Ogłoszenia
Ogłoszenia
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
- KRAKÓW - Specjalista ds. Sprzedaży Podróży
- Sprzedawca wycieczek luksusowych
- Szukasz partner? MICE EXPO!
- Specjalista/ka ds turystyki (Warszawa)
- Specjalista ds turystyki
- Kierownik Salonu Fostertravel.pl - Skórzewo...
Ten rok będzie lepszy niż przed pandemią
Ruch lotniczy w Polsce i na świecie odbudowuje się. Wiele analiz wskazywało, że powrót do poziomów z 2019 roku, czyli 4 miliardy 600 milionów podróży rocznie, nastąpi dopiero w roku 2024 - a jest to możliwe już w bieżącym roku.
Przykładowo linie Ryanair już mają więcej pasażerów niż przed pandemią. Na czołówkę, jeżeli idzie o przyrost ruchu pasażerskiego, wychodzą Indie - gdzie ruch jest już większy niż w 2019 roku. Na świecie na koniec marca zanotowano lotniczy ruch pasażerski na poziomie 88% wolumenów z 2019 roku. W Polsce w 2019 roku ruch na lotniskach wyniósł 49 milionów pasażerów, a w 2022 już 41 mln. Co więcej, dane IATA - sojuszu, w którym uczestniczy około 90% linii lotniczych - wskazują, że nawet obecne podwyżki cen biletów nie zniechęcają do latania.
Od maja do września rezerwacje w porównaniu do 2022 roku są już o ponad 35% większe. Póki co ceny się ustabilizowały, ale średnia cena w tym roku będzie o około 20% wyższa niż w roku ubiegłym.
Niestety obawiam się, że nie wszędzie zanotujemy bezbolesny wzrost. Cały czas mamy do czynienia z brakami personalnymi, brakami na lotniskach w różnych miejscach obsługi - czy to związane z przewozem bagażu, czy systemem kontroli. A więc w Polsce będą nas czekały perturbacje na lotniskach powiedział serwisowi eNewsroom.pl Adrian Furgalski, prezes ZDG TOR.
Na szczęście pozytywne dane płyną z LOT-u, który pochwalił się wstępnie, że będzie miał zysk za 2022 rok i to zapewne ponad 100 milionów złotych. LOT przewiózł w ubiegłym roku 8 milionów pasażerów - a więc powrót do poziomu 10 milionów notowanego przed pandemią jest osiągalny nawet w tym roku. Oczywiście mogą się pojawić jakieś nagłe, niespodziewane perturbacje - związane z wojną czy cenami paliw - bo to jest bardzo duży czynnik kosztowy, największy większości linii lotniczych. Będą też nowe wyzwania dla lotnictwa związane z ochroną środowiska. Można spodziewać się odchodzenia od zerowych podatków na paliwo lotnicze, zmniejszenia bezpłatnych uprawnień do emisji - przełoży się to na wyższe koszty dla linii lotniczych, a więc wyższe ceny biletów wskazuje Furgalski.
Warto też wspomnieć, że PLL LOT musi działać nie tylko w zakresie spłaty długów z pandemii i rozwoju linii, ale także poprawy jakości - w sierpniu prestiżowe szwedzkie czasopismo "R d & Rön" wpisało nasze narodowe linie lotnicze na czarną listę firm, która zawiera firmy będące nieprzyjazne dla swoich klientów. LOT nie jest tam sam, są także KLM i Ryanair, ale to niewielkie pocieszenie. PLL LOT jest drugą linią lotniczą w kraju (wg. statystyk za 2022) z 8,5 mln pasażerów przewiezionych w 2022 roku. Wyprzedził go Ryanair z 13,3 mln pasażerów, a goni go Wizz Air z 7,6 mln pasażerów.
Komentarze
Tagi:
Starsze aktualności:
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
WTTC: W przyszłym roku wydatki na podróże służbowe osiągną 2/3 poziomu sprzed pandemii
SAS wprowadza nowe połączenia do Polski
Poluzowane ograniczenia w części Włoch
Best Western mianował nowego przewodniczącego zarządu
PKP Intercity i POT zapraszają na spacery z przewodnikami
Negocjacje w sprawie przejęcia zarządzania nad hotelami Orbisu
Hotele sieci Best Western wyróżnione TripAdvisor Certificate of Excellence
Podpisz petycję z apelem o pomoc dla branży turystycznej
NIK: Działalność człowieka zagraża Półwyspowi Helskiemu
Tegoroczny czerwiec jeszcze słabszy niż w 2019 roku
Opłata za wjazd do Wenecji nie tak szybko
Protestujący zablokowali Centralną Magistralę Kolejową
Jakie trendy zdominują branżę w 2019 roku?
Enter Air uruchamia symulator Boeinga w Polsce
Komisja Europejska zgodziła się na pomoc dla KLM
W Warszawie powstały trzy EKOmurale Itaki
Linie lotnicze świętują Dzień Kobiet
Rusza zimowa siatka połączeń w Kraków Airport
Marina Skorpions & Corfu na MAJORCE-CZY KTOŚ BYŁ?