Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w Turcji
- SPECJALISTA DS.PODRÓŻY ITAKA
- Rekrutujemy i zapraszamy do Zespołu!...
- Doradca Podróży Przystanek Wakacje Gdynia
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- Pilot wycieczek Rzym 05-07.09
- Koh Samui bez doświadczenia
- Koordynator odpraw rejsów czarterowych
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. sprzedaży woj.Pomorskie


Travelist.pl podsumowuje rezerwacje w pierwszym kwartale
2022-04-05Eksperci Travelist.pl podsumowują pierwszy kwartał 2022 roku.
r e k l a m a
Sprzedaż pobytów w Travelist.pl na ferie była niższa o ok. 20% w porównaniu do sezonu 2019/2020. To wynik przede wszystkim tego, że zainteresowanie nimi pojawiło się dopiero w listopadzie.
Trendem, na który wpływ miała pandemia, jest skrócenie tzw. okna rezerwacji. Oznacza to w praktyce, że turyści chętniej korzystają z opcji last minute, dokonując rezerwacji na ostatnią chwilę. Ta moda nie ominęła również tegorocznych ferii zimowych. We wrześniu i październiku rezerwacje na więcej niż 30 dni do przodu stanowiły ok. 26% vs 44% w 2019. Z kolei odsetek rezerwacji na mniej niż 14 dni w przód to już 38% vs 31% w styczniu i 45% vs 34% w lutym. Można się domyślać, że było to spowodowane ogólną niepewnością co do piątej fali pandemii, która na szczęście okazała się łagodniejsza niż poprzednie - mówi Wioletta Kleczka, Commercial Director w Travelist.pl.
Kulejąca po pięciu falach koronawirusa branża turystyczna zaczęła dostrzegać w 2022 roku światełko w tunelu. Wizje na wzrost liczby podróżujących zarówno po kraju, jak i zagranicznych destynacjach zostały zderzone z informacją o wybuchu wojny w Ukrainie, która dotarła do Polski nad ranem 24 lutego.
Sytuacja ta w naturalny sposób przełożyła się na zmniejszone zainteresowanie podróżami. Polacy przytłoczeni informacjami ze wschodu nie myśleli wówczas o organizacji wypoczynku, czego efektem był 45-procentowy spadek poziomu odwiedzin portalu w odniesieniu do poprzednich tygodni - dodaje Kleczka.
W kolejnych dniach ruch zaczął stopniowo rosnąć. Liczba rezerwacji jest wciąż niższa niż w 2019 roku, ale różnica sięga w zależności od dnia rzędu 10-30%, a nie 50-60% tak, jak miało miejsce zaraz po wybuchu wojny - mowa tu jednak głównie o kwietniowych i majowych pobytach.
Pierwsze tygodnie roku były zdecydowanie ukierunkowane na ferie zimowe, a Polacy nie myśleli jeszcze o Wielkanocy, majówce czy wakacjach. Poziom ich rezerwacji stanowił odpowiednio 0,6%, 1,1% i 3,9% wszystkich transakcji, a dla porównania w 2019 roku - 1%, 1,3% i 5,2%. Sytuacja jednak się zmienia i to na korzyść branży turystycznej. Pokazał to koniec marca, kiedy sprzedaż pobytów wielkanocnych wzrosła do ponad 3%, a na majówkę do prawie 6%.
Jeżeli chodzi o wakacje, to Polacy nie planowali ich przed wybuchem wojny, a ta na pewno spotęgowała jeszcze większe poczucie niepewności. Widzimy jednak, że ich sprzedaż powoli zaczyna się odblokowywać. W 3. tygodniu marca sięgnęła ona 6% wszystkich rezerwacji, a tydzień później już prawie 8%. Mocno liczymy, że zainteresowanie letnimi miesiącami będzie się utrzymywało, jednak patrząc na wciąż dominujący trend wykupywania pobytów na ostatnią chwilę, nie spodziewamy się spektakularnych rewolucji w najbliższym czasie - podkreśla Wioletta Kleczka.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Co jest problemem w transporcie na
Które paszporty otwierają najwięcej
Dział hotele, pensjonaty:
Kolejny sportowy minister
30 lat w podróży - jubileusz Jordan Group
Arabia Saudyjska wprowadzi wizy dla turystów
Dobre prognozy dla polskiego rynku lotniczego
Czechy otworzą granice i łagodzą obostrzenia
Ryanair likwiduje 250 etatów pracowników biurowych
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Itaka zaprezentowała Airbusa A330
Turcja wpuści zaszczepionych turystów bez testów
Kraków gospodarzem 41. sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa
Korporacja medialna partnerem kampanii Restart Tourism
Kawa na ogródku dziesięciokrotnie droższa?
Kontrole na granicy ze Słowacją przedłużone
Nowa ustawa winiarska budzi nadzieje
Małopolska Organizacja Turystyczna zostanie dofinansowana
Ogłoszono datę otwarcia Wielkiego Muzeum Egipskiego
IGHP: wakacje udane, poziom rezerwacji na październik i listopad niepokojący
Ruszyły prace nad unijnym certyfikatem szczepień
Airbnb zawiesił działalność w Rosji i na Białorusi
Chargeback za zakup na stronie.