Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Biuro franchisingowe BP ITAKA.
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
Travelist.pl podsumowuje rezerwacje w pierwszym kwartale
Eksperci Travelist.pl podsumowują pierwszy kwartał 2022 roku.
Sprzedaż pobytów w Travelist.pl na ferie była niższa o ok. 20% w porównaniu do sezonu 2019/2020. To wynik przede wszystkim tego, że zainteresowanie nimi pojawiło się dopiero w listopadzie.
Trendem, na który wpływ miała pandemia, jest skrócenie tzw. okna rezerwacji. Oznacza to w praktyce, że turyści chętniej korzystają z opcji last minute, dokonując rezerwacji na ostatnią chwilę. Ta moda nie ominęła również tegorocznych ferii zimowych. We wrześniu i październiku rezerwacje na więcej niż 30 dni do przodu stanowiły ok. 26% vs 44% w 2019. Z kolei odsetek rezerwacji na mniej niż 14 dni w przód to już 38% vs 31% w styczniu i 45% vs 34% w lutym. Można się domyślać, że było to spowodowane ogólną niepewnością co do piątej fali pandemii, która na szczęście okazała się łagodniejsza niż poprzednie - mówi Wioletta Kleczka, Commercial Director w Travelist.pl.
Kulejąca po pięciu falach koronawirusa branża turystyczna zaczęła dostrzegać w 2022 roku światełko w tunelu. Wizje na wzrost liczby podróżujących zarówno po kraju, jak i zagranicznych destynacjach zostały zderzone z informacją o wybuchu wojny w Ukrainie, która dotarła do Polski nad ranem 24 lutego.
Sytuacja ta w naturalny sposób przełożyła się na zmniejszone zainteresowanie podróżami. Polacy przytłoczeni informacjami ze wschodu nie myśleli wówczas o organizacji wypoczynku, czego efektem był 45-procentowy spadek poziomu odwiedzin portalu w odniesieniu do poprzednich tygodni - dodaje Kleczka.
W kolejnych dniach ruch zaczął stopniowo rosnąć. Liczba rezerwacji jest wciąż niższa niż w 2019 roku, ale różnica sięga w zależności od dnia rzędu 10-30%, a nie 50-60% tak, jak miało miejsce zaraz po wybuchu wojny - mowa tu jednak głównie o kwietniowych i majowych pobytach.
Pierwsze tygodnie roku były zdecydowanie ukierunkowane na ferie zimowe, a Polacy nie myśleli jeszcze o Wielkanocy, majówce czy wakacjach. Poziom ich rezerwacji stanowił odpowiednio 0,6%, 1,1% i 3,9% wszystkich transakcji, a dla porównania w 2019 roku - 1%, 1,3% i 5,2%. Sytuacja jednak się zmienia i to na korzyść branży turystycznej. Pokazał to koniec marca, kiedy sprzedaż pobytów wielkanocnych wzrosła do ponad 3%, a na majówkę do prawie 6%.
Jeżeli chodzi o wakacje, to Polacy nie planowali ich przed wybuchem wojny, a ta na pewno spotęgowała jeszcze większe poczucie niepewności. Widzimy jednak, że ich sprzedaż powoli zaczyna się odblokowywać. W 3. tygodniu marca sięgnęła ona 6% wszystkich rezerwacji, a tydzień później już prawie 8%. Mocno liczymy, że zainteresowanie letnimi miesiącami będzie się utrzymywało, jednak patrząc na wciąż dominujący trend wykupywania pobytów na ostatnią chwilę, nie spodziewamy się spektakularnych rewolucji w najbliższym czasie - podkreśla Wioletta Kleczka.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Ryanair popiera politykę zerowej
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Dział hotele, pensjonaty:
Długie weekendy w 2025 zachęcają do
Powstaje wielka grupa serwisów
Starsze aktualności:
Branża piwowarska liczy na
PIG: Miało być wsparcie dla turystyki i gastronomii, a jest miesiąc
Tajlandia dofinansuje leczenie
Wszystkie hotele należące do Clustra IHG Hotels and Resorts z certyfikatem Green
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
30 lat w podróży - jubileusz Jordan Group
Kraków gospodarzem 41. sesji Komitetu Światowego Dziedzictwa
Korporacja medialna partnerem kampanii Restart Tourism
Kawa na ogródku dziesięciokrotnie droższa?
Kontrole na granicy ze Słowacją przedłużone
Nowa ustawa winiarska budzi nadzieje
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Itaka zaprezentowała Airbusa A330
Turcja wpuści zaszczepionych turystów bez testów
IGHP: wakacje udane, poziom rezerwacji na październik i listopad niepokojący
Ruszyły prace nad unijnym certyfikatem szczepień
Airbnb zawiesił działalność w Rosji i na Białorusi
Accor sprzedaje udziały w Orbisie
Małopolska Organizacja Turystyczna zostanie dofinansowana
Arabia Saudyjska wprowadzi wizy dla turystów
Dobre prognozy dla polskiego rynku lotniczego
Czechy otworzą granice i łagodzą obostrzenia
Ryanair likwiduje 250 etatów pracowników biurowych
Chargeback za zakup na stronie.