TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Brexit ograniczy połączenia lotnicze?

16 stycznia 2019 roku brytyjska Izba Gmin nie poparła wynegocjowanej przez rząd Theresy May umowy w sprawie brexitu. Eksperci branży lotniczej ostrzegają przed skutkami.


Brexit bez umowy z Brukselą może poważnie zagrozić połączeniom lotniczym z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej, w tym także do Polski. Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Lotniczych IATA w swoim oświadczeniu zwraca uwagę, że przy braku regulacji liczba lotów między Wielką Brytanią a Unią nie pokryje zapotrzebowania, co z kolei przełoży się na wzrost cen biletów lotniczych."Proponowane wytyczne Komisji Europejskiej w sytuacji braku umowy pozwalają jedynie na utrzymanie ruchu na zeszłorocznym poziomie i nie zezwalają na zwiększenie liczby rejsów" - zaznaczył szef stowarzyszenia Alexandre de Juniac.

"Od końca marca, kiedy Wielka Brytania ma opuścić Unię, trzeba się spodziewać dużych perturbacji" - powiedział Bogusław Liberadzki, wiceprzewodniczący europarlamentu i członek komisji transportu i turystyki. "Nikt nie wie, na jakiej podstawie będą się odbywać operacje lotnicze. Teraz ruch w Unii regulują zasady "otwartego nieba". Nie możemy zaś opierać się na deklaracjach. Na regulacje zostało już bardzo mało czasu" - zaznacza.

Po wprowadzeniu w Unii "otwartego nieba" pokaźną liczbę połączeń do Wielkiej Brytanii uruchomiły tanie linie lotnicze jak Ryanair czy Wizzair. Szef Ryanaira Michael O Leary mówił niedawno, że w przypadku braku umów będzie musiał zawiesić loty nawet na dwa bądź trzy tygodnie. "Spodziewam się jednak, że Brytyjczycy będą chcieli szybko uregulować tę sytuację" - ocenia Bartosz Baca, ekspert ds. lotnictwa z firmy BBSG.

Przewoźnicy niskobudżetowi w ostatnich tygodniach starali się przygotować do brexitu. Ryanair, będący linią unijną (irlandzką), postarał się o odpowiednie certyfikaty, które pozwolą mu dalej startować z Wielkiej Brytanii. Wizz Air z kolei uruchomił tam swoją spółkę córkę, natomiast brytyjski Easy Jet zdobył odpowiedni certyfikat, który pozwoli mu nadal latać wewnątrz Unii.

Ekspert AirHelp wskazuje, że konieczne jest jak najszybsze rozwianie niepewności odnośnie brexitu, ponieważ brak umowy dotyczącej lotnictwa może przynieść skutki ekonomiczne oraz negatywnie wpłynąć na pasażerów. Całość opinii:


Możesz także pobrać plik: turinfo_20190122_brexit_komentarz.pdf




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
brexit wizz air ryanair loty IATA




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję