Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Zobacz także
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym półroczu
Nocowanie.pl: Nad morzem sporo turystów w weekendy, w środku tygodnia nieco gorzej
Pobyty turystów wyraźnie dłuższe niż rok temu
Jak polskie obiekty szykują się do sezonu?
Które polskie, zimowe kierunki najpopularniejsze w Travelist.pl?
Kwaterodawcy ruszają z inicjatywą, która ma przekonać turystów, że rezerwacje są bezpieczne
Pandemia koronawirusa odbije się bardzo negatywnie na gospodarce całego świata, chyba już dziś nikt nie ma co do tego żadnych wątpliwości. hotelarz i kwaterodawcy próbują sobie jakoś poradzić i przekonać turystów, że dokonywanie rezerwacji jest bezpieczne. Temu ma służyć inicjatywa "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19"
Od soboty 7 listopada 2020 weszło w życie rozporządzenia, które pozostawiło otwarte hotele i inne obiekty noclegowe, ale tylko dla osób podróżujących służbowo, sportowców w przypadku imprez organizowanych przez krajowe związki sportowe czy medyków. Taki ruch ze strony władz ma na celu przede wszystkim zatrzymanie podróży turystycznych by ograniczyć rozprzestrzenia się wirusa SARS-CoV-2 i potrwa co najmniej do 29 listopada 2020. To ogromny cios dla całej branży turystycznej, nie tylko dla właścicieli obiektów noclegowych, ale także dla bazy gastronomicznej czy gestorów atrakcji turystycznych.
Polskie kurorty turystyczne wyludniły się, niezależnie czy odwiedzimy teraz góry, morze czy Mazury, czy nawet większe miasta to jest pusto. Jak podkreślają fachowcy od ruchu turystycznego, to gdyby nie Covid-19 na pewno mielibyśmy przynajmniej turystykę weekendową i biznesową w tym czasie. Nie można też zapomnieć, że właśnie w październiku czy listopadzie dokonuje się wiele rezerwacji na okres Świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra i Nowego Roku czy ferii zimowych. W tym roku jest jednak inaczej - niepewność i obawy wzięły górę i rezerwacji jest o wiele mniej niż w zeszłym roku.
Przeprowadzaliśmy internetowe ankiety wśród osób często podróżujących, ale i także wśród właścicieli obiektów turystycznych, by przeanalizować obecną sytuacje i znaleźć obawy, które obecnie blokują dokonywanie rezerwacji na przyszłe terminy przez turystów - podkreśla Gerard Grech właściciel obiektu Poduszka Villa Grace ze Szklarskiej Poręby i pomysłodawca akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19".
Po analizie danych z przeprowadzonych ankiet jasno wynika, że obecnie wszyscy boimy się nie tylko tego czy my lub nasi bliscy będziemy zdrowi, ale także nie wiemy jak będzie wyglądał ten najbliższy i ten dalszy czas. Czy będziemy mieć pracę, wynagrodzenie na czas, czy w ogóle będziemy mieć wolne środki, by w przyszłości podróżować, zwiedzać i korzystać z atrakcji turystycznych. Nie jesteśmy pewni czy jeśli teraz zarezerwujemy pobyt na Święta czy inny termin to będziemy mogli z niego w ogóle skorzystać, czy nie będzie odgórnej narodowej kwarantanny, a może indywidualnie trafimy na izolacje. Czy w związku z tym nie stracimy wpłaconych zadatków czy zaliczek. Pomimo, że przepisy prawne obecnie obowiązujące gwarantują klientom firm turystycznych w takich przypadkach zwrot pobranych środków pieniężnych lub zwrot w postaci vouchera refundującego to niestety nie zawsze o tym turyści wiedzą. To właśnie ta niewiedza tworzy obawy, które blokują nas przed dokonywaniem rezerwacji pobytów np. na okres zimowy.
Branża hotelarska nie ma dziś żadnej wiedzy czy otrzyma jakieś rządowe wsparcie. Czy będzie to przynajmniej w takim zakresie jak to było wiosną czy latem tego roku. Jedno jest pewne wiele firm nie przetrwa kolejnej fali kryzysu bez pomocy. Dlatego potrzebne są takie akcje informacyjno-promocyjne jak "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19", aby potencjalni Goście obiektów noclegowych wiedzieli, że mogą bezpiecznie i bez obaw już dziś dokonywać rezerwacji i wpłacać przedpłaty, a gestorzy z mocy prawa są zobowiązani do zwrotu lub wymiany wpłaconych środków jeśli rezerwacja z przyczyn związanych z Covid-19 nie dojdzie do skutku.
To spontaniczna akacja, która powstała w głowie jednego z naszych kolegów z branży i po kilku krótkich rozmowach zaczęliśmy działanie. Nie możemy stać z rękami w kieszeni i tylko obserwować sytuacje, musimy działać! Chcemy nie tylko promować nasze obiekty noclegowe, czy nasze oferty turystyczne, ale przede wszystkim chcemy edukować i informować naszych potencjalnych gości, że nie mają się czego obawiać i mogą bezpiecznie rezerwować noclegi i inne usługi. Stworzyliśmy serwis internetowy bezpiecznerezerwacje.pl gdzie zrzeszamy te obiekty noclegowe, które gwarantują wypłatę wpłaconych pieniędzy jeśli rezerwacja z jakiegokolwiek powodu, związanego z koronawirusem nie dojdzie do skutku. Proponować będziemy również vouchery, których sprzedaż teraz pozwala nam obecnie funkcjonować, aby chronić miejsca pracy i nasze firmy. Na stronie internetowej dokładnie też opisujemy zasady takich rezerwacji i ewentualnych zwrotów. Zależy nam na naszych gościach, na ich bezpieczeństwie nie tylko w kwestii zdrowotnej ale i również na ich bezpieczeństwie w aspekcie finansowym. - przekonuje Wojciech Rozkoszny rzecznik prasowy akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19" oraz właściciel Rezydencji Pod Ochorowiczówką B&B w Wiśle.
O tym, że polskie obiekty noclegowe przystosowały się do funkcjonowania w okresie pandemii koronawirusa wszyscy wiemy bardzo dobrze, jeśli mieliśmy okazje podróżować w tym roku. Czystość, dezynfekcja i higiena są na porządku dziennym, wiele obiektów nie tylko się tym chwali, ale także przystąpiło do ogólnopolskiej certyfikacji "Obiekt bezpieczny higienicznie", którą uruchomiła Polska Organizacja Turystyczna. Jak istotna dla naszej gospodarki jest turystka jako przemysł udowodniły nam władze wprowadzając program Polskiego Bonu Turystycznego. To wszystko jednak może nie wystarczyć, dlatego branża turystyczna sama bierze sprawy w swoje ręce i inicjuje akacje informacyjno-promocyjną "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19.
Partnerami akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19" są: Miasto Szklarska Poręba, Miasto Wisła, Polskie Stowarzyszenie Wynajmu Krótkoterminowego, Grupa Poduszka, HOTRES - polski system rezerwacji.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział dla turystów:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Lotnisko Chopina pobiło swój
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Stacje narciarskie wołają o pomoc
Turcja przyjęła rekordową liczbę turystów
Rainbow z wyższymi przychodami niż przed rokiem
Czy czeka nas załamanie rynku dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego?
Dowcipniś zapłaci za fałszywy alarm
Eksplozja w Rzymie. Trwa dochodzenie
Hotelarze złożą pozwy przeciw Skarbowi Państwa?
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Polski Holding Hotelowy zapowiada nowe przejęcia
Średnia cena letnich wycieczek wzrosła
Polskie lotnictwo zapewni ponad 65 tys. nowych miejsc pracy
Egipska minister zapowiada reformy turystyki
Travelist.pl podsumowuje rezerwacje w pierwszym kwartale