Ogłoszenia
Ogłoszenia
- specjalista ds turystyki
- Anex - Pracownik Działu Obsługi Agencyjnej
- PILOCI POSZUKIWANI NA WYJAZDY ZAGRANICZNE
- PRODUCT MANAGER/OPIEKUN KLIENTA VIP
- Specialista ds. skarg w dziale Customer Service
- Wakacje.pl Poznań Galeria Panorama-specjalista...
- Pilot do Drezna - 1-4.05.2025
- SZUKAM PILOTA WŁOCHY
- PRACOWNIK BIUROWY - OBSŁUGA KLIENTA
- Rezydent Turystyczny Turcja
Gigantyczna kara dla Booking.com
Booking ukarany za nadużywanie dominującej pozycji rynkowej.
Po kilkuletnim śledztwie, Hiszpańska Komisja ds. Rynków i Konkurencji (odpowiednik UOKiK) wykazała, że Booking nadużywał w Hiszpanii pozycji dominującej, narzucał hotelom nieuczciwymi zasadami, zabraniał oferowania noclegów taniej niż na swojej platformie i zagwarantował sobie prawo do samodzielnego narzucania obniżek.
Te praktyki wpłynęły na hotele zlokalizowane w Hiszpanii oraz inne internetowe agencje turystyczne konkurujące z platformą. Warunki i zasady tworzą nierównowagę w relacjach handlowych z hotelami w Hiszpanii. Poprzez lepsze pozycjonowanie hoteli z większą liczbą rezerwacji na Booking.com, inne agencje internetowe były zablokowane przed wejściem na rynek lub rozwojem- oświadczyła, cytowana przez agencję AP, Komisja ds. Rynków i Konkurencji.
Wysokość nałożonej kary jest rekordowa, w historii hiszpańskiego urzędu. To 412,24 mln euro. Co nietrudno przewidzieć, Booking nie zgadza się z karą i zapowiada odwołania.
Również w Polsce UOKiK prowadzi śledztwo w sprawie podejrzenia o nieuczciwe praktyki ze strony m.in. Booking.com. Pomimo wezwania przez Prezesa UOKiK do zmiany praktyk, trzech przedsiębiorców - Zalando, Booking i Travelist - nie wprowadziło zmian w komunikowaniu informacji konsumentom ani nie wyraziło zamiaru ich wdrożenia. Klienci tych platform mogli nie być wyraźnie informowani, czy prezentowana oferta pochodzi od przedsiębiorcy czy osoby fizycznej niebędącej przedsiębiorcą oraz jaki jest podział obowiązków między platformą a sprzedającymi lub usługodawcami, co mogło utrudniać konsumentom podjęcie działań np. w przypadku reklamacji. Konsumenci mogli być pozbawieni dostępu do ważnych informacji, a w rezultacie możliwości świadomego zawierania transakcji na jasnych i przejrzystych zasada. Prezes Urzędu Tomasz Chróstny postawił spółkom Zalando, Booking i Travelist zarzuty naruszania zbiorowych interesów konsumentów, za co grozi kara do 10 proc. obrotu. - podawał w komunikacie Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, jeszcze we wrześniu 2023 roku.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
Accor pokazuje trendy w rezerwacjach na
Dział prawo i podatki:
TSUE: Tożsamość płciowa klienta nie należy do danych niezbędnych do zakupu
Modlin inwestuje i zwiększy
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Rzecznik Praw Obywatelskich zwraca uwagę na problemy z lex
Rainbow uruchomił nowy program
Turcja notuje turystyczne
Pierwszy przewoźnik rezygnuje z celu
Gigantyczna kara dla
Wakacje.pl podsumowują półmetek
Koniec z dymkiem na plażach
Costa Cruises wprowadza nowe
KE wszczęła śledztwo w sprawie restrukturyzacji
Itaka rozpoczęła sprzedaż oferty na Lato
Turyści odwołali wyjazdy i starali się o zwroty z gwarancji po upadku
Egypt Air czeka na nowe samoloty
Ukraińskie linie lotnicze uruchamiają loty do Afryki
Restauracja dla naturystów zostanie zamknięta
Pomimo problemów Polacy chcą wakacji
Rada UE przyjęła przepisy zwiększające prawa pasażerów kolei
Wzrost płacy minimalnej zwiększy obroty w branży?
Bezpieczeństwo, działanie, nadzieja - nadmorska turystyka u progu sezonu
Sieć piwiarni zmieni właściciela?
Praktyczne szkolenie dla przyszłych rezydentów
Turystyka oddzielona od sportu
Grecja przyciągnie więcej turystów? Są szanse na rekord
USA umieściły Polskę na czerwonej liście
TPN: Tatry odwiedza coraz więcej turystów
UNWTO: 1/3 destynacji turystycznych pozostaje zamknięta
OSAT o umowach z nowym touroperatorem
Sfinks Polska zapowiada przynajmniej 20 nowych otwarć
Kierunki budżetowe pracują na poprawę średniej marży?
Plażowanie nad Bałtykiem, a polskie rolnictwo
Czy w lipcu będą kłopoty z lotami?
III Forum Hotelarzy IGHP już za nami