Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Brexit ograniczy połączenia lotnicze?
16 stycznia 2019 roku brytyjska Izba Gmin nie poparła wynegocjowanej przez rząd Theresy May umowy w sprawie brexitu. Eksperci branży lotniczej ostrzegają przed skutkami.
Brexit bez umowy z Brukselą może poważnie zagrozić połączeniom lotniczym z Wielkiej Brytanii do Unii Europejskiej, w tym także do Polski. Międzynarodowe Stowarzyszenie Linii Lotniczych IATA w swoim oświadczeniu zwraca uwagę, że przy braku regulacji liczba lotów między Wielką Brytanią a Unią nie pokryje zapotrzebowania, co z kolei przełoży się na wzrost cen biletów lotniczych."Proponowane wytyczne Komisji Europejskiej w sytuacji braku umowy pozwalają jedynie na utrzymanie ruchu na zeszłorocznym poziomie i nie zezwalają na zwiększenie liczby rejsów" - zaznaczył szef stowarzyszenia Alexandre de Juniac.
"Od końca marca, kiedy Wielka Brytania ma opuścić Unię, trzeba się spodziewać dużych perturbacji" - powiedział Bogusław Liberadzki, wiceprzewodniczący europarlamentu i członek komisji transportu i turystyki. "Nikt nie wie, na jakiej podstawie będą się odbywać operacje lotnicze. Teraz ruch w Unii regulują zasady "otwartego nieba". Nie możemy zaś opierać się na deklaracjach. Na regulacje zostało już bardzo mało czasu" - zaznacza.
Po wprowadzeniu w Unii "otwartego nieba" pokaźną liczbę połączeń do Wielkiej Brytanii uruchomiły tanie linie lotnicze jak Ryanair czy Wizzair. Szef Ryanaira Michael O Leary mówił niedawno, że w przypadku braku umów będzie musiał zawiesić loty nawet na dwa bądź trzy tygodnie. "Spodziewam się jednak, że Brytyjczycy będą chcieli szybko uregulować tę sytuację" - ocenia Bartosz Baca, ekspert ds. lotnictwa z firmy BBSG.
Przewoźnicy niskobudżetowi w ostatnich tygodniach starali się przygotować do brexitu. Ryanair, będący linią unijną (irlandzką), postarał się o odpowiednie certyfikaty, które pozwolą mu dalej startować z Wielkiej Brytanii. Wizz Air z kolei uruchomił tam swoją spółkę córkę, natomiast brytyjski Easy Jet zdobył odpowiedni certyfikat, który pozwoli mu nadal latać wewnątrz Unii.
Ekspert AirHelp wskazuje, że konieczne jest jak najszybsze rozwianie niepewności odnośnie brexitu, ponieważ brak umowy dotyczącej lotnictwa może przynieść skutki ekonomiczne oraz negatywnie wpłynąć na pasażerów. Całość opinii:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190122_brexit_komentarz.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział prawo i podatki:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Dział dla turystów:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Kierunki greckie tańsze niż przed rokiem
Wzrost płacy minimalnej uderzy w hotelarstwo i gastronomię
Greckie hotele pod wzmożoną kontrolą
Lufthansa przedłużyła kontrakt prezesa
TUI zbliża się do wyników sprzed pandemii
Brytyjskie ministerstwo ostrzega przed konsekwencjami Brexitu bez porozumienia
Sieć fast food wchodzi na polski rynek
Wakacyjne wyjazdy droższe niż przed rokiem
Koronawirus może zahibernować sprzedaż na rynku condohoteli i apartamentów wypoczynkowych
Enter Air podpisał umowę z Coral Travel
Austria: koniec lockdownu dla zaszczepionych
LOT rozbudowuje siatkę letnich połączeń
Baza pod Mount Everest zamknięta dla komercyjnych grup