TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Travelist analizuje statystyki z Black Week

Eksperci portalu Travelist.pl, którzy przeanalizowali ubiegłotygodniowe transakcje użytkowników. W tzw. "Black Week" było ich ponad dwa razy więcej niż chociażby w tygodniu tzw. długiego weekendu.


Bałtyk najczęściej wybierany przez kupujących

Mimo zbliżającej się zimy, która w swojej najbardziej magicznej odsłonie kojarzy nam się raczej z południem Polski, najczęstszym wyborem Polaków w trakcie tegorocznego Black Week okazał się Bałtyk. Nadmorskie miejscowości wybrało blisko 50% użytkowników portalu dokonujących rezerwacji w tym okresie. Najpopularniejszy był niezmiennie położony na Pomorzu Zachodnim Kołobrzeg. Wśród TOP 5 nadmorskich kierunków znalazły się także Gdańsk, Mrzeżyno, Ustka oraz Mielno.

Kupujący stawiali najczęściej na pobyty 3 lub 4-dniowe, niemniej jednak dość często rezerwowano także wizyty dłuższe - 5-dniowe. Black Week okazał się doskonałą okazją do zakupów noclegów w hotelach 4-gwiazdkowych. Tych transakcji nad Bałtykiem było bowiem najwięcej. Średnie koszty zakwaterowania z wyżywieniem w tego typu miejscach utrzymywały się odpowiednio na poziomie ok. 355 zł za pokój w hotelu 4-gwiazdkowym i ok. 470 zł za pokój w obiekcie 5-gwiazdkowym.

Góry mniej popularne. Króluje Dolny Śląsk

W trakcie Black Week ok. 18% użytkowników portalu zdecydowało się za zakup pobytu w górskich miejscowościach. Zaskoczeniem jednak jest to, że królował tutaj zdecydowanie Dolny Śląsk, a w TOP 5 zabrakło chociażby Zakopanego czy szerzej Podhala. Faworytem okazała się Szklarska Poręba, która słynie ze swoich niezwykłych warunków klimatycznych porównywalnych do tych, jakie panują w alpejskich miejscowościach. Zainteresowaniem kupujących cieszył się także Karpacz, położony u podnóża najbardziej majestatycznego szczytu w Karkonoszach - Śnieżki, jak również zlokalizowane u stóp Gór Stołowych uzdrowisko Polanica-Zdrój. Wśród najczęściej wybieranych górskich kierunków pojawiły się także Świeradów-Zdrój i Sienna, w których znajdziemy popularne ośrodki narciarskie.

W górach najwięcej rezerwacji dokonano na pobyty 3-dniowe, a wśród wybieranych obiektów dominowały te 3- i 4-gwiazdkowe. Warto zwrócić uwagę również na średnie koszty zakwaterowania, które okazały się wyższe niż nad morzem. Cena jednego noclegu z wyżywieniem w hotelu 3-gwiazdkowym wynosiła średnio ok. 365 zł, a w 4-gwiazdkowym ok. 570 zł. Ci, którzy wybierali obiekty 5-gwiazdkowe, musieli liczyć się z wydatkiem ok. 685 zł za dobę.

Toruń królem city breaków

Święto wyprzedaży zachęciło Polaków również do zakupu tzw. city breaków, czyli krótkich - najczęściej weekendowych - wypadów do atrakcyjnych turystycznie miast. Niemniej jednak tych było niewiele ponad 9%. Najpopularniejsze okazało się tutaj miasto Mikołaja Kopernika, czyli Toruń. Podobnie jak podczas długiego weekendu listopadowego, kupujący chętnie wybierali także pobyt w Kazimierzu Dolnym. Nie zabrakło oczywiście klasyków. Podium TOP 5 zamykają Kraków, Warszawa oraz Wrocław.

Blisko 18% użytkowników w trakcie Black Week zdecydowało się także na zakup pobytów w mniej popularnych turystycznie regionach Polski, w obiektach niebędących hotelami.

Stałe ceny nawet poza sezonem

Black Week ponownie pokazał, że Polacy z optymizmem podchodzą do przedświątecznego sezonu zniżek. Dotyczy to nie tylko branży odzieżowej, kosmetycznej, elektronicznej, ale również turystycznej.

Tegoroczne ceny w turystyce są rekordowo wysokie i co kluczowe, utrzymują się na stałym poziomie - nawet poza sezonem. Nie zmieniały się chociażby z lata na jesień, tak jak w ubiegłych latach, co widać między innymi w odniesieniu do miejscowości nadmorskich. Black Week był dobrą okazją do bookingów w naprawdę korzystnych cenach, a co za tym idzie, realnych oszczędności, które pozwoliły w pewien sposób zneutralizować inflację. Polacy bez wątpienia czekali na Black Friday i Black Week, co potwierdzają analizowane przez nas dane. W ciągu ostatniego tygodnia kupujący dokonali ponad dwa razy więcej rezerwacji niż w poprzednich tygodniach listopada czy października, z czego prawie połowa kupiła nocleg nad Bałtykiem. - mówi Tomasz Piszczako, CEO Travelist.

Spadki cen skłaniały do wyboru miejsc o podwyższonych standardach, w tym w szczególności w nadmorskich hotelach 4-gwiazdkowych oraz obiektach ze strefami wellness & SPA. Największym zainteresowaniem w Black Week cieszyły się najbliższe, grudniowe terminy (28% wszystkich rezerwacji), a także wiosna (23%). 10% rezerwacji obejmowało listopad, mimo iż miesiąc ten dobiega już końca.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
travelist rezerwacje black week bałtyk góry




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję