Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalistka / Specjalista ds. turystyki z...
- ASYSTENT DZIAŁU ROZLICZEŃ
- Pilot wycieczek
- Specjalista ds. Turystyki / Tarnowskie Góry
- Salon Itaki szuka pracownika na 1/2 etatu
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- Wakacje.pl - Praca w nowym punkcie w Ustroniu!
- Pilot wycieczki Włochy 10.06 - 18.06.2025
- Doradca/ Specjalista/ Ekspert/ Kierownik

Co przyniesie 2019 rok dla branży lotniczej?
2018-12-12Międzynarodowe Zrzeszenie Przewoźników Powietrznych (IATA) przewiduje, że światowy zysk netto branży lotniczej wyniesie 35,5 mld USD w 2019 r., wyprzedzając spodziewany zysk netto w 2018 r. w wysokości 32,3 mld USD.
r e k l a m a
W 2019 roku przewiduje się:
- Zwrot z zainwestowanego kapitału ma wynieść 8,6% (bez zmian od 2018 r.)
- Oczekuje się, że marża na zysku netto po opodatkowaniu wyniesie 4,0% (zasadniczo bez zmian z 3,9% w 2018 r.)
- Oczekuje się, że łączne przychody przemysłu osiągną 885 mld USD (+7,7% przy 821 mld USD w 2018 r.)
- Oczekuje się, że liczba pasażerów osiągnie 4,59 mld (wzrost z 4,34 mld w 2018 r.)
- Przewiduje się, że przewożone tony ładunków osiągną poziom 65,9 mln ton (wzrost z 63,7 mln w 2018 r.)
- Wolniejszy wzrost popytu zarówno na ruch pasażerski (+6,0% w 2019 r., +6,5% w 2018 r.), jak i towarowy (+3,7% w 2019 r., +4,1% w 2018 r.)
- Średni zysk netto na jednego odlatującego pasażera w wysokości 7,75 USD (7,45 USD w 2018 r.)
W 2019 przewiduje się, że ceny ropy naftowej będą niższe i solidny, choć wolniejszy wzrost gospodarczy (+3,1%). Spodziewaliśmy się, że rosnące koszty osłabią rentowność w 2019 roku. Jednak gwałtowny spadek cen ropy naftowej i solidne prognozy wzrostu PKB stanowiły bufor. Jesteśmy więc ostrożni i optymistycznie nastawieni do tego, że wartość dla inwestorów będzie na dobrym poziomie przez kolejny rok. powiedział Alexandre de Juniac, dyrektor generalny i dyrektor generalny IATA.
Przewiduje się, że PKB wyniesie 3,1% w 2019 r. (nieznacznie poniżej poziomu 3,2% w 2018 r.). Ten wolniejszy, ale nadal silny wzrost jest główną siłą napędową trwałej solidnej rentowności. Istnieją poważne zagrożenia dla wzrostu wynikające z wojen handlowych i niepewności politycznej, jak w przypadku BREXIT.
Prognozy dla branży w 2019 r. opierają się na przewidywanej średniej cenie ropy naftowej na poziomie 65 USD za baryłkę (Brent), która kosztowała 73 USD za baryłkę w 2018 r. Oczekuje się, że paliwo będzie stanowić 24,2% średnich kosztów operacyjnych linii lotniczych (wzrost z 23,5% prognozowanych na 2018 r.).
Przewiduje się, że w 2019 r. liczba zatrudnień w lotnictwie wyniesie 2,9 mln, co oznacza wzrost o 2,2% w porównaniu z 2018 r. Płace również wzrosną, co odzwierciedla napiętą sytuację na rynku pracy. Miejsca pracy w lotnictwie stają się coraz bardziej produktywne. W 2019 r. spodziewamy się wzrostu wydajności o 2,9% do 535 000 dostępnych tonokilometrów/pracownika.
Ruch pasażerski ma wzrosnąć o 6% w 2019 r. Oczekuje się, że dochody pasażerów, bez uwzględnienia środków pomocniczych, osiągną poziom 606 mld USD (wzrost z 564 mld USD w 2018 r.).
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Polregio przyłącza się do Nocy
Najlepszy kwiecień w historii Katowice
Ryanair ogłasza nowe
ACI: Kraków Airport wśród lotnisk notujących największe
Starsze aktualności:
Linie lotnicze Swiss z nowym dyrektorem
Sabre wspiera się AI od
Dokąd polecą Polacy samodzielne na
Polacy krócej wypoczywają w
1/3 Polaków nie pojedzie na wakacje w tym
Wakacyjne nieruchomości - ceny są
Nowe gwiazdki Michelin w
Większość Polaków wybiera All
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji
Łódź gospodarzem wiosennego posiedzenia ECTAA
Biura podróży kuszą swoimi ofertami
Wojskowe badania potwierdzają niskie ryzyko transmisji COVID-19 w samolotach
Tragedia turystki nie odstraszyła Polaków od wyjazdów do Egiptu
Most graniczny na Izerze zostanie rozebrany
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na ferie?
Grupa Emirates ogłasza wyniki za pierwsze półrocze 2017-18
Grupa Sfinks z niższymi przychodami i zyskami
Neckermann ułatwi zmiany w rezerwacjach
FlixBus przywraca kolejne połączenia
Jak zmienią się preferencje polskich turystów?
Polacy na majówkę jednak w Polsce?
Niemieckie opłaty drogowe niezgodne z prawem unijnym
Komisja Europejska zatwierdziła tarczę finansową dla dużych firm