Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Europejska turystyka odradza się, choć brakuje jej rąk do pracy
Z danych Europejskiej Komisji Turystyki wynika, że wraz z osłabieniem obaw związanych z Covid-19 europejska turystyka powinna odzyskać 70% popytu na podróże sprzed pandemii. Wzrost popytu konsumenckiego w połączeniu z brakami kadrowymi stanowi jednak wyzwanie dla sektora w miesiącach letnich.
Niepewność spowodowana pogarszającą się inflacją, przedłużającymi się zakłóceniami wojennymi i obawami związanymi z Covid-19 nadal zagraża perspektywom turystycznym w całej Europie. Mimo to, Europejska Komisja Turystyki (ETC) przewiduje, że chęć podróżowania tego lata będzie przeważać. Najnowsza edycja kwartalnego raportu "European Tourism Trends & Prospects" wskazuje, że ożywienie gospodarcze jest w pełnym rozkwicie w szczytowym sezonie letnim 2022 roku, a oszczędności konsumentów zgromadzone podczas pandemii mają wspierać popyt na podróże.
ETC przewiduje, że Europa odzyska w tym roku 70% popytu turystycznego sprzed pandemii. W 2022 roku, Bułgaria (-8%), Serbia (-10%) i Turcja (-14%) odnotowały najsilniejsze odbicie w przyjazdach turystów. Monako (-22%), Chorwacja (-30%), Islandia (-35%) i Słowenia (-37%) - jedyne destynacje zgłaszające dane do maja - również wykazały silne ożywienie. Z drugiej strony, geograficzna bliskość Rosji na Łotwie spowalnia proces wychodzenia tego kraju z pandemii (-63%) w wyniku masowego anulowania rezerwacji hotelowych. Słowacja i Czechy również znajdują się wśród wschodnioeuropejskich destynacji, które przekroczyły próg 50% spadku.
Ograniczenia covidowe zostały cofnięte, a ludzie chętnie nadrabiają dwa lata straconych możliwości podróżowania. Jesteśmy świadkami znacznie szybszego odbicia niż spodziewały się tego firmy turystyczne w Europie, a niedobór pracowników może okazać się przeszkodą w całkowitym ożywieniu. Uczynienie pracy w tym sektorze bardziej atrakcyjną jest najważniejszym priorytetem dla naprawy europejskiej turystyki w nadchodzących miesiącach. Kluczowe znaczenie ma również dalsze monitorowanie przez UE wpływu inflacji na koszty życia - Europa musi zrobić wszystko, co w jej mocy, aby zapewnić, że podróże nie staną się niedostępne dla przeciętnego Europejczyka - powiedział prezes ETC
Wysoka inflacja prawdopodobnie spowoduje przesunięcie popytu na podróże krajowe i krótkodystansowe
Podczas gdy nastroje turystyczne w Europie pozostają silne, oszczędności - które miała wzmocnić wzrost - zostały osłabione przez rosnące koszty życia spowodowane wzrostem cen energii i żywności. Co więcej, gwałtowny wzrost cen paliw bezpośrednio zwiększa również cenę transportu. W przypadku konsumentów wzrost cen prawdopodobnie spowoduje przesunięcie preferencji w kierunku tańszych opcji, takich jak pobyt na wakacjach, lub bardziej przystępnych form transportu do pobliskich krajów.
ETC spodziewa się że podróże na krótkich i średnich dystansach będą nadal napędzać ożywienie europejskiej turystyki. Przyjazdy z dalekich rynków źródłowych wciąż pozostają w tyle, zwłaszcza w Azji, gdzie nastroje podróżnych są ograniczone przez trwające restrykcje covidowe. Chociaż nastroje w Stanach Zjednoczonych są bardziej pozytywne, to jednak poprawa sytuacji w tym kraju jest wolniejsza niż oczekiwano. Obywatele USA powracający z Europy byli zobowiązani do wykonania testów PCR przed podróżą do końca maja/początku czerwca, co mogło zahamować popyt.
Niedobór pracowników w Europie stanowi kolejne zagrożenie dla popytu turystycznego
Biorąc pod uwagę silniejsze niż oczekiwano odbicie popytu w 2022 roku, opóźnienie w podaży pracy powoduje niedobór pracowników w całym europejskim sektorze turystycznym. W rezultacie wiele europejskich destynacji może mieć problemy z zaspokojeniem wysokiego popytu tego lata. Głównymi przyczynami niedoborów są: ograniczona pula dostępnych pracowników, długi czas oczekiwania na potwierdzenie bezpieczeństwa oraz fakt, że sektor ten jest postrzegany jako niestabilny pod względem możliwości zatrudnienia po pandemii.
Chociaż niedobory pracowników w branży hotelarskiej są dotkliwe, obecnie na pierwszych stronach gazet dominuje niedobór pracowników w sektorze lotniczym. W czasie pandemii zwolniono około 190 000 pracowników europejskiego lotnictwa. Mimo że linie lotnicze i porty lotnicze zareagowały rekrutacją, jest mało prawdopodobne, aby branża była w stanie zareagować w szczycie sezonu letniego. Skutki tego niedoboru są już odczuwalne - w pierwszy weekend czerwca w Holandii odnotowano wskaźniki anulowania lotów do 11%, a w Wielkiej Brytanii do 4%. Porty lotnicze ograniczają liczbę lotów, aby złagodzić chaos podróżniczy, który prawdopodobnie utrzyma się w miesiącach letnich, ponieważ kilku przewoźników lotniczych ogłasza strajki i odwołuje loty z powodu braku pracowników.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Spokojniejszy wrzesień pod polskim niebem
Wyniki Turystycznych Mistrzostw Blogerów
Jesienno-zimowa oferta lotów Air France KLM
Hotelowy pokój przyszłości AccorHotels
Klient restauracji zapłaci za negatywny komentarz?
Gwiazda styczniowego newslettera Ecco
Rowerowy tydzień w PKP Intercity
Travelist analizuje statystyki z Black Week
Nowy zawód w polskiej gastronomii
Pasażerowie muszą ujawniać hasła do komputerów?
OSAT i PZOT o procedurach rezygnacji z umowy o imprezę turystyczną
Renesans gastronomii na Pomorzu Zachodnim