Wakacje pod telefonem
Wakacje to czas wytchnienia od natłoku obowiązków i bieżących spraw. Jak się jednak okazuje, w trakcie urlopu nie umiemy obejść się bez telefonu. Z raportu Nationale-Nederlanden "Bezpieczni w podróży" wynika, że tylko 16 proc. polskich turystów chce pozostać w tym czasie "offline". Czego więc szukamy w sieci podczas błogiego lenistwa?
Bez smartfonu ani rusz
Telefon komórkowy to narzędzie, z którym coraz rzadziej się rozstajemy. Dzięki specjalnym aplikacjom możemy zarządzać finansami, robić zakupy, przeglądać sieć czy sprawdzać pocztę. Smartfony okazują się również pomocnym narzędziem podczas zagranicznego wypoczynku. Ponad połowa respondentów badania "Bezpieczni w podróży" przyznaje, że w trakcie wyjazdu sięga po telefon, aby sprawdzić pogodę, skorzystać z mapy czy wyszukać informacji na temat atrakcji turystycznych. Nieco mniej ankietowanych, bo 41 proc., deklaruje, że za pośrednictwem komórki stara się być na bieżąco z najważniejszymi wiadomościami z kraju i ze świata. Medialnymi doniesieniami częściej interesują się mężczyźni (45,6 proc.) niż kobiety (37,7 proc.).
Poczekaj, tylko sprawdzę maila
Wyniki raportu pokazują również, że nie wszyscy podczas urlopu potrafią oderwać się od spraw zawodowych. Już co czwarty Polak w trakcie wakacji deklaruje, że sprawdza pocztę służbową. Najczęściej dotyczy to najmłodszego pokolenia na rynku pracy. Na taką odpowiedź wskazała bowiem ponad połowa respondentów w wieku 18-29 lat. Chociaż wraz ze stażem zawodowym nieco zmniejsza się gotowość Polaków do zabierania pracy na wyjazdy, to wciąż blisko jedna czwarta osób między 30 a 40 rokiem życia czyta służbowe e-maile.
Na wakacje z telefonem i polisą
Zaledwie 15,6 proc. Polaków chce pozostać na wakacjach offline i nie korzysta z telefonu. Wyjątek stanowią respondenci w wieku 18-29 lat, którzy chętnie relacjonują swoje wyjazdy na kanałach społecznościowych. Także ta grupa uważa, że czas urlopu to najlepszy moment, aby nadrobić serialowe zaległości. Na odpowiedź "oglądam filmy i seriale" wskazało aż 43 proc. młodych turystów. Co ciekawe, jedynie 10 proc. wśród 30 i 40-latków wykorzystuje swój telefon w tym celu.
Dla prawie połowy ankietowanych smartfon to również narzędzie dzięki, któremu mogą utrwalać najważniejsze chwile z wyjazdów, robić zdjęcia lub kręcić filmy. Jednak telefon szczególnie przydaje się w sytuacjach kryzysowych. Jak pokazuje nasz raport, co trzecia osoba w trakcie zagranicznych wczasów doświadcza jakiegoś nieszczęśliwego zdarzenia losowego. Najczęściej są to awaria samochodu, choroba lub kradzież. Nierzadko przytrafiają się przypadki odwołanego lotu. W takich sytuacjach telefon umożliwi nam wezwanie pomocy. Dzięki temu możemy zgłosić szkodę, skorzystać ze wsparcia w ramach assistance, czy umówić wizytę lekarską - podkreśla Małgorzata Zgudka, ekspertka Nationale-Nederlanden.
Co trzeci Polak bez ochrony
Niestety, jak wynika z raportu "Bezpieczni w podróży", co trzeci Polak wyjeżdżający na zagraniczne wakacje w żaden sposób nie zabezpiecza swojego pobytu. Na polisę turystyczną decyduje się 55 proc. badanych, a kolejne 11 proc. wyrabia Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Największa przezorność cechuje 30-latków. Prawie 3/4 z nich decyduje się na zakup ubezpieczenia podróżnego.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Rainbow inwestuje w hotel z
Dokąd można nadać bagaż
Dział dla turystów:
Rainbow inwestuje w hotel z
IGHP: październik to czas hoteli
Starsze aktualności:
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Nad Bałtykiem gotowi na ferie
Miasta apelują o uregulowanie najmu
Dokąd na ferie z biurem
Kraków Airport podsumowuje miniony
Wzrasta wkład turystyki do brytyjskiej gospodarki
POT wręczyła rekomendacje dla organizatorów kongresów i incentive
Sąd nakazał rozbiórkę warszawskiego hotelu
Interferie dołączyły do strony rezerwacyjnej Polskiego Holdingu Hotelowego
Polacy powrócili do biur podróży
Praktyczne zarządzanie jakością obsługi gościa- 09-10.05 Poznań
Itaka zmienia proces autoryzacji dokumentów
Szybciej z Wrocławia do Poznania
Szybciej z Warszawy do Krakowa?
Poznań pokazuje wzrosty obłożenia
Oficjalnie: Grecja znosi kwarantannę dla zaszczepionych turystów z UE
Tunezja: kwarantanna dla niezaszczepionych
Właściciel Fru.pl wchodzi na kolejny rynek
Sąd zastanawiał się, czy przy imprezie turystycznej też należy się odszkodowanie za opóźnienie lotu
Harmony Polish Hotels świętuje
Sprawdź dlaczego warto sprawdzać poziom angielskiego!
TUgether: sytuacja branży spotkań przypomina pełzający lockdown