Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Polacy coraz częściej składają skargi do ECK
Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15% więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.
Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych. Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że w 2017 r. ECK Polska otrzymało więcej skarg dotyczących usług wakacyjnych niż w roku ubiegłym:
- W 2017 r. ECK otrzymało 597 skarg, w roku 2016 r. było ich o 15% miej (506 skarg)
- ECK odnotowało 7% wzrost skarg dotyczących wynajmu hoteli
W 2017 r. największa liczba skarg dotyczyła:
- 65% transport lotniczy (opóźnienia/odwołania/problemy z bagażem),
- 17% wynajem hoteli,
- 10% wynajem aut,
- 5% koncerty i wydarzenia artystyczne,
- 3% inne
Przykładowe sprawy
Konsument z Polski wynajął samochód na Malcie przez stronę internetową słoweńskiego pośrednika. Oferta wskazywała, że cena wynajmu obejmuje ubezpieczenie typu auto-casco, ograniczające odpowiedzialność wynajmującego za uszkodzenia karoserii. Oddając samochód okazało się, że został on porysowany. Firma wynajmująca obciążyła konsumenta kosztami naprawy wysokości 282,20 euro. Po powrocie z wakacji, konsument skontaktował się z pośrednikiem w celu uzyskania zwrotu w ramach ubezpieczenia. Pośrednik w odpowiedzi na reklamację stwierdził, że cena nie zawierała auto-casco i odmówił zwrotu poniesionych kosztów. Konsument skierował się po pomoc do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Słowenia odzyskało pieniądze dla klienta wypożyczalni samochodowej.
Konsumentka z Holandii spędzała urlop z rodziną nad polskim morzem. Rezerwacji hotelu dokonała przez stronę pośrednika, płacąc 50% ceny (384 euro), druga połowa miała zostać uiszczona na miejscu. Po przyjeździe, okazało się jednak, że pokój hotelowy jest niezgodny z opisem, nie dość, że za mały dla sześcioosobowej rodzin, to jeszcze nie posiadał klimatyzacji, jak zapewniano. Konsumentka odmówiła zapłaty pozostałej kwoty (50%) i udała się wraz z rodziną do innego hotelu. Po powrocie do Holandii, konsumentka otrzymywała wezwania do zapłaty brakującej należności (384 euro). Zdecydowała się na kontakt z ECK Holandia, które przekazało sprawę do ECK Polska. Centrum polskie nawiązało kontakt z hotelem, który po analizie dokumentacji i argumentów ECK zrezygnował z roszczeń.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
Turcja z nowym ministrem turystyki
Końcówka listopada łaskawa dla biur podróży?
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń ocenia rządową pomoc
Mitsotakis: Grecja nie wprowadzi kolejnego lockdownu
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18