Ogłoszenia
Ogłoszenia
- TRAVELAND A.T.w C.H.M1 w Czeladzi zatrudni
- Wakacje.pl Warszawa-Żoliborz zatrudni Specjalistę
- Denar - Travel zatrudni sprzedawcę usług...
- Młodszy Specjalista ds. Turystyki / Specjalista...
- Konsultant ds. SPRZEDAŻY PRODUKTU TURYSTYCZNEGO
- biuro multiagencyjne w centrum handlowym we...
- Rezydent Turystyczny - TUNEZJA
- Specjalista ds Turystyki
- Główny rezydent biura podróży/ Head Rep
- Pilot wycieczek - Polska i Europa
Miliard złotych na inwestycje w Kraków Airport
Około miliarda złotych planuje zainwestować krakowskie lotnisko w rozwój infrastruktury - poinformowały władze lotniska.
Prognozy ruchu pasażerskiego wskazują, że w 2036 r. Kraków Airport obsłuży nawet 12 mln pasażerów. Rozwój lotniska oznacza powstanie ponad 10 tysięcy bezpośrednich i pośrednich miejsc pracy oraz rozwój gospodarki Krakowa i Małopolski.
Plan Generalny Kraków Airport na lata 2017-2036
Jak informują władze portu, Plan Generalny uwzględnia trendy zachodzące na rynku lotniczym i wpisuje się w rozwój regionu i branży lotniczej w Polsce oraz Europie. Przyjęty przez wszystkie organy spółki "Plan Generalny Lotniska Kraków/Balice" jest rozwinięciem przyjętego w ubiegłym roku "Planu inwestycji do roku 2023". Podstawą dalszej modernizacji lotniska pozostaje budowa nowej drogi startowej, która jest kluczowym elementem infrastruktury portu lotniczego.
Realizacja zadań opisanych w Planie Generalnym lotniska została podzielona na 3 etapy. Dzięki ich zakończeniu w 2036 roku, port lotniczy będzie przygotowany na obsłużenie nawet 12 milionów pasażerów w ciągu roku
Zgodnie z planem, 2036 r. Kraków Airport nadal będzie portem regionalnym, obsługującym głównie połączenia europejskie, realizowane przez przewoźników wykorzystujących przede wszystkim samoloty kodu C np.B-738, A-319 czy A-320.
Rozbudowany zostanie terminal pasażerski, który docelowo będzie miał powierzchnię ok. 80 tys. m2 (obecnie 55 tys. m2). Na płycie postojowej znajdzie się docelowo 35 stanowisk - w tym 13 nowych dla samolotów kodu C (obecnie są 22 takie stanowiska). Zostanie zmieniona lokalizacja terminalu Cargo, będzie on zbudowany bezpośrednio przy obecnej DW 774. O około 30% zwiększy się jego powierzchnia magazynowa. Zgodnie z Planem ładunki cargo, jak do tej pory, będą obsługiwane głównie samolotami rejsowymi, a operacje cargo będą stanowiły niewielki odsetek lotów wykonywanych z krakowskiego lotniska. Obecny terminal cargo zostanie wyburzony. W jego miejscu rozbudowany zostanie terminal pasażerski.
Na zaplanowane inwestycje w ciągu najbliższych dwudziestu lat Kraków Airport chce przeznaczyć około miliarda złotych. Wszystkie inwestycje realizowane będą zgodnie z przepisami o ochronie środowiska i w sposób bezpieczny dla kondycji finansowej spółki. Inwestycje będą realizowane przede wszystkim ze środków własnych spółki oraz z emisji obligacji.
Plan Generalny został przyjęty przez ograny Spółki Międzynarodowy Port Lotniczy im. Jana Pawła II Kraków-Balice Sp. z o.o. Kraków Airport, jednak aby mógł zostać wprowadzony w życie, wymagane jest jeszcze przeprowadzenie konsultacji z podmiotami zewnętrznymi: w pierwszym etapie z gminami, których tereny zostały objęte Planem. Następnie Plan zostanie przedstawiony do zaopiniowania Prezesowi Urzędu Lotnictwa Cywilnego oraz po uzgodnieniu z Ministrem Obrony Narodowej oraz ministrem właściwym do spraw rozwoju regionalnego, będzie podlegał zatwierdzeniu przez ministra właściwego do spraw transportu w zakresie zgodności z polityką transportową kraju tj. Ministra Infrastruktury i Budownictwa.
W przypadku szybszego, względem planowanego, przyrostu liczby obsługiwanych podróżnych, część inwestycji zostanie zrealizowana wcześniej. W przeciwnym razie, jeżeli wzrost będzie wolniejszy od oczekiwanego, wówczas część inwestycji będzie zrealizowana w terminach późniejszych lub Kraków Airport odstąpi od ich realizacji. Biorąc także pod uwagę okres jaki obejmuje Plan Generalny,władze portu mają na względzie ewentualną konieczność realizacji inwestycji innych niż wyżej opisane, np. wynikających ze zmian prawa, czy zmian zachodzących na rynku usług lotniczych.
Władze lotniska przekonują także, że konieczne jest wdrożenie rozwiązań drogowych umożliwiających lepszy dojazd do lotniska. Kraków Airport wspierało m.in. budowę obwodnicy Zabierzowa, zabiega również o przeniesienie drogi wojewódzkiej nr 774 w miejsce po północnej stronie obwodnicy autostradowej.
Planowane przez władze portu inwestycje mają stworzyć ok. 10 tys. miejsc pracy w regionie.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Plan dla lotniska w Balicach
[2017-10-28 10:10 89.72.121.*]
czy tych planów rozwojowych nie zaburzy powstanie centralnego narodowego portu lotniczego imienia wiadomo kogo? odpowiedz »
Dział aktualności dnia:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
MSiT chce 10 strategii dla
Dział dla turystów:
UN Tourism: Turystyka odbudowała się po
LOT wprowadza odroczone
Starsze aktualności:
Stary Rynek i ratusz w Poznaniu znów
Niemcy stawiają na turystykę kulturalną i zrównoważone
Polki wydają więcej na
Jest porozumienie w sprawie jednolitej, europejskiej przestrzeni
Okiem ubezpieczyciela - gdzie podróżowali
Piotr Borys odpowiedzialny za turystykę w
64% Polaków planuje zwiększyć budżet na
GITD podsumowuje akcję Bezpieczny autokar-ferie
Wstępne porozumienie w sprawie rozporządzeń dot. danych pasażerów linii
Parlament Europejski przyjął nowe przepisy dotyczące wynajmu
Kwaterodawcy ruszają z inicjatywą, która ma przekonać turystów, że rezerwacje są bezpieczne
Francuscy turyści wrócili do Szarm el Szejk
Grecka turystyka musi się unowocześnić
Lotniska regionalne mogą spełniać rolę hubów?
Niemiecki bon turystyczny na pociągi
do ludzi z branży- na kogo upadek stawiacie?
Stacje narciarskie wołają o pomoc
Turcja przyjęła rekordową liczbę turystów
Rainbow z wyższymi przychodami niż przed rokiem
Czy czeka nas załamanie rynku dzierżawy hotelowej i wynajmu krótkoterminowego?
Dowcipniś zapłaci za fałszywy alarm
Eksplozja w Rzymie. Trwa dochodzenie
Hotelarze złożą pozwy przeciw Skarbowi Państwa?