty połączeń, tak aby zapewnić podróżującym jeszcze większy wybór lotów do Australii i Nowej Zelandii.
Całkowite oferowanie w pierwszych sześciu miesiącach bieżącego roku finansowego wzrosło nieznacznie o 2% do 30,8 mld ATKM. Zdolność przewozowa mierzona wg liczby dostępnych miejsc przypadających na kilometr (ang. Available Seat Kilometres, ASKM) wzrosła o 3%, natomiast przepływ pasażerów mierzony wg przychodu z pasażerokilometra (ang. Revenue Passenger Kilometres, RPKM) zwiększył się o 5%. Średni współczynnik wypełnienia miejsc (ang. Passenger Seat Factor) wyniósł 77,2%, w porównaniu z 75,3% w roku ubiegłym.
W dniach od 1 kwietnia do 30 września 2017 r. linie Emirates przewiozły 29,2 mln pasażerów, o 4% więcej w porównaniu z analogicznym okresem w zeszłym roku. Wielkość przewiezionego ładunku wzrosła o 5% do 1,3 mln tony, a zysk z przewozu towarów zwiększył się o 8%. Dobre wyniki odzwierciedlają niedawne inwestycje linii Emirates SkyCargo w produkty i usługi stworzone z myślą o najważniejszych sektorach i świadczą o stopniowej poprawie sytuacji na światowym rynku lotniczego cargo.
W pierwszej połowie roku finansowego 2017-18 zysk netto linii Emirates wyniósł 1,7 mld AED (452 mln USD), o 111% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. Przychody Emirates, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 44,5 mld AED (12,1 mld USD) wzrosły o 6% w porównaniu z 41,9 mld AED (11,4 mld USD) w analogicznym okresie poprzedniego roku. Do tego wyniku przyczyniło się większe wykorzystanie miejsc, ścisła kontrola oferowania na poszczególnych trasach i umocnienie walut na kluczowych rynkach Emirates względem dolara amerykańskiego.
Koszty operacyjne Emirates wzrosły o 4% przy zwiększeniu całkowitego oferowania o 2%. Ceny paliwa wzrosły średnio o 14% w porównaniu z analogicznym okresem w roku poprzednim, głównie ze względu na wzrost cen ropy (o 11% w porównaniu z tym samym okresem w roku ubiegłym) i zwiększenie dostaw paliwa o 3% w związku z rozwojem operacji lotniczych floty Emirates. Paliwo wciąż stanowi największą część kosztów ponoszonych przez linie - 26% kosztów operacyjnych, w porównaniu z 24% w pierwszym półroczu poprzedniego roku.
dnata
Spółka dnata stopniowo rozwija swoje oddziały, które obecnie znajdują się w 84 krajach. W pierwszej połowie roku 2017-2018 działalność międzynarodowa dnata stanowiła ponad 67% całkowitych przychodów spółki.
Przychody dnata, w tym inne przychody operacyjne, w wysokości 6,3 mld AED (1,7 mld USD) zwiększyły się o 7% w porównaniu z odnotowanym w zeszłym roku przychodem na poziomie 5,9 mld AED (1,6 mld USD). Wynik ten spółka zawdzięcza dynamicznemu rozwojowi organicznemu, szczególnie w dziale International Airport Operations, gdzie do rezultatów z pierwszego półrocza 2017-2018 przyczyniło się wcześniejsze pozyskanie nowych przedsiębiorstw obsługi naziemnej i cargo.
Całkowity zysk dnata wzrósł o 20% do 659 mln AED (180 mln USD). Było to możliwe dzięki konsekwentnie rosnącej efektywności operacyjnej oraz optymalizacji procesów i kosztów we wszystkich działach spółki. Pomogły także dobre wyniki działów obsługi lotniskowej - International Airport Operations i UAE Airport Operations - które zdobyły nowych klientów i rozszerzyły współpracę z dotychczasowymi.
Obsługa lotniskowa w dalszym ciągu generowała największą część przychodu dnata - 3,4 mld AED (922 mln USD), co stanowi wzrost o 9% w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Liczba samolotów obsłużonych przez dnata wzrosła o 11% do 330 317. Ponadto spółka przeładowała 1,5 mln ton cargo, o 25% więcej niż w roku poprzednim.
Jest to rezultat pozyskania nowych zamówień i rozszerzenia działalności na nowe lotniska, na przykład w Rio de Janeiro czy Amsterdamie (obsługa naziemna), a także ogólnego wzrostu ilości przewożonego towaru na całym świecie. W pierwszych sześciu miesiącach roku 2017-2018 spółka dnata w dalszym ciągu zwiększała wpływy na arenie międzynarodowej, przejmując AirLogistix USA i tym samym wchodząc na amerykański rynek cargo. Ponadto spółka wprowadziła swoje poczekalnie Marhaba Lounge na nowe rynki w Australii i Pakistanie. Oprócz tego otwarto nowe centrum obsługi technicznej w Singapurze i terminal cargo w Adelaide.
Dział turystyczny przyniósł dnata przychody w wysokości 1,5 mld AED (420 mln USD), czyli o 3% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym. Rzeczywista sprzedaż netto działu pozostała na podobnym poziomie 5,5 mld AED (1,5 mld USD).
Wynik należy uznać za dobry w obliczu zaostrzającej się konkurencji i trudnej sytuacji międzynarodowej. Wśród inwestycji technologicznych spółki warto wymienić współpracę z firmą telekomunikacyjną Avaya przy łączeniu centrów obsługi na całym świecie czy nowy, autorski system rezerwacji dla Emirates Holidays. Bliskowschodni oddział spółki pozyskał ważnych nowych klientów, a niedawno uruchomiona porównywarka ofert turystycznych Yalago zaczęła współpracować z podmiotami zewnętrznymi. Spółka zaczęła oferować rejsy wycieczkowe w Australii i odnotowała bardzo dobre wyniki w tym dynamicznie rozwijającym się segmencie usług. Dział turystyczny dnata konsekwentnie tworzy silny zespół zarządzający, wprowadzając kluczowe zmiany kadrowe w celu nadania spółce właściwego kierunku rozwoju i wykorzystania korzyści ze współdziałania poszczególnych marek turystycznych z rozbudowanego portfolio spółki.
Przychody z usług cateringu pokładowego dnata wyniosły 1,1 mld AED (298 mln USD), 4% więcej w porównaniu z rokiem ubiegłym. W pierwszej połowie roku finansowego liczba dostarczonych posiłków spadła o 7% do 31,8 mln. Lepsze wyniki działu w Australii, Singapurze, Rumunii i Czechach zostały osłabione przez utratę kluczowych kontraktów w Wielkiej Brytanii i Włoszech - przede wszystkim z liniami Alitalia i Monarch Airlines, które zawiesiły działalność.
W pierwszym półroczu dział cateringowy dnata w dalszym ciągu pozyskiwał zamówienia od nowych klientów i rozszerzał współpracę z dotychczasowymi zleceniodawcami. Otworzył także nowoczesną kuchnię w Melbourne i zainwestował w rozwój możliwości w zakresie innych dodatkowych usług pokładowych takich jak handel detaliczny na pokładzie.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Ryanair popiera politykę zerowej
Modlin inwestuje i zwiększy
Zrównoważony rozwój ważny dla
Lotnisko Chopina pobiło swój
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
Wzrost wynagrodzeń coraz bardziej wspiera turystykę
Polska zyskuje w oczach turystów
Komisja Europejska zatwierdziła kolejny polski program pomocowy
eSky zawalczy o rynek brytyjski
Europarlament: unijna pomoc dla turystyki jest zbyt mała
Mitsotakis: Grecja nie wprowadzi kolejnego lockdownu
Small Planet w Polsce z nowym dyrektorem generalnym
Podsumowanie akcji Polska zobacz więcej - Weekend za pół ceny
UNWTO i IATA oddają nowe narzędzie dla podróżujących
Tatry Super Ski ze zniżkami na otwarcie
Zdalna praca niszą dla touroperatorów?
Rośnie ruch turystyczny w Chorwacji
Senatorowie przygotowali projekt ustawy udostępniającej państwowe hotele na potrzeby uchodźców
Najlepsze prace magisterskie wybrane
Turystyka w tym roku może zarobić niewiele mniej niż przed pandemią
Tour sycylia i Kalabria 15 oraz Białostockie Biuro Podróży O