Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Sprzedawca wycieczek luksusowych
- Szukasz partner? MICE EXPO!
- Specjalista/ka ds turystyki (Warszawa)
- Specjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Białystok
- Przewodnik Kulinarny/ Gdańsk
- Lokal W CH Nowa Sukcesja
Polacy coraz częściej składają skargi do ECK
Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15% więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.
Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych. Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że w 2017 r. ECK Polska otrzymało więcej skarg dotyczących usług wakacyjnych niż w roku ubiegłym:
- W 2017 r. ECK otrzymało 597 skarg, w roku 2016 r. było ich o 15% miej (506 skarg)
- ECK odnotowało 7% wzrost skarg dotyczących wynajmu hoteli
W 2017 r. największa liczba skarg dotyczyła:
- 65% transport lotniczy (opóźnienia/odwołania/problemy z bagażem),
- 17% wynajem hoteli,
- 10% wynajem aut,
- 5% koncerty i wydarzenia artystyczne,
- 3% inne
Przykładowe sprawy
Konsument z Polski wynajął samochód na Malcie przez stronę internetową słoweńskiego pośrednika. Oferta wskazywała, że cena wynajmu obejmuje ubezpieczenie typu auto-casco, ograniczające odpowiedzialność wynajmującego za uszkodzenia karoserii. Oddając samochód okazało się, że został on porysowany. Firma wynajmująca obciążyła konsumenta kosztami naprawy wysokości 282,20 euro. Po powrocie z wakacji, konsument skontaktował się z pośrednikiem w celu uzyskania zwrotu w ramach ubezpieczenia. Pośrednik w odpowiedzi na reklamację stwierdził, że cena nie zawierała auto-casco i odmówił zwrotu poniesionych kosztów. Konsument skierował się po pomoc do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Słowenia odzyskało pieniądze dla klienta wypożyczalni samochodowej.
Konsumentka z Holandii spędzała urlop z rodziną nad polskim morzem. Rezerwacji hotelu dokonała przez stronę pośrednika, płacąc 50% ceny (384 euro), druga połowa miała zostać uiszczona na miejscu. Po przyjeździe, okazało się jednak, że pokój hotelowy jest niezgodny z opisem, nie dość, że za mały dla sześcioosobowej rodzin, to jeszcze nie posiadał klimatyzacji, jak zapewniano. Konsumentka odmówiła zapłaty pozostałej kwoty (50%) i udała się wraz z rodziną do innego hotelu. Po powrocie do Holandii, konsumentka otrzymywała wezwania do zapłaty brakującej należności (384 euro). Zdecydowała się na kontakt z ECK Holandia, które przekazało sprawę do ECK Polska. Centrum polskie nawiązało kontakt z hotelem, który po analizie dokumentacji i argumentów ECK zrezygnował z roszczeń.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy listopadowe również
Starsze aktualności:
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Niezły wynik lotniska w
Boeingi 737 MAX 9 uziemione w
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
Wzrost wynagrodzeń coraz bardziej wspiera turystykę
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
Turcja z nowym ministrem turystyki
Końcówka listopada łaskawa dla biur podróży?
Rada Przemysłu Spotkań i Wydarzeń ocenia rządową pomoc
Mitsotakis: Grecja nie wprowadzi kolejnego lockdownu
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18