Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w InstaTravel.pl
- Pracownik biura podróży
- Specjalista ds. Produktu Turystycznego
- Pilot do Wrocławia 26-27.05.2025
- Specjalista ds. turystyki
- REZYDENT - ostatnie wakaty w Sun & Fun...
- Pilotaż 28.04-2.05 Ryga, Tallinn, Helsinki,...
- Praca w biurze franczyzowym TUI
- Specjalista ds. Turystyki - Wakacyjny Świat
- Specjalista ds. turystyki w biurze agencyjnym -...

Sfinks podpisał umowę na objęcie akcji spółki
Spółka Sfinks Polska, zarządzająca sieciami Sphinx, Piwiarnia Warki, Chłopskie Jadło i WOOK, podpisała z Sylwestrem Cackiem umowę nabycia 2,5 mln sztuk akcji serii P na kwotę 2,5 mln zł.
Jednocześnie główny akcjonariusz przyjął ofertę spółki na objęcie kolejnych 3 mln sztuk akcji. Do Sfinksa w ramach emisji serii P wpłynęła już wpłata w wysokości 500 tys. zł od innego inwestora.
Podpisałem umowę nabycia akcji o wartości 2,5 mln zł, a jednocześnie podtrzymuję swoją gotowość do objęcia wszystkich oferowanych w ramach emisji walorów, na które nie zapiszą się inni inwestorzy. Dlatego przyjąłem ofertę złożoną formalnie przez spółkę na kolejne 3 mln akcji. Na tym etapie jednak nie została w tym zakresie podpisana umowa, by nie zamykać drogi uprawnionym inwestorom, którzy chcieliby jeszcze wziąć udział w tej emisji. Widzimy zainteresowanie akcjami Sfinksa, co potwierdza też dokonana już wpłata na 0,5 mln zł. Sfinks ma przed sobą ambitne plany i klarowną wizję rozwoju, co musi przełożyć się na wzrost wartości spółki - mówi Sylwester Cacek, główny akcjonariusz, a jednocześnie prezes zarządu Sfinks Polska.
Sfinks zobowiązał się w umowie z bankiem do podwyższenia kapitału zakładowego o co najmniej 5,5 mln zł. W ramach emisji akcji serii P spółka zaoferowała od 2 do 6 mln akcji. Prawo pierwszeństwa do objęcia nowych akcji posiadają akcjonariusze z udziałem co najmniej 1% w kapitale spółki. Termin na zawarcie umów objęcia walorów, a także dokonywanie wpłat za akcje mija 29 lipca 2019.
Zgodnie z założeniami strategii Sfinks do 2022 roku chce zarządzać siecią liczącą co najmniej 400 lokali, a także nawiązać współpracę z nie mniej niż 1000 punktów gastronomicznych w ramach programu afiliacyjnego. Oprócz dokonywania akwizycji zapewniających przejęcie pakietów kontrolnych, spółka zamierza realizować inwestycje w pakiety mniejszościowe w przypadku konceptów o dużym potencjale wzrostu i z kompetentną kadrą zarządczą. Strategia zakłada też przeniesienie marek Sphinx, Chłopskie Jadło i Piwiarnia do spółek zależnych i dalszy rozwój konceptów w ramach tych struktur.
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Można ubiegać się o autoryzację wjazdu do Wielkiej
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Unijna weryfikacja podróżnych coraz
ECTAA: Projekt reformy dyrektywy turystycznej oderwany od
Starsze aktualności:
Jak można wykorzystać sztuczną inteligencję w
ECTAA wybrała preferowany kierunek podróży na 2025
eSky reklamuje się, że taniej niż u
Przewodnik Michelin - więcej lokali z
Majówka rozpoczęta - czy sprawdzą się
Promocja Polski podczas 75-lecia słynnych ogrodów
50 lecie marki ważnej dla światowego
Elektroniczne faktury zaczną obowiązywać za 2
Enoturystyka rozwija się w
SOIT rozpoczyna kampanię #OneVoice
Kolejne kraje zaczynają wymagać testów także od zaszczepionych
Polska Izba Turystyki organizuje Kongres w Egipcie
IGHP: prawie 40 proc. osób zatrudnionych w hotelarstwie straciło pracę
Ceny w biurach nieco wyższe niż przed tygodniem
Jak hotelarze zamierzają poradzić sobie ze skutkami epidemii?
Itaka wzmacnia ofertę lotów w zimie
500 uczestników na warsztatach kulinarnych
Rusza konkurs Teraz Polska Turystyka
Trwa nabór partnerów do Poznania za pół ceny
MSiT ogłosiło wyniki konkursu na dofinansowanie zadań z turystyki
Ilu turystów skorzystało z polskiej bazy noclegowej w 2019 r.?
Jakie ubezpieczenie na wyjazd w góry?
Na wyspie Uznam nie chcą turystów z Polski?
Machu Picchu ponownie otwarte dla turystów
Wakacje.pl kupiły kolejną markę
Pomoc dla najbardziej poszkodowanych organizatorów
Travelito - wypożyczalnia nosidełek turystycznych