TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Polacy coraz częściej składają skargi do ECK

Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15% więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.


Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych. Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że w 2017 r. ECK Polska otrzymało więcej skarg dotyczących usług wakacyjnych niż w roku ubiegłym:

  • W 2017 r. ECK otrzymało 597 skarg, w roku 2016 r. było ich o 15% miej (506 skarg)
  • ECK odnotowało 7% wzrost skarg dotyczących wynajmu hoteli

W 2017 r. największa liczba skarg dotyczyła:

  • 65% transport lotniczy (opóźnienia/odwołania/problemy z bagażem),
  • 17% wynajem hoteli,
  • 10% wynajem aut,
  • 5% koncerty i wydarzenia artystyczne,
  • 3% inne


Przykładowe sprawy
Konsument z Polski wynajął samochód na Malcie przez stronę internetową słoweńskiego pośrednika. Oferta wskazywała, że cena wynajmu obejmuje ubezpieczenie typu auto-casco, ograniczające odpowiedzialność wynajmującego za uszkodzenia karoserii. Oddając samochód okazało się, że został on porysowany. Firma wynajmująca obciążyła konsumenta kosztami naprawy wysokości 282,20 euro. Po powrocie z wakacji, konsument skontaktował się z pośrednikiem w celu uzyskania zwrotu w ramach ubezpieczenia. Pośrednik w odpowiedzi na reklamację stwierdził, że cena nie zawierała auto-casco i odmówił zwrotu poniesionych kosztów. Konsument skierował się po pomoc do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Słowenia odzyskało pieniądze dla klienta wypożyczalni samochodowej.

Konsumentka z Holandii spędzała urlop z rodziną nad polskim morzem. Rezerwacji hotelu dokonała przez stronę pośrednika, płacąc 50% ceny (384 euro), druga połowa miała zostać uiszczona na miejscu. Po przyjeździe, okazało się jednak, że pokój hotelowy jest niezgodny z opisem, nie dość, że za mały dla sześcioosobowej rodzin, to jeszcze nie posiadał klimatyzacji, jak zapewniano. Konsumentka odmówiła zapłaty pozostałej kwoty (50%) i udała się wraz z rodziną do innego hotelu. Po powrocie do Holandii, konsumentka otrzymywała wezwania do zapłaty brakującej należności (384 euro). Zdecydowała się na kontakt z ECK Holandia, które przekazało sprawę do ECK Polska. Centrum polskie nawiązało kontakt z hotelem, który po analizie dokumentacji i argumentów ECK zrezygnował z roszczeń.
 




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
europejskie centrum konsumenckie skargi wakacje usługi hotel




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję