Ogłoszenia
Ogłoszenia
- B.P. Itaka Chorzów zatrudni pracownika z...
- Doradca Klienta WAKACJE.PL
- Rainbow Szczecin Kaszubska
- Specjalista ds. Turystyki kulturowej i...
- TUI Racibórz
- Travelplanet.pl Gliwice - Specjalista ds....
- Pilot wycieczek Zakynthos
- Poszukujemy pilotów
- Rezydent Turystyczny - praca w Grecji.
- Pracownik biura podróży w Krakowie


Travelist analizuje statystyki z Black Week
Eksperci portalu Travelist.pl, którzy przeanalizowali ubiegłotygodniowe transakcje użytkowników. W tzw. "Black Week" było ich ponad dwa razy więcej niż chociażby w tygodniu tzw. długiego weekendu.
Bałtyk najczęściej wybierany przez kupujących
Mimo zbliżającej się zimy, która w swojej najbardziej magicznej odsłonie kojarzy nam się raczej z południem Polski, najczęstszym wyborem Polaków w trakcie tegorocznego Black Week okazał się Bałtyk. Nadmorskie miejscowości wybrało blisko 50% użytkowników portalu dokonujących rezerwacji w tym okresie. Najpopularniejszy był niezmiennie położony na Pomorzu Zachodnim Kołobrzeg. Wśród TOP 5 nadmorskich kierunków znalazły się także Gdańsk, Mrzeżyno, Ustka oraz Mielno.
Kupujący stawiali najczęściej na pobyty 3 lub 4-dniowe, niemniej jednak dość często rezerwowano także wizyty dłuższe - 5-dniowe. Black Week okazał się doskonałą okazją do zakupów noclegów w hotelach 4-gwiazdkowych. Tych transakcji nad Bałtykiem było bowiem najwięcej. Średnie koszty zakwaterowania z wyżywieniem w tego typu miejscach utrzymywały się odpowiednio na poziomie ok. 355 zł za pokój w hotelu 4-gwiazdkowym i ok. 470 zł za pokój w obiekcie 5-gwiazdkowym.
Góry mniej popularne. Króluje Dolny Śląsk
W trakcie Black Week ok. 18% użytkowników portalu zdecydowało się za zakup pobytu w górskich miejscowościach. Zaskoczeniem jednak jest to, że królował tutaj zdecydowanie Dolny Śląsk, a w TOP 5 zabrakło chociażby Zakopanego czy szerzej Podhala. Faworytem okazała się Szklarska Poręba, która słynie ze swoich niezwykłych warunków klimatycznych porównywalnych do tych, jakie panują w alpejskich miejscowościach. Zainteresowaniem kupujących cieszył się także Karpacz, położony u podnóża najbardziej majestatycznego szczytu w Karkonoszach - Śnieżki, jak również zlokalizowane u stóp Gór Stołowych uzdrowisko Polanica-Zdrój. Wśród najczęściej wybieranych górskich kierunków pojawiły się także Świeradów-Zdrój i Sienna, w których znajdziemy popularne ośrodki narciarskie.
W górach najwięcej rezerwacji dokonano na pobyty 3-dniowe, a wśród wybieranych obiektów dominowały te 3- i 4-gwiazdkowe. Warto zwrócić uwagę również na średnie koszty zakwaterowania, które okazały się wyższe niż nad morzem. Cena jednego noclegu z wyżywieniem w hotelu 3-gwiazdkowym wynosiła średnio ok. 365 zł, a w 4-gwiazdkowym ok. 570 zł. Ci, którzy wybierali obiekty 5-gwiazdkowe, musieli liczyć się z wydatkiem ok. 685 zł za dobę.
Toruń królem city breaków
Święto wyprzedaży zachęciło Polaków również do zakupu tzw. city breaków, czyli krótkich - najczęściej weekendowych - wypadów do atrakcyjnych turystycznie miast. Niemniej jednak tych było niewiele ponad 9%. Najpopularniejsze okazało się tutaj miasto Mikołaja Kopernika, czyli Toruń. Podobnie jak podczas długiego weekendu listopadowego, kupujący chętnie wybierali także pobyt w Kazimierzu Dolnym. Nie zabrakło oczywiście klasyków. Podium TOP 5 zamykają Kraków, Warszawa oraz Wrocław.
Blisko 18% użytkowników w trakcie Black Week zdecydowało się także na zakup pobytów w mniej popularnych turystycznie regionach Polski, w obiektach niebędących hotelami.
Stałe ceny nawet poza sezonem
Black Week ponownie pokazał, że Polacy z optymizmem podchodzą do przedświątecznego sezonu zniżek. Dotyczy to nie tylko branży odzieżowej, kosmetycznej, elektronicznej, ale również turystycznej.
Tegoroczne ceny w turystyce są rekordowo wysokie i co kluczowe, utrzymują się na stałym poziomie - nawet poza sezonem. Nie zmieniały się chociażby z lata na jesień, tak jak w ubiegłych latach, co widać między innymi w odniesieniu do miejscowości nadmorskich. Black Week był dobrą okazją do bookingów w naprawdę korzystnych cenach, a co za tym idzie, realnych oszczędności, które pozwoliły w pewien sposób zneutralizować inflację. Polacy bez wątpienia czekali na Black Friday i Black Week, co potwierdzają analizowane przez nas dane. W ciągu ostatniego tygodnia kupujący dokonali ponad dwa razy więcej rezerwacji niż w poprzednich tygodniach listopada czy października, z czego prawie połowa kupiła nocleg nad Bałtykiem. - mówi Tomasz Piszczako, CEO Travelist.
Spadki cen skłaniały do wyboru miejsc o podwyższonych standardach, w tym w szczególności w nadmorskich hotelach 4-gwiazdkowych oraz obiektach ze strefami wellness & SPA. Największym zainteresowaniem w Black Week cieszyły się najbliższe, grudniowe terminy (28% wszystkich rezerwacji), a także wiosna (23%). 10% rezerwacji obejmowało listopad, mimo iż miesiąc ten dobiega już końca.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
IGHP: początek roku tradycyjnie przyniósł hotelom niską
Dział badania rynku i analizy:
WTTC: Turyści mówią o zrównoważonej turystyce, ale co
Które paszporty są
Najlepsze prace magisterskie
Starsze aktualności:
NEKERA - liczne nowości na zimę
Rozpoczyna się kolejna edycja Turystycznych Mistrzostw
Travelplanet - sprzedaż lepsza niż rok
OSAT: nie rekomendujemy współpracy z dwoma
Wyższy podatek turystyczny w
Branża wydarzeń i spotkań wnosi dużo do
Wakacje.pl prognozują udaną
II Olimpiada Umiejętności
Rozpoczną się Targi EuroGastro i WorldHotel 2018
Minister ustalił wysokość sum gwarancyjnych dla touroperatorów
Ukraina zamknie granice dla cudzoziemców
Strzelanina na jarmarku bożonarodzeniowym w Strasburgu
Wyniki Turystycznych Mistrzostw Blogerów
Jesienno-zimowa oferta lotów Air France KLM
Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels
Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
W listopadzie ceny wyjazdów zimowych na najważniejszych kierunkach wzrosły
Air Astana odbiera kolejnego Embraera
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco