TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Amazon,Booking, TripAdvisor i Expedia łączą siły przeciw nieprawdziwym opiniom

Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor i Trustpilot łączą siły, tworząc pierwszą globalną Koalicję na rzecz zaufanych recenzji


Ta międzybranżowa współpraca ma na celu ochronę konsumentów przez zapewnienie im dostępu do wiarygodnych recenzji konsumenckich na całym świecie. Członkowie koalicji wspólnie zdefiniują najlepsze praktyki w zakresie hostingu recenzji online i udostępniania metod wykrywania fałszywych recenzji, mając na celu powstrzymanie ich u źródła.

Inicjatywa zapowiada się ciekawie, pod warunkiem, że będzie faktycznie służyła wyeliminowaniu nieprawdziwych opinii, a nie tylko tych niewygodnych dla kogoś.

Firmy tworzące Koalicję, spotkały się w październiku 2022 r. w San Francisco na pierwszej w historii konferencji poświęconej fałszywym recenzjom, zorganizowanej przez Tripadvisor. Uczestnicy wysłuchali ekspertów z rządu, środowiska akademickiego i branżowych specjalistów, którzy podkreślali wagę wspólnych wyzwań i potencjalnych podejść do łagodzenia skutków związanych z fałszywymi recenzjami produktów w Internecie. Zaowocowało to utworzeniem formalnej koalicji, której współpraca zakłada przede wszystkim edukację konsumentów i ciągłą wymianę informacji między członkami w celu zmniejszenia liczby oszustw związanych z recenzjami produktów.

Zawiązana Koalicja branżowa wskazała kilka kluczowych zagadnień, które mogą pomóc w ochronie konsumentów i kontrahentów przed fałszywymi recenzjami, zabezpieczających jednocześnie opinię publiczną przed wprowadzaniem w błąd w wyniku publikacji fałszywych opinii. Obszary wymagające działań, to:

  • Profesjonalizacja branżowa. Opracowanie wspólnych standardów i definicji branżowych, w tym w odniesieniu do tego, co stanowi fałszywą recenzję oraz w zakresie pomiarów moderacji treści.
  • Wymiana najlepszych praktyk. Zdefiniowanie najlepszych praktyk w zakresie hostingu recenzji online oraz udostępnianie informacji na temat zaktualizowanego procesu moderacji treści i metod wykrywania fałszywych recenzji.
  • Wymiana informacji. Dzielenie się informacjami dotyczącymi sposobu działania nieuczciwych podmiotów, jak np. firmy sprzedające fałszywe recenzje firmom, które chcą w nieuczciwy i niewłaściwy sposób poprawić swoją reputację.
  • Rzecznictwo. Współpraca z przedstawicielami środowisk akademickich i liderami opinii publicznej w celu promowania korzyści dla konsumentów wynikających z treści recenzji i wspierania wysiłków branży na rzecz zwalczania publikowania fałszywych recenzji.


Koalicja dąży do utrzymania najwyższych standardów uczciwości, przejrzystości i odpowiedzialności. Poprzez wspólne inicjatywy zmierza do ustanowienia nowych standardów w zakresie zachowania autentyczności recenzji, wzbudzając zaufanie konsumentów na całym świecie.

Członkowie Koalicji spotkają się w Brukseli w dniach 5-6 grudnia 2023 r. na drugiej konferencji poświęconej wątkowi fałszywych recenzji produktów w Internecie, organizowanej przez Amazon.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tripadvisor booking expedia recenzje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję