McDonalds zakończy działalność w Rosji
Po ponad 30 latach działalności Rosji, zarząd McDonald's ogłosił, że opuści ten rynek i rozpoczął proces sprzedaży swojego rosyjskiego biznesu.
Jest to następstwem tymczasowego wstrzymania działalności na rynku rosyjskim, ogłoszonego 8 marca 2022 r. Kryzys humanitarny spowodowany wojną na Ukrainie i związane z nim nieprzewidywalne środowisko operacyjne doprowadziły McDonald's do wniosku, że dalsze prowadzenie działalności w Rosji nie jest już możliwe, ani zgodne z wartościami McDonald's.
W ramach decyzji koncernu o wycofaniu się z działalności w Rosji, spółka dąży do sprzedaży wszystkich restauracji McDonald's w Rosji lokalnemu nabywcy. Spółka zamierza rozpocząć proces "de-Archisingu" tych restauracji, co oznacza zaprzestanie używania nazwy, logo, brandingu i menu McDonald's, choć spółka nadal zachowa swoje znaki towarowe w Rosji. Do priorytetów McDonald's należy zapewnienie pracownikom McDonald's Rosja wynagrodzenia do czasu zamknięcia jakiejkolwiek transakcji oraz zapewnienie pracownikom możliwości zatrudnienia w przyszłości u potencjalnego nabywcy.
Jesteśmy wyjątkowo dumni z 62 tys. pracowników, którzy pracują w naszych restauracjach, z setek rosyjskich dostawców, którzy wspierają nasz biznes, oraz z naszych lokalnych franczyzobiorców. Ich oddanie i lojalność wobec McDonald's sprawiają, że dzisiejsza informacja jest niezwykle trudna. Mamy jednak zobowiązania wobec naszej globalnej społeczności i musimy pozostać niezłomni w naszych wartościach. A nasze przywiązanie do naszych wartości oznacza, że nie możemy dłużej utrzymywać tam złotych łuków. - powiedział CEO McDonald's, Chris Kempczinski. powiedział: "
Restauracje McDonald's na Ukrainie pozostają zamknięte, a firma nadal wypłaca pełne wynagrodzenia swoim pracownikom w tym kraju i nadal wspiera lokalne działania pomocowe prowadzone przez organizację Ronald McDonald House Charities. W całej Europie System McDonald's wspiera ukraińskich uchodźców poprzez darowizny żywności, mieszkania i zatrudnienie.
W wyniku wyjścia z Rosji spółka spodziewa się zaksięgowania odpisu, głównie bezgotówkowego, w wysokości ok. 1,2-1,4 mld USD, w celu odpisania inwestycji netto w ten rynek oraz ujęcia znaczących strat z tytułu różnic kursowych, które zostały wcześniej ujęte w kapitale własnym.
Spółka spodziewa się, że marża operacyjna wyniesie w granicach 40% w wyniku odpisu na Rosję. Z wyłączeniem odpisów z tytułu utraty wartości i innych strategicznych obciążeń, spółka oczekuje, że skorygowana marża operacyjna znajdzie się w przedziale od połowy do 40%. Wyłączając zamknięcie wszystkich restauracji w Rosji, spółka spodziewa się, że wzrost liczby restauracji netto przyczyni się do wzrostu sprzedaży w całym systemie o około 1,5% w 2022 r. w stałych walutach. Mc Donald's zapowiada otwarcia ponad 1 300 nowych restauracji netto w 2022 r. Nakłady inwestycyjne w 2022 r. wyniosą około 2,1 do 2,3 mld USD.
Komentarze
Tagi:
Dział gastronomia:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Google wdroży zmiany w eSky.pl
Koleje Dolnośląskie wzmacniają tabor
Nowe ministerstwo dla turystyki?
Tunezja wpuści zaszczepionych podróżnych bez testów
Air Astana odbiera kolejnego Embraera
Nowe technologie zmieniają branżę hotelarską
Wizz Air przedstawia nowych ambasadorów
Jet Airways na krawędzi bankructwa?
Dyrektor Small Planet Airlines rezygnuje z stanowiska