Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent w EXIMTOURS
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji lotniczych?
Obecnie piloci samolotów mają teraz dużo więcej na głowie niż kiedyś. Muszą optymalizować parametry samolotu oraz wykorzystania urządzeń, aby spalić jak najmniej paliwa. Oczywiście dotyczy to nie tylko linii Emirates, która się tym pochwaliła, a wszystkich linii lotniczych. Jednak pogoń za zmniejszeniem emisji CO2 i za zmniejszeniem zużycia paliwa powinna mieć granice i zostawiać margines bezpieczeństwa dla pilotów, którzy choć świetnie wyszkoleni, to jednak są tylko ludźmi.
Inteligentniejsze latanie i skupienie się na minimalizacji zużycia paliwa i emisji spalin zaczyna się już w kokpicie. Linie Emirates rozpoczęły wdrażanie "Zielonych Procedur Operacyjnych" ("Green Ops") w 2016 r., przyjmując wielotorowe podejście, dzięki którym poszukują możliwości zmniejszenia zużycia paliwa na ziemi i podczas lotu, a także zapewnia pilotom niezbędną edukację, dane i technologie aby pomóc im zarządzać lotami tak efektywnie, jak to tylko możliwe.
Kierowany, przez wewnętrzną wielofunkcyjną grupę sterującą ds. efektywności operacyjnej, przewoźnik dąży do ograniczenia niepotrzebnego spalania paliwa i emisji wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, przy jednoczesnym zapewnieniu, że najwyższe standardy bezpieczeństwa Emirates nigdy nie zostaną naruszone. W ostatnim roku finansowym 2023-2024 "Green Ops" i inne inicjatywy operacyjne pomogły Emirates zmniejszyć zużycie paliwa o ponad 48 000 ton i emisję dwutlenku węgla o ponad 151 000 ton.
Oto niektóre z kluczowych środków operacyjnych podejmowanych w powietrzu i na ziemi podczas każdego lotu Emirates w celu ograniczenia niepotrzebnego spalania paliwa i emisji spalin:
Dodatkowe paliwo uznaniowe
Dowódca lotu ponosi odpowiedzialność za zapewnienie wystarczającej ilości paliwa do bezpiecznego lotu. W zależności od oceny panujących okoliczności operacyjnych, kapitan może podjąć decyzję o uzupełnieniu paliwa ponad minimum określone w normach regulacyjnych. Inicjatywa ta ma na celu zachęcenie kapitana do tankowania w oparciu o rozsądną ocenę i uzasadnione potrzeby operacyjne. Celem jest dostarczenie odpowiednich danych i analiz, które pomogą im w podejmowaniu bardziej świadomych i precyzyjnych decyzji dotyczących tankowania. Dzięki tej inicjatywie ilość uznaniowego dodatkowego paliwa została znacznie zmniejszona.
Optymalizacja prędkości lotu
Prędkość samolotu ma bezpośredni wpływ na zużycie paliwa i emisję spalin. Aby dokładnie obliczyć zoptymalizowaną prędkość lotu, należy wziąć pod uwagę szereg czynników, w oparciu o dokładne obliczenia, które mają na celu zminimalizowanie całkowitych kosztów operacyjnych, przy jednoczesnym przestrzeganiu harmonogramów odlotów i przylotów. Zarządzanie prędkością podczas lotu jest integralną częścią wszystkich SOP pilotów Emirates.
Lądowanie z obniżonymi klapami
Samoloty mogą lądować z wykorzystaniem różnych konfiguracji klap. Piloci Emirates dokładnie oceniają i wybierają ustawienie klap, które minimalizuje opór aerodynamiczny, zmniejszając zużycie paliwa. Decyzja ta jest podejmowana bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i jest dostosowana do różnych warunków panujących na pasie startowym.
Ciąg wsteczny na biegu jałowym
Gdy tylko samolot znajdzie się na ziemi, piloci mają możliwość użycia różnych poziomów ciągu wstecznego, w celu spowolnienia samolotu.
Kołowanie ze zredukowaną liczbą silników (RETI)
Podczas kołowania naziemnego po wylądowaniu, samolot nie potrzebuje mocy wszystkich silników. Piloci Emirates wykorzystują każdą okazję, aby zaangażować się w kołowanie ze zredukowaną liczbą silników, wyłączając jeden lub dwa z nich (w zależności od konfiguracji silnika samolotu) po wylądowaniu. Praktyka ta jest stosowana bez uszczerbku dla bezpieczeństwa i wydajności operacyjnej. Od czasu jej wprowadzenia wykorzystanie RETI wzrosło niemal siedmiokrotnie.
Optymalizacja trasy lotów
Będąc pionierem i wczesnym zwolennikiem efektywnego planowania lotów, linie Emirates stosują elastyczne trasy lotów od 2003 roku. Współpracując bezpośrednio z kontrolą ruchu lotniczego i innymi organami branżowymi w całej swojej sieci, przewoźnik ciężko pracuje nad optymalizacją każdej trasy między miastami. Optymalizacja tras umożliwia Emirates przewożenie i zużywanie mniejszej ilości paliwa podczas lotów, co przekłada się na niższą emisję spalin. Oznacza to również oszczędność czasu klientów.
Technologia i innowacje - Flight Pulse
Linie Emirates wprowadziły FlightPulse (opracowane wspólnie z GE Digital Aviation Services), rozbudowane, samoobsługowe narzędzie do analizy danych dla wszystkich pilotów. Obejmuje ono kluczowe elementy danych operacyjnych i analiz dotyczących bezpieczeństwa i wydajności paliwowej każdego lotu. Wdrożenie FlightPulse przyczyniło się do poprawy współpracy między kierownictwem operacji lotniczych, a społecznością pilotów Emirates, ostatecznie zwiększając bezpieczeństwo i wydajność lotów.
Optymalizacja środka ciężkości
Środek ciężkości samolotu (CG) znacząco wpływa na bezpieczeństwo i wydajność lotu. Załadowanie samolotu w zoptymalizowanym środku ciężkości zapewnia odpowiednią wagę oraz równowagę, zwiększając jego wydajność aerodynamiczną, co ostatecznie pozwala oszczędzać paliwo.
Wykorzystanie APU
Jednym ze sposobów, w jaki linie Emirates ograniczają zużycie paliwa na ziemi, jest zminimalizowanie wykorzystania pomocniczego zespołu napędowego (APU) samolotu, zamiast tego używając elektrycznego naziemnego zespołu napędowego (GPU), w celu zmniejszenia emisji. Od czasu wprowadzenia tej inicjatywy zużycie APU zostało zmniejszone o ponad 30%.
Skorygowane zużycie wody pitnej
Linie Emirates stosują rygorystyczną naukową metodę obliczania ilości wody pitnej wymaganej na dany lot, w celu zmniejszenia masy samolotu i zwiększenia efektywności wykorzystania paliwa. Podczas każdego lotu uzupełniana jest wymagana ilość wody bez uszczerbku dla komfortu pasażerów.
*"Green Operations" (,,Zielone operacje") to termin używany wewnętrznie przez personel operacyjny i pilotów Emirates w ramach programu, który obejmuje szereg środków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa i emisji dwutlenku węgla.
Komentarze
Tagi:
Dział transport:
Dokąd polecą Polacy w okresie
Kolejny przewoźnik pod lupą
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Starsze aktualności:
Wakacyjne nieruchomości - ceny są
Nowe gwiazdki Michelin w
Większość Polaków wybiera All
Jak piloci Emirates ograniczają zużycie paliwa i emisję podczas operacji
FlixBus zwiększa liczbę
Nekera zaczyna sprzedaż lata
Konto na booking.com dobrym celem dla
Wycieczki tanieją przed
UOKiK wydaje decyzję w sprawie
Jeśli Bibione to w Aparthotel Pineda
SITE Poland partnerem Global Industry Meetings
Kwiaty podane do stołu - zbliża się VII Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych
Ryanair uruchamia platformę dla studentów
Lotnisko Chopina obsłużyło 1.9 mln pasażerów w pierwszym półroczu
Północna Izba Gospodarcza: Lockdown to czyste szaleństwo
Rosja wprowadzi bezpłatne wizy do Sankt Petersburga
PILNE!!!Iberotel Aquamarine w Hurghadzie z wylotem z Gdańska
4 trendy w podróżowaniu w 2023
Lotniska gotowe na przyjęcie pasażerów
Powołano nowy zarząd Związku Regionalnych Portów Lotniczych
Polonus otwiera nowe połączenie