TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Wizz Air zostawia na lotnisku ponad kilkudziesięciu pasażerów

2017-09-06

Często linie lotnicze sprzedają więcej biletów niż jest miejsc w samolotach. Niestety pasażerowie zwykle nie mają o tym pojęcia. Przez zastosowanie overbooking bo tak nazywa się ów "praktyka", w zeszłym tygodniu ponad 60 pasażerów z ważnymi biletami nie wsiadło do samolotu.

r e k l a m a


Sam fakt opłacenia biletu lotniczego, wydrukowanie karty pokładowej a nawet przydzielony numer fotela nie gwarantuje wejścia na pokład. Linie lotnicze zabezpieczają się i sprzedają więcej biletów niż miejsc w samolocie, na wypadek gdyby podróżny nie stawił się na lotnisku. Takie działania przewoźnika mają na celu zwiększenie współczynnika wypełnienia samolotu. Im wyższy współczynnik, tym przewoźnik więcej zarabia.

Jednak w przypadku węgierskich linii lotniczych Wizz Air, zostawienie ponad 60 ludzi na lotnisku z powodu zbyt dużej liczby pasażerów, wydaję się być absurdalne. Tłumaczenia, że przewoźnik nie spodziewał się wszystkich podróżnych są co najmniej śmieszne. Jednak zacznijmy od początku. W zeszłym tygodniu, na bułgarskim lotnisku w Sofii pojawiło się o 23 pasażerów więcej niż samolot mógł zabrać na pokład. Chodziło o rejs do Londynu. Klienci linii nie kryli swojego oburzenia a lokalne media huczały. Jakby tego było mało, następnego dnia sytuacja się powtórzyła i 40 osób, które miały lecieć do Londynu, zostały na lotnisku. Linia zareagowała szybko i wysłała po podróżnych dodatkową maszynę. W mediach pojawił się komunikat, w którym przewoźnik przeprasza pasażerów i tłumaczy, że overbooking jest częścią polityki firmy. Dodatkowo linia przyznała, że nigdy wcześniej nie zdarzyła się podobna sytuacja.

Natomiast co z poszkodowanym pasażerem, któremu nie udało się wejść na pokład samolotu? Przewoźnik ma obowiązek wypłacić odszkodowanie oraz rekompensatę. Gdy pasażer zmuszony jest pozostać na jednym z lotnisk na terenie UE może liczyć na rekompensatę w wysokości od 250 do 600 euro. W momencie gdy lot trzeba przenieść na następny dzień, linie lotnicze powinny zagwarantować hotel oraz talony na posiłki.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
wizz air overbooking więcej biletów poszkodowani podróżni


Komentarze:

Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję