Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista / Specjalistka ds. turystyki
- Specjalista ds.sprzedaży turystyki Aktywnej -...
- PRODUCT MANAGER
- STARSZY SPECJALISTA DS. TURYSTYKI - DZIAŁ...
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- Rezydent Hotelowy Grecja
- Specjalista ds. Szkoleń i Rozwoju
- zatrudnię specjalistę, konsultanta ds. turystyki
- zatrudnimy od zaraz w biurze w Krakowie
- BIURO PODRÓŻY ZATRUDNI KSIĘGOWĄ / SAMODZIELNĄ...


Polacy coraz częściej składają skargi do ECK
2017-10-24Sezon urlopowy dobiegł końca, niestety nie wszyscy będą go mile wspominać. Jak wynika z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego w okresie od czerwca do września 2017 r., do ECK Polska wpłynęło o 15% więcej skarg na usługi wakacyjne niż w roku ubiegłym.
r e k l a m a
Największy wzrost odnotowano wśród dokonujących rezerwacji hotelowych. Z danych Europejskiego Centrum Konsumenckiego wynika, że w 2017 r. ECK Polska otrzymało więcej skarg dotyczących usług wakacyjnych niż w roku ubiegłym:
- W 2017 r. ECK otrzymało 597 skarg, w roku 2016 r. było ich o 15% miej (506 skarg)
- ECK odnotowało 7% wzrost skarg dotyczących wynajmu hoteli
W 2017 r. największa liczba skarg dotyczyła:
- 65% transport lotniczy (opóźnienia/odwołania/problemy z bagażem),
- 17% wynajem hoteli,
- 10% wynajem aut,
- 5% koncerty i wydarzenia artystyczne,
- 3% inne
Przykładowe sprawy
Konsument z Polski wynajął samochód na Malcie przez stronę internetową słoweńskiego pośrednika. Oferta wskazywała, że cena wynajmu obejmuje ubezpieczenie typu auto-casco, ograniczające odpowiedzialność wynajmującego za uszkodzenia karoserii. Oddając samochód okazało się, że został on porysowany. Firma wynajmująca obciążyła konsumenta kosztami naprawy wysokości 282,20 euro. Po powrocie z wakacji, konsument skontaktował się z pośrednikiem w celu uzyskania zwrotu w ramach ubezpieczenia. Pośrednik w odpowiedzi na reklamację stwierdził, że cena nie zawierała auto-casco i odmówił zwrotu poniesionych kosztów. Konsument skierował się po pomoc do ECK Polska, które dzięki współpracy z ECK Słowenia odzyskało pieniądze dla klienta wypożyczalni samochodowej.
Konsumentka z Holandii spędzała urlop z rodziną nad polskim morzem. Rezerwacji hotelu dokonała przez stronę pośrednika, płacąc 50% ceny (384 euro), druga połowa miała zostać uiszczona na miejscu. Po przyjeździe, okazało się jednak, że pokój hotelowy jest niezgodny z opisem, nie dość, że za mały dla sześcioosobowej rodzin, to jeszcze nie posiadał klimatyzacji, jak zapewniano. Konsumentka odmówiła zapłaty pozostałej kwoty (50%) i udała się wraz z rodziną do innego hotelu. Po powrocie do Holandii, konsumentka otrzymywała wezwania do zapłaty brakującej należności (384 euro). Zdecydowała się na kontakt z ECK Holandia, które przekazało sprawę do ECK Polska. Centrum polskie nawiązało kontakt z hotelem, który po analizie dokumentacji i argumentów ECK zrezygnował z roszczeń.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
65 lat współpracy turystycznej z
Dział hotele, pensjonaty:
65 lat współpracy turystycznej z
Accor chwali swój program
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Starsze aktualności:
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm
Wzrost wynagrodzeń coraz bardziej wspiera turystykę