TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter






Profitroom: Polacy nie zrezygnują z wypoczynku

Epidemia nie zgasiła wakacyjnego optymizmu Polaków. Prawie 80% planuje letni wyjazd a 93% z nich wybiera Polskę.


Firma Profitroom spytała ponad 10 tys. gości o plany wakacyjne. Przygniatająca większość respondentów nie zamierza rezygnować z wakacji. Z badania wynika, że 93% respondentów wybierze w tym roku Polskę. Wybierając hotel czy ośrodek kierować się jednak będą oferowanymi standardami higieny i bezpieczeństwa.

To dobra nowina dla krajowych organizatorów wypoczynku. Autorzy badań sprawdzili na ile epidemia wpłynie na plany wakacyjne Polaków. - Chcieliśmy uzyskać możliwie najbardziej wiarygodny przegląd sytuacji związanej z popytem na wyjazdy i wymagania gości hotelowych - wyjaśnia Marcin Dragan, założyciel Profitroom. Wyniki są jednoznaczne. Aż 80% wszystkich respondentów planuje w tym roku wyjazd wakacyjny ale ponad 90% z nich zamierza wypocząć w kraju. Zdecydowana większość Polaków wciąż czeka na rozwój sytuacji i jeszcze nie dokonała rezerwacji pobytów.

Wśród ankietowanych dominuje chęć wyjazdu w miesiącach lipcu-sierpniu (67,7%), ale wiele osób (36,8%) zakłada również możliwość wyjazdu na początku jesieni (wrzesień-październik).

W tym roku większość Polaków wyjedzie na urlop tygodniowy, na dwutygodniowe pozwoli sobie co trzecia osoba. Wpływ epidemii widać w odpowiedziach na pytania związane z zabezpieczaniem obiektów. W tym roku bardziej niż zwykle zachowanie wzmożonej higieny i procedur bezpieczeństwa będzie decydowało o wyborze miejsca spędzenia urlopu. - komentuje Marcin Dragan. Niemal 90% Polaków uważa, że przygotowanie hoteli pod kątem bezpieczeństwa epidemicznego jest istotne. Najczęściej wymieniane przez respondentów działania to częsta dezynfekcja powierzchni wspólnych, punkty do dezynfekcji rąk, zmiany w funkcjonowaniu restauracji czy ograniczenie liczby przebywających w miejscach wspólnych.

Pomimo niestabilnej sytuacji na rynku pracy dla 61,2% Polaków budżet na wakacje w 2020 roku pozostanie na zbliżonym poziomie do tego sprzed roku. Co czwarta rodzina będzie zmuszona wydać mniej. Ale aż 10% badanych gotowa jest wydać na tegoroczne wakacje więcej.
Dla ekonomisty, prof. Jacka Trębeckiego z UEP w Poznaniu wyniki nie są zaskoczeniem. Wyjazd na wakacje dla większości rodzin stał się corocznym rytuałem, z którego niechętnie rezygnujemy. Co najwyżej dostosujemy plany do możliwości finansowych - komentuje.

Inne konsekwencje widzi Marcin Dragan.Jeśli deklaracje respondentów okażą się prawdziwe, nie dla wszystkich chętnych może wystarczyć miejsc. Tym bardziej, że otwarcie hoteli planowane jest dopiero w drugim etapie "odmrażania" gospodarki - dodaje.

Badanie "Ogólnopolskie badanie gości hotelowych - wypoczynek 2020" przeprowadzono metodą panelu online w drugiej połowie kwietnia 2020 r.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
badanie wypoczynek wakacje profitroom


Komentarze:

Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję