Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Recepcja
- Prowadzenie punktu z biletami lotniczymi - Łódź
- Specjalista ds. Turystyki Gdańsk
- Zainwestuję pasywnie w biuro podróży lub projekt...
- Szkolenie dla pilotów wycieczek
- Praca w biurze podróży - organizacja wyjazdów...
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Salon Firmowy BP Rainbow w Olkuszu szuka doradcy
- Pilot wycieczki szkolnej
- Rekrutujemy i zapraszamy do Zespołu!...

Zobacz także
GUS: liczba turystów w Polsce wzrosła
Obiekty noclegowe zanotowały wzrost liczby gości w pierwszym półroczu
Więcej gości w obiektach noclegowych niż przed rokiem
Grecja przyciąga turystów również po wysokim sezonie
Nocowanie.pl: Nad morzem sporo turystów w weekendy, w środku tygodnia nieco gorzej
Kwaterodawcy ruszają z inicjatywą, która ma przekonać turystów, że rezerwacje są bezpieczne
2020-11-12Pandemia koronawirusa odbije się bardzo negatywnie na gospodarce całego świata, chyba już dziś nikt nie ma co do tego żadnych wątpliwości. hotelarz i kwaterodawcy próbują sobie jakoś poradzić i przekonać turystów, że dokonywanie rezerwacji jest bezpieczne. Temu ma służyć inicjatywa "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19"
r e k l a m a
Od soboty 7 listopada 2020 weszło w życie rozporządzenia, które pozostawiło otwarte hotele i inne obiekty noclegowe, ale tylko dla osób podróżujących służbowo, sportowców w przypadku imprez organizowanych przez krajowe związki sportowe czy medyków. Taki ruch ze strony władz ma na celu przede wszystkim zatrzymanie podróży turystycznych by ograniczyć rozprzestrzenia się wirusa SARS-CoV-2 i potrwa co najmniej do 29 listopada 2020. To ogromny cios dla całej branży turystycznej, nie tylko dla właścicieli obiektów noclegowych, ale także dla bazy gastronomicznej czy gestorów atrakcji turystycznych.
Polskie kurorty turystyczne wyludniły się, niezależnie czy odwiedzimy teraz góry, morze czy Mazury, czy nawet większe miasta to jest pusto. Jak podkreślają fachowcy od ruchu turystycznego, to gdyby nie Covid-19 na pewno mielibyśmy przynajmniej turystykę weekendową i biznesową w tym czasie. Nie można też zapomnieć, że właśnie w październiku czy listopadzie dokonuje się wiele rezerwacji na okres Świąt Bożego Narodzenia, Sylwestra i Nowego Roku czy ferii zimowych. W tym roku jest jednak inaczej - niepewność i obawy wzięły górę i rezerwacji jest o wiele mniej niż w zeszłym roku.
Przeprowadzaliśmy internetowe ankiety wśród osób często podróżujących, ale i także wśród właścicieli obiektów turystycznych, by przeanalizować obecną sytuacje i znaleźć obawy, które obecnie blokują dokonywanie rezerwacji na przyszłe terminy przez turystów - podkreśla Gerard Grech właściciel obiektu Poduszka Villa Grace ze Szklarskiej Poręby i pomysłodawca akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19".
Po analizie danych z przeprowadzonych ankiet jasno wynika, że obecnie wszyscy boimy się nie tylko tego czy my lub nasi bliscy będziemy zdrowi, ale także nie wiemy jak będzie wyglądał ten najbliższy i ten dalszy czas. Czy będziemy mieć pracę, wynagrodzenie na czas, czy w ogóle będziemy mieć wolne środki, by w przyszłości podróżować, zwiedzać i korzystać z atrakcji turystycznych. Nie jesteśmy pewni czy jeśli teraz zarezerwujemy pobyt na Święta czy inny termin to będziemy mogli z niego w ogóle skorzystać, czy nie będzie odgórnej narodowej kwarantanny, a może indywidualnie trafimy na izolacje. Czy w związku z tym nie stracimy wpłaconych zadatków czy zaliczek. Pomimo, że przepisy prawne obecnie obowiązujące gwarantują klientom firm turystycznych w takich przypadkach zwrot pobranych środków pieniężnych lub zwrot w postaci vouchera refundującego to niestety nie zawsze o tym turyści wiedzą. To właśnie ta niewiedza tworzy obawy, które blokują nas przed dokonywaniem rezerwacji pobytów np. na okres zimowy.
Branża hotelarska nie ma dziś żadnej wiedzy czy otrzyma jakieś rządowe wsparcie. Czy będzie to przynajmniej w takim zakresie jak to było wiosną czy latem tego roku. Jedno jest pewne wiele firm nie przetrwa kolejnej fali kryzysu bez pomocy. Dlatego potrzebne są takie akcje informacyjno-promocyjne jak "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19", aby potencjalni Goście obiektów noclegowych wiedzieli, że mogą bezpiecznie i bez obaw już dziś dokonywać rezerwacji i wpłacać przedpłaty, a gestorzy z mocy prawa są zobowiązani do zwrotu lub wymiany wpłaconych środków jeśli rezerwacja z przyczyn związanych z Covid-19 nie dojdzie do skutku.
To spontaniczna akacja, która powstała w głowie jednego z naszych kolegów z branży i po kilku krótkich rozmowach zaczęliśmy działanie. Nie możemy stać z rękami w kieszeni i tylko obserwować sytuacje, musimy działać! Chcemy nie tylko promować nasze obiekty noclegowe, czy nasze oferty turystyczne, ale przede wszystkim chcemy edukować i informować naszych potencjalnych gości, że nie mają się czego obawiać i mogą bezpiecznie rezerwować noclegi i inne usługi. Stworzyliśmy serwis internetowy bezpiecznerezerwacje.pl gdzie zrzeszamy te obiekty noclegowe, które gwarantują wypłatę wpłaconych pieniędzy jeśli rezerwacja z jakiegokolwiek powodu, związanego z koronawirusem nie dojdzie do skutku. Proponować będziemy również vouchery, których sprzedaż teraz pozwala nam obecnie funkcjonować, aby chronić miejsca pracy i nasze firmy. Na stronie internetowej dokładnie też opisujemy zasady takich rezerwacji i ewentualnych zwrotów. Zależy nam na naszych gościach, na ich bezpieczeństwie nie tylko w kwestii zdrowotnej ale i również na ich bezpieczeństwie w aspekcie finansowym. - przekonuje Wojciech Rozkoszny rzecznik prasowy akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19" oraz właściciel Rezydencji Pod Ochorowiczówką B&B w Wiśle.
O tym, że polskie obiekty noclegowe przystosowały się do funkcjonowania w okresie pandemii koronawirusa wszyscy wiemy bardzo dobrze, jeśli mieliśmy okazje podróżować w tym roku. Czystość, dezynfekcja i higiena są na porządku dziennym, wiele obiektów nie tylko się tym chwali, ale także przystąpiło do ogólnopolskiej certyfikacji "Obiekt bezpieczny higienicznie", którą uruchomiła Polska Organizacja Turystyczna. Jak istotna dla naszej gospodarki jest turystka jako przemysł udowodniły nam władze wprowadzając program Polskiego Bonu Turystycznego. To wszystko jednak może nie wystarczyć, dlatego branża turystyczna sama bierze sprawy w swoje ręce i inicjuje akacje informacyjno-promocyjną "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19.
Partnerami akcji "Bezpieczne rezerwacje w czasie COVID-19" są: Miasto Szklarska Poręba, Miasto Wisła, Polskie Stowarzyszenie Wynajmu Krótkoterminowego, Grupa Poduszka, HOTRES - polski system rezerwacji.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Na co trzeba uważać przy polskich
Jak firmy windykacyjne oceniają branżę
Dział dla turystów:
Kolejni OTA z zobowiązaniami wobec Komisji
Jest termin uruchomienia systemu wjazdu do
Starsze aktualności:
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Nowy hotel Radisson Hotel Group w
USA najpotężniejszym rynkiem
Thomas Cook kupiony przez
Dolny Śląsk podsumowuje promocję
Otwarcie Mercure Szczyrk
Stacje narciarskie wołają o pomoc
Francuscy turyści wrócili do Szarm el Szejk
Grecka turystyka musi się unowocześnić
Lotniska regionalne mogą spełniać rolę hubów?
Niemiecki bon turystyczny na pociągi
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Turcja przyjęła rekordową liczbę turystów
Rainbow z wyższymi przychodami niż przed rokiem
Czy czeka nas załamanie rynku dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego?
Dowcipniś zapłaci za fałszywy alarm
Eksplozja w Rzymie. Trwa dochodzenie
Hotelarze złożą pozwy przeciw Skarbowi Państwa?