TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






UFG: ruszyły wypłaty za imprezy odwołane z powodu pandemii

Ubezpieczeniowy Fundusz Gwarancyjny informuje, że ruszyły pierwsze wypłaty tytułem zwrotu środków za imprezy odwołane z powodu pandemii.


Pierwsze wypłaty opiewają na kwotę ponad 3 mln zł, a realizacje kolejnych będą zlecane przez Fundusz w następnych dniach, wśród nich duża pula wypłat opiewająca na kilkadziesiąt milionów złotych. Wypłaty są realizowane według wskazań podróżnych i w kwotach przez nich wykazanych, których wysokości są bardzo różne.

Jak wskazuje UFG, w dużej części wniosków złożonych zarówno przez podróżnych jak i organizatorów wystąpiły braki zgodności danych uniemożliwiające na tym etapie połączenie wniosków podróżnego z danymi przekazanymi przez przedsiębiorcę. Najczęstsze rozbieżności to różnice w datach zawarcia umowy, różne kwoty podawane jako kwoty do zwrotu, niewłaściwa pisownia nazwisk z polskimi znakami, zaokrąglanie kwot, błędy w numerach PESEL, itd. Zdarzało się również kilkukrotne złożenie tych samych wniosków przez przedsiębiorców turystycznych czy składanie wniosków dotyczących klientów, którzy ostatecznie nie zrezygnowali z realizacji imprezy turystycznej, czy składanie wniosków z konta podróżnego innego niż podróżny, który zawarł umowę czy podanie błędnego numeru rachunku do zwrotu.

Chociaż wiele z tych rozbieżności udaje się wyjaśniać na bieżąco, to UFG informuje, że mając na uwadze skalę błędów i zakres korekt, które muszą być wykonane, okres weryfikacji w przypadku części złożonych wniosków może zostać przedłużony do czterech miesięcy. UFG zaangażował już dodatkowe zasoby i środki, aby dokonać niezbędnej korekty wszystkich rozbieżności, aczkolwiek może okazać się, że w przypadku części wniosków niezbędne będzie ich ponowne złożenie. UFG poinformuje o tym zainteresowane strony. Termin czterech miesięcy został wskazany w ustawie regulującej zwrot środków wpłaconych za imprezy turystyczne odwołane z powodu pandemii w przypadku konieczności przeprowadzenia dodatkowego postępowania wyjaśniającego. Liczony jest od daty otrzymania przez Fundusz późniejszego z wniosków - podróżnego albo organizatora.

Fundusz informuje również, że wypłaty z pozostałych wniosków będą odbywać się cały czas, dlatego podróżni powinny sprawdzać stan środków na rachunkach wskazanych do wypłaty i sprawdzanie statusu wniosku w Portalu TFG.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
ubezpieczeniowy fundusz gwarancyjny turystyczny fyundusz gwarancyjny wypłaty turyści pandemia


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję