Ogłoszenia
Ogłoszenia
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
- Przewodnik, pilot po USA
- Opiekun klienta - turystyka kolonijna
- Poprowadź z nami biuro podróży
- Poszukiwany pilot po Dreźnie
- wychowawca na zimowisku
- Specjalista ds. Turystyki
- specjalista ds. turystyki
- Specjalista ds. turystyki
Wpływ targów dla biznesu na rynek hotelarski
Organizacja branżowych targów wymaga nie tylko rezerwacji miejsca czy przygotowania stoisk wystawowych, ale także noclegów dla uczestników czy też zaproszonych gości.
Organizatorzy bardzo często wybierają sprawdzone "adresy" i podejmują współpracę z hotelami, restauracjami czy też korporacjami taksówkarskimi, z którymi już wcześniej współpracowały. Nie bez znaczenia są specjalne i - co ważne - atrakcyjne cenowo oferty przedstawiane przez hotele uczestnikom targów. Jakie inne czynniki wpływają na współpracę pomiędzy światem biznesu a rynkiem hotelarskim?
Targi wyznaczają kierunki handlu, pomagają zdobyć zamówienia, nawiązać nowe kontakty biznesowe, a także wprowadzić na rynek nowe produkty i usługi. W dalszym ciągu, pomimo istnienia wielu alternatywnych form promocji, prawie wszystkie podmioty gospodarcze traktują tego typu spotkania jako skuteczną platformę komunikacji i chętnie uczestniczą w tego typu imprezach biznesowych.
Kalendarz targów, sympozjów czy firmowych eventów jest niezwykle bogaty i niemal w każdym mieście odbywają się wydarzenia ważne z punktu widzenia hotelarzy. - mówi Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska. Mają one oczywiście bardzo duży wpływ na rynek hotelarski w danym mieście. W czasie odbywania się tego typu spotkań branżowych, zauważalny staje się znaczny wzrost obłożenia oraz średniej ceny noclegu w większości obiektów świadczących tego typu usługi. Dlatego dyrektorzy hoteli, czy też pracownicy działów marketingu powinni stale aktualizować harmonogram targów, konferencji i eventów, których uczestnicy mogą stać się hotelowymi gośćmi. To bardzo ważne ze względu na możliwość przygotowania oferty specjalnej dla organizatora danego wydarzenia lub też zgłoszenie do firmy obsługującej targi gotowości do udostępnienia pokoi hotelowych uczestnikom imprezy.
Warto podkreślić, że organizatorzy różnego rodzaju wydarzeń biorą pod uwagę nie tylko standard hotelowy, ale również inne aspekty, które w ostatecznym rozrachunku przełożą się na zadowolenie uczestników wydarzenia i jednocześnie podkreślą jego renomę.
Często dzieje się tak, że organizatorzy targów rozpoznanie lokalnej oferty hoteli rozpoczynają od wyszukania sprawdzonych wcześniej obiektów. Wybór hotelu, który funkcjonuje w szerszej sieci jest gwarancją jednakowo wysokiej jakości usług oraz daje możliwość negocjacji ceny. Niezwykle ważnym argumentem, który warunkuje wybór hotelu dla uczestników oraz gości targów jest jego położenie. Niektórzy organizatorzy decydują się na obiekt położony w bliskiej odległości od lotniska, dworca kolejowego lub autobusowego. Inni wybierają hotel zlokalizowany tuż przy miejscu, w którym organizowane są targi. Istotne pozostaje też położenie hotelu przy ważnych arteriach komunikacyjnych. Warto jednak wyjść naprzeciw oczekiwaniom organizatorów i zagwarantować np. możliwość transferu gości np. z lotniska do hotelu, a następnie do miejsca odbywania się imprezy targowej czy konferencji. Warto podkreślić, że elastyczne dopasowanie usług hotelu do potrzeb eventów z pewnością wpływa na wybór miejsca noclegu. Kluczowym elementem, decydującym o wyborze hotelu, coraz częściej staje się również łatwo dostępny szybki, bezprzewodowy Internet. Możliwość bezproblemowego dostępu do poczty elektronicznej, transferu danych biznesowych czy przygotowania firmowej prezentacji jest dla wielu nieoceniona- wyjaśnia Beatrice Bouchet, Prezes Zarządu B&B Hotels Polska.
Targi, konferencje i inne wydarzenia, na które do miasta przybywają goście z różnych części kraju i świata to nie tylko okazja na dodatkowe przychody dla hoteli. Korzyści czerpią z nich również restauratorzy, korporacje taksówkowe i inni dostawcy usług konsumpcyjnych. Imprezy targowe to także szansa dla miast, które przy okazji ich organizacji mogą promować również swoje walory rekreacyjne i kulturalne, dzięki czemu gość biznesowy może w przyszłości powrócić, ale już jako turysta.
Komentarze
Tagi:
Dział hotele, pensjonaty:
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
POT: Połowa Polaków planuje wyjazdy w sezonie
Najpopularniejsze kierunki citybreak w 2023
Większość Polaków wyjedzie w
TSUE rozpatrzył skargę Wizz Air na pomoc dla linii
Państwo może nakładać obowiązki na dostawców usług internetowych z siedzibą w innym kraju
Słowacja zamyka hotele i ośrodki narciarskie
Rzecznik MŚP: Petycja przeciw zmianom w podatku liniowym
Polonus: lepsza sprzedaż online i w aplikacjach mobilnych
Akcja szczepień w ramach Dni Twierdzy Poznań
Gigantyczna kara dla Booking.com
OSAT o umowach z nowym touroperatorem
Sfinks Polska zapowiada przynajmniej 20 nowych otwarć
Neckermann - problem, pilna prośba o poradę
Rzecznik MŚP widzi szansę na wycofanie się rządu z niekorzystnych dla przedsiębiorców zmian
Rzecznik Finansowy organizuje webinarium poświęcone ubezpieczeniom turystycznym
Użytkownicy Pyszne.pl wybrali najlepsze restauracje
Egypt Air czeka na nowe samoloty
Ukraińskie linie lotnicze uruchamiają loty do Afryki
Restauracja dla naturystów zostanie zamknięta
IATA: szczyt przywódców G7 szansą na przywrócenie swobody podróżowania
Szansa na większą współpracę turystycznych samorządów gospodarczych
Itaka radzi jak się zabezpieczyć przed koronawirusem
Nowy przewodniczący rady nadzorczej PKP Intercity
Sieć piwiarni zmieni właściciela?
Praktyczne szkolenie dla przyszłych rezydentów
KROŚNIEŃSCY RESTAURATORZY i HOTELARZE WŁĄCZAJĄ SIĘ W KARPACKIE KLIMATY.