TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter




Radisson zadowolone z 2024 roku

Radisson Hotel Group odnotowała rekordowy rok 2024, rozszerzając globalne portfolio marek o prawie 40 000 nowych pokoi, realizując swoje kluczowe cele i wzmacniając obecność na całym świecie. Radisson Blu 13. rok z rzędu pozostaje czołową marką wyższej klasy w Europie, a Grupa jest obecnie liderem w segmencie ekskluzywnych kurortów w regionie EMEA.


Elie Younes, wiceprezes wykonawcza i globalna dyrektor ds. rozwoju w Radisson Hotel Group: Pomimo globalnych zmian geopolitycznych rok 2024 był dla nas udany dzięki nieustannym wysiłkom, by służyć naszym dwóm najważniejszym klientom: gościom i właścicielom. W 2025 r. będziemy nadal stwarzać nowe szanse i możliwości dla wszystkich naszych interesariuszy poprzez rozwijanie istniejących segmentów i partnerstw, a także szukanie nowych biznesowych ścieżek. Dziękujemy naszym właścicielom, partnerom, udziałowcom i oddanym zespołom, których wsparcie i zaufanie pozwalają nam wspólnie osiągać sukcesy.

Dzięki jasnej wizji rozwoju nakreślonej w planie transformacji Radisson Hotel Group w 2024 roku udało nam się osiągnąć następujące cele:

Od chwili pojawienia się na rynku w 2018 r. marka Radisson Collection powiększyła się do prawie 70 hoteli w 2024 r., znacznie rozszerzając portfolio w kluczowych lokalizacjach. Obejmowało to podpisanie umów z pierwszymi obiektami Radisson Collection w Paryżu i Madrycie, podpisanie umowy z trzecim obiektem Radisson Collection w Rijadzie oraz otwarcie flagowych hoteli w Rzymie (Włochy) i Srinagarze (Indie). Hotel Radisson Collection w samym sercu Paryża mieści się w objętym ochroną konserwatorską zabytkowym budynku Haussmana zaledwie kilka kroków od Luwru i dzielnicy Le Marais. Madrycki hotel Radisson Collection mieści się w znanym budynku Generali przy ulicy Alcala jednej z najważniejszych alei w prestiżowej dzielnicy Canalejas.

We współpracy z PPHE Hotel Group Radisson Hotel Group otworzyła w maju podwoje obiektu art otel London Hoxton. Hotel mieści się w tętniącej życiem dzielnicy Hoxton, łącząc najnowocześniejszy design z urzekającymi pracami współpracującego z marką artysty D*Face. Na początku 2025 roku Grupa ma również otworzyć art'otel we Włoszech, co będzie włoskim debiutem marki.

Marka Radisson Blu osiągnęła w ubiegłym roku niezwykły sukces, powiększając swe portfolio o ponad 20 nowych obiektów, czym potwierdziła silną dynamikę w regionach EMEA i APAC. Podpisano szereg umów i otwarto nowe obiekty, które trwale wpisały się w krajobraz najsłynniejszych miast na świecie, takich jak Casablanca (Maroko), gdzie obiekt mieści się w nowej dzielnicy finansowej. Nowy hotel w Konakry zaistniał na mapie tętniącej życiem stolicy Gwinei, otwierając nowy rynek i znacznie rozszerzając zasięg Grupy w Afryce Zachodniej.

Marka Radisson RED zaistniała w kilku nowych lokalizacjach, takich jak Da Nang (Wietnam), Berlin (Niemcy), Auckland (Nowa Zelandia), Wientian (Laos) i Abudża (Nigeria). Warto zwrócić uwagę na debiut marki w Irlandii wraz z otwarciem Radisson RED Galway, zlokalizowanego w najnowszej dzielnicy Galway, Crown Square, w pobliżu centrum miasta. Innym nowym rynkiem jest Tajlandia, gdzie swoje podwoje otworzył Radisson RED Phuket Patong Beach położony zaledwie 200 metrów od kultowej plaży Patong. Hotel oferuje gościom nową jakość pobytu dzięki własnej stacji radiowej RED. W Polsce, w wielofunkcyjnym kompleksie UNITY CENTRE w Krakowie otwarto 4-gwiazdkowy Radisson RED Hotel z 229 pokojami oraz Radisson RED Apartments z 46 apartamentami wyposażonymi w aneksy kuchenne. Hotel i część apartamentowa znajdują się w dwóch budynkach kompleksu, którego główną część stanowi UNITY Tower, najwyższy biurowiec w mieście.

Działająca na rynku od 2020 roku marka Radisson Individuals jest dziś jedną z najszybciej rozwijających się marek w regionie APAC, z prawie 15 obiektami dodanymi tam do portfolio w 2024 roku, m.in. w Udajpur oraz Saket w South Delhi (Indie). W EMEA otwarto nowe obiekty w Omanie, na Sardynii, w Turcji, Francji i Wielkiej Brytanii w Surrey, a także w Boltonie, gdzie obiekt jest połączony z siedzibą klubu piłkarskiego Bolton Wanderers, w samym sercu północno-zachodniej Anglii.

Pod koniec roku Grupa dokonała rebrandingu swojej lifestylowej marki średniej klasy, Prizeotel, na Prize by Radisson. Nowe hotele pod zmienioną nazwą zostały ogłoszone w Gdańsku (Polska) i Berlinie (Niemcy), co dla strategii rozwoju marki jest momentem kluczowym. W Gdańsku obiekt z 126 pokojami będzie zlokalizowany w centrum miasta, zaledwie 300 metrów od słynnego bulwaru nad Motławą. Prize By Radisson to zupełnie nowa generacja centralnie położonych obiektów doskonale wpisujących się w lifestylowe trendy, działająca w Niemczech od 2009 roku i stopniowo rozszerzająca swoją działalność na inne kraje europejskie.

Radisson Hotel Group, z ponad 150 obiektami już działającymi i będącymi w budowie, jest obecnie liderem w segmencie ekskluzywnych ośrodków wypoczynkowych. Ogłoszono otwarcia nowych obiektów i nowe umowy w zapierających dech w piersiach destynacjach, m.in. rozszerzenie portfolio Grupy na Mauritiusie o przepiękną nieruchomość na wschodnim wybrzeżu Mauritiusa, w doskonałej lokalizacji na jednej z najbardziej dziewiczych plaż na wyspie. W 2024 roku podpisano umowę na nowy kurort w Świeradowie-Zdroju. Otwarcie hotelu, planowane na początek 2026 roku, będzie dziewiątym ośrodkiem grupy w kraju, co dodatkowo umocni jej pozycję jako wiodącej sieci ośrodków wypoczynkowych w Polsce. Radisson Resort Świeradów-Zdrój będzie oferować gościom 140 pokoi, w tym 89 apartamentów oraz apartament prezydencki. Centrum wellness & spa, centrum fitness, strefa dla dzieci, przechowalnia nart oraz trzy restauracje uzupełnią bogatą ofertę hotelu, idealnie wpasowując się w nowoczesny styl marki Radisson. Zlokalizowany w strategicznym położeniu, w pobliżu granic z Czechami i Niemcami, będzie odpowiadać na rosnące zapotrzebowanie turystyczne w regionie.

W roku 2025 Radisson Hotel Group nadal będzie koncentrować się na ekspansji w strategicznych regionach geograficznych, oferując odpowiednie marki i rozwiązania dla poszczególnych rynku, tworząc nowe szanse i możliwości dla interesariuszy.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Radisson Hotel Group rok 2024 wyniki marki rozszerzenia




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję