Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w Turcji
- SPECJALISTA DS.PODRÓŻY ITAKA
- Rekrutujemy i zapraszamy do Zespołu!...
- Doradca Podróży Przystanek Wakacje Gdynia
- Specjalista ds. turystyki Wakacje.pl Poznań
- Pilot wycieczek Rzym 05-07.09
- Koh Samui bez doświadczenia
- Koordynator odpraw rejsów czarterowych
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Specjalista ds. sprzedaży woj.Pomorskie


Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
2023-09-07Ruch lotniczy w Polsce i na świecie odbudowuje się. Wiele analiz wskazywało, że powrót do poziomów z 2019 roku, czyli 4 miliardy 600 milionów podróży rocznie, nastąpi dopiero w roku 2024 - a jest to możliwe już w bieżącym roku.
r e k l a m a
Przykładowo linie Ryanair już mają więcej pasażerów niż przed pandemią. Na czołówkę, jeżeli idzie o przyrost ruchu pasażerskiego, wychodzą Indie - gdzie ruch jest już większy niż w 2019 roku. Na świecie na koniec marca zanotowano lotniczy ruch pasażerski na poziomie 88% wolumenów z 2019 roku. W Polsce w 2019 roku ruch na lotniskach wyniósł 49 milionów pasażerów, a w 2022 już 41 mln. Co więcej, dane IATA - sojuszu, w którym uczestniczy około 90% linii lotniczych - wskazują, że nawet obecne podwyżki cen biletów nie zniechęcają do latania.
Od maja do września rezerwacje w porównaniu do 2022 roku są już o ponad 35% większe. Póki co ceny się ustabilizowały, ale średnia cena w tym roku będzie o około 20% wyższa niż w roku ubiegłym.
Niestety obawiam się, że nie wszędzie zanotujemy bezbolesny wzrost. Cały czas mamy do czynienia z brakami personalnymi, brakami na lotniskach w różnych miejscach obsługi - czy to związane z przewozem bagażu, czy systemem kontroli. A więc w Polsce będą nas czekały perturbacje na lotniskach powiedział serwisowi eNewsroom.pl Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR.
Na szczęście pozytywne dane płyną z LOT-u, który pochwalił się wstępnie, że będzie miał zysk za 2022 rok i to zapewne ponad 100 milionów złotych. LOT przewiózł w ubiegłym roku 8 milionów pasażerów - a więc powrót do poziomu 10 milionów notowanego przed pandemią jest osiągalny nawet w tym roku. Oczywiście mogą się pojawić jakieś nagłe, niespodziewane perturbacje - związane z wojną czy cenami paliw - bo to jest bardzo duży czynnik kosztowy, największy większości linii lotniczych. Będą też nowe wyzwania dla lotnictwa związane z ochroną środowiska. Można spodziewać się odchodzenia od zerowych podatków na paliwo lotnicze, zmniejszenia bezpłatnych uprawnień do emisji - przełoży się to na wyższe koszty dla linii lotniczych, a więc wyższe ceny biletów wskazuje Furgalski.
Warto też wspomnieć, że PLL LOT musi działać nie tylko w zakresie spłaty długów z pandemii i rozwoju linii, ale także poprawy jakości - w sierpniu prestiżowe szwedzkie czasopismo "R d & Rön" wpisało nasze narodowe linie lotnicze na czarną listę firm, która zawiera firmy będące nieprzyjazne dla swoich klientów. LOT nie jest tam sam, są także KLM i Ryanair, ale to niewielkie pocieszenie. PLL LOT jest drugą linią lotniczą w kraju (wg. statystyk za 2022) z 8,5 mln pasażerów przewiezionych w 2022 roku. Wyprzedził go Ryanair z 13,3 mln pasażerów, a goni go Wizz Air z 7,6 mln pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Zbliża się remont w Kraków
Co jest problemem w transporcie na
WTTC: W przyszłym roku wydatki na podróże służbowe osiągną 2/3 poziomu sprzed pandemii
Enter Air uruchamia symulator Boeinga w Polsce
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi Helskiemu
ECTAA domaga się wprowadzenia ochrony na wypadek bankructwa linii lotniczych
Best Western mianował nowego przewodniczącego zarządu
Linie lotnicze świętują Dzień Kobiet
Hotele sieci Best Western wyróżnione TripAdvisor Certificate of Excellence
Podpisz petycję z apelem o pomoc dla branży turystycznej
SAS wprowadza nowe połączenia do Polski
Komisja Europejska zgodziła się na pomoc dla KLM
Tegoroczny czerwiec jeszcze słabszy niż w 2019 roku
Opłata za wjazd do Wenecji nie tak szybko