Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Manager produktu
- Specjalista ds. obsługi posprzedażowej Wrocław
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Pilot na wycieczkę do Czech
- referent d/s turystyki
- Pilot na Sardynię 24-28.04.2025
- Rezydent biura podróży 2025 na Krecie
- Kierownik biura podróży Wakacje.pl King Cross
- SPECJALISTA DS. MARKETINGU
- Specjalista ds. turystyki


Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
2017-07-24Czy można wrócić z weekendu majowego i i zaraz po tym otrzymać pozew sądowy? Jak widać można. Jeden z klientów sopockiej restauracji został pozwany przez właściciela lokalu. Powód oskarżył klienta o znieważenie na Facebooku.
r e k l a m a
Grupa kilku osób wybrała się do jednej z sopockich restauracji. Klientowi nie udało się zarezerwować telefonicznie stolików dlatego bezpośrednio w restauracji zapytał obsługę o stolik. Po zajęciu jednego ze stolików mieli zostać wyrzuceni przez właściciela lokalu. Z kolei właściciel lokalu przekonuje, iż nie wyrzucał klienta, lecz jedynie poprosił go o zwolnienie, zarezerwowanego dla innych gości, stolika.
Zniesmaczony klient, całym zdarzeniu, wylał swój żal opisując wszystko na Facebooku. Miesiąc po publikacji swojego wpisu, otrzymał pozew sądowy, w którym właściciel restauracji zarzuca klientowi znieważenie za pomocą środków masowego komunikowania. Grozi za to grzywna, kara ograniczenia lub pozbawienia wolności do roku.
Klient w restauracji posłużył się określeniami "dokładnie ten krasnal" oraz "raczej idiota niestety". Do pozwu załączone zostały screeny z dyskusji pod postem na Facebooku.
Linia obrony klienta będzie taka, że sformułowanie "krasnal" nie może być uznawane za zniewagę. W generalnym odczuciu społecznym przymiotnik krasnal jest nacechowany pozytywnie. Również w życiu pozabaśniowym opisywane słowo posiada bardzo pozytywne konotacje - jak choćby 314 wrocławskich krasnali, które budzą ciepłe skojarzenia u każdego napotkanego przechodnia - można przeczytać w piśmie skierowanym do sądu.
Trochę przypomina to, pewną starą, jeszcze XIX-wieczną anegdotę, w której ktoś nazwał cesarza Franciszka Józefa "pierdołą", a profesorowie Uniwersytetu Jagiellońskiego, aby poratować człowieka, wystawili opinię, że słowo "pierdoła" zostało użyte jako określenie dobrotliwego, starszego pana, z sympatią spoglądającego na swoich poddanych, i w związku z tym nie powinno podlegać karze.
Osoby wystawiające, zwłaszcza negatywne, opinie na temat działalności jakiegokolwiek podmiotu, powinny mieć świadomość, że krytyka powinna być podawana w sposób merytoryczny i wyważony. Nikt nie zabroni napisać, że np. "nie byłem zadowolony z usług świadczonych przez X, ponieważ...", natomiast jeśli w komentarzu znajdą się wycieczki osobiste typu "X to złodziej, cham i prostak", to konsekwencje takiego wpisu mogą być poważniejsze. Pisanie opinii w emocjach może zakończyć się niewesoło, zwłaszcza jeśli publikuje się je pod własnym nazwiskiem na fb. Co nie znaczy, że pisząc na innych forach jest się anonimowym, wbrew pozorom i tutaj także wytropienie piszącego nie jest specjalnie trudne.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Uwaga! Serwis nie bierze odpowiedzialności za wypowiedzi na forum. Ewentualne naruszenia regulaminu serwisu prosimy zgłaszać Administratorowi po przez stronę Kontakt
Wszystkiemu winny krasnal?
[2017-07-28 17:25 80.52.226.*]
wreszcie sens wraca z niewoli PO-wców! odpowiedz »
r e k l a m a
Wszystkiemu winny krasnal?
[2017-08-02 22:36 178.217.251.*]
wreszcie może ktoś się dobierze do tych samozwańczych ekspertów kulinarnych, zazwyczaj anonimowych, brawo dla restauratora, trzymam kciuki,....inny restaurator odpowiedz »
Dział gastronomia:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w
Nie wszystko idzie ku
Dział prawo i podatki:
Komisja Europejska chce wesprzeć
Tajlandia zmieni przepisy
Karta pokładowa może wystarczyć do wykazania potwierdzonej rezerwacji na
Starsze aktualności:
Czego obawiają się Polacy jadący na
3/4 Europejczyków planuje wakacyjne
Ecco Travel oferuje specjalne
Strajk na lotnisku może wykluczyć odpowiedzialność za opóźniony
Nowe hotele z logiem B&B już
Accor rozbudowuje lifestylową
Majowe obłożenie zapowiada się
Nowy międzynarodowy touroperator wchodzi do
Ceny wyjazdów na sierpień lekko w
Koniunktura sprzyja hotelom, ale inwestycji wciąż jest
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim
McDonalds zakończy działalność w Rosji
Kurtka przeciwdeszczowa, która sprawdzi się w trudnych warunkach. Sprawdź nasze rady!
Nowe technologie zmieniają branżę hotelarską
Wizz Air przedstawia nowych ambasadorów
Google wdroży zmiany w eSky.pl
Polacy chcą wyjechać na dłuższe wakacje w 2025
Ile płacą w Polsce piwowarzy tytułem akcyzy?
Projekt ustawy o imprezach turystycznych na najbliższym posiedzeniu Sejmu
eSky chwali się tanimi pakietami na majówkę
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco