TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Amazon,Booking, TripAdvisor i Expedia łączą siły przeciw nieprawdziwym opiniom

2023-10-20

Amazon, Booking.com, Expedia Group, Glassdoor, Tripadvisor i Trustpilot łączą siły, tworząc pierwszą globalną Koalicję na rzecz zaufanych recenzji

r e k l a m a


Ta międzybranżowa współpraca ma na celu ochronę konsumentów przez zapewnienie im dostępu do wiarygodnych recenzji konsumenckich na całym świecie. Członkowie koalicji wspólnie zdefiniują najlepsze praktyki w zakresie hostingu recenzji online i udostępniania metod wykrywania fałszywych recenzji, mając na celu powstrzymanie ich u źródła.

Inicjatywa zapowiada się ciekawie, pod warunkiem, że będzie faktycznie służyła wyeliminowaniu nieprawdziwych opinii, a nie tylko tych niewygodnych dla kogoś.

Firmy tworzące Koalicję, spotkały się w październiku 2022 r. w San Francisco na pierwszej w historii konferencji poświęconej fałszywym recenzjom, zorganizowanej przez Tripadvisor. Uczestnicy wysłuchali ekspertów z rządu, środowiska akademickiego i branżowych specjalistów, którzy podkreślali wagę wspólnych wyzwań i potencjalnych podejść do łagodzenia skutków związanych z fałszywymi recenzjami produktów w Internecie. Zaowocowało to utworzeniem formalnej koalicji, której współpraca zakłada przede wszystkim edukację konsumentów i ciągłą wymianę informacji między członkami w celu zmniejszenia liczby oszustw związanych z recenzjami produktów.

Zawiązana Koalicja branżowa wskazała kilka kluczowych zagadnień, które mogą pomóc w ochronie konsumentów i kontrahentów przed fałszywymi recenzjami, zabezpieczających jednocześnie opinię publiczną przed wprowadzaniem w błąd w wyniku publikacji fałszywych opinii. Obszary wymagające działań, to:

  • Profesjonalizacja branżowa. Opracowanie wspólnych standardów i definicji branżowych, w tym w odniesieniu do tego, co stanowi fałszywą recenzję oraz w zakresie pomiarów moderacji treści.
  • Wymiana najlepszych praktyk. Zdefiniowanie najlepszych praktyk w zakresie hostingu recenzji online oraz udostępnianie informacji na temat zaktualizowanego procesu moderacji treści i metod wykrywania fałszywych recenzji.
  • Wymiana informacji. Dzielenie się informacjami dotyczącymi sposobu działania nieuczciwych podmiotów, jak np. firmy sprzedające fałszywe recenzje firmom, które chcą w nieuczciwy i niewłaściwy sposób poprawić swoją reputację.
  • Rzecznictwo. Współpraca z przedstawicielami środowisk akademickich i liderami opinii publicznej w celu promowania korzyści dla konsumentów wynikających z treści recenzji i wspierania wysiłków branży na rzecz zwalczania publikowania fałszywych recenzji.


Koalicja dąży do utrzymania najwyższych standardów uczciwości, przejrzystości i odpowiedzialności. Poprzez wspólne inicjatywy zmierza do ustanowienia nowych standardów w zakresie zachowania autentyczności recenzji, wzbudzając zaufanie konsumentów na całym świecie.

Członkowie Koalicji spotkają się w Brukseli w dniach 5-6 grudnia 2023 r. na drugiej konferencji poświęconej wątkowi fałszywych recenzji produktów w Internecie, organizowanej przez Amazon.



 
     

Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
tripadvisor booking expedia recenzje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję