Niemcy chwalą turystów sportowych
Wydarzenia sportowe jak UEFA EURO 2024, stwarzają dodatkowe okazje do podróżowania, a tym samym wzmacniają niemiecką turystykę przyjazdową, jak potwierdzają najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania zlecone przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT).
Liczba noclegów z zagranicy w hotelach i pensjonatach z co najmniej dziesięcioma łóżkami wyniosła w lipcu 10,7 mln i była o 4,5% wyższa niż w roku poprzednim. Łącznie turystyka przyjazdowa w okresie od stycznia do lipca 2024 roku wzrosła o 6,6% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, do 48,2 miliona noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9%.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętna ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Również jedenaście meczów w rundzie pucharowej przyciągnęło dodatkowych gości. Według analiz MKG Consulting, w lipcu 2024 r. obłożenie hoteli w Niemczech wyniosło 71,6%. Oznacza to wzrost o 2,3 punktów procentowych w porównaniu z lipcem 2023 r. Przy średniej cenie 108,80 EUR za pokój na jedną noc, średnie przychody były o 9,7% wyższe niż w roku poprzednim. W hotelach wyższych kategorii obłożenie było znacznie wyższe niż w segmencie ekonomicznym.
Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy. 35% z nich stwierdziło, że popyt był wysoki lub bardzo wysoki. Oczekiwania kibiców zostały więc spełnione: według badania przeprowadzonego przez Nielsen Sports, 97% zagranicznych posiadaczy biletów stwierdziło, że wróci do Niemiec, a 79% poleciłoby podróż do miasta, w którym uczestniczyli w meczu.
Według Nielsen Sports, wiodącego na świecie dostawcy danych o publiczności i fanach wydarzeń sportowych, 44% posiadaczy biletów na UEFA EURO 2024 pochodziło z zagranicy. Badanie potwierdza również pozytywny efekt ekonomiczny: w sumie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wygenerowały bezpośrednie, pośrednie i inicjowane efekty o łącznej wartości 7,44 miliarda euro, podczas gdy wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 milionów euro.
Niestety organizacja ostatnich mistrzostw przyniosła wiele problemów, ujawniły się w pełnej krasie problemy sieci kolejowych w Niemczech, a teraz Niemcy jako państwo jednostronnie wychodzą z układu z Schengen (ustanawiając kontrole na granicach od 16 września na 6 miesięcy). Więc być może bieżący sukces jest, jednak czy przyszłe lata będą równie udane?
Komentarze
Tagi:
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Niemcy chwalą turystów
Wyjeżdżający na urlop często szukają
ETC: Turystyka potrzebuje systemu zarządzania
Kultowa, rzymska atrakcja turystyczna będzie
Nowy hotel Radisson Hotel Group w
USA najpotężniejszym rynkiem
Thomas Cook kupiony przez
Dolny Śląsk podsumowuje promocję
Turysta nie jest wrogiem mieszkańca
Ryanair: zmiany w polityce bagażowej
Nowa dyrektor generalna hotelu InterContinental Warszawa
Jeśli Bibione to w Aparthotel Pineda
SITE Poland partnerem Global Industry Meetings
Kwiaty podane do stołu - zbliża się VII Kulinarny Festiwal Kwiatów Jadalnych
W jakich hotelach ceny noclegów spadają?
Grecki premier chce, aby zaszczepieni turyści przyjeżdżali bez przeszkód
Hotele na wakacje będą mogły wypełnić 75 proc. pokoi
Rozpoczął się nabór do konkursu na Najlepsze Wioski Turystyczne
4 trendy w podróżowaniu w 2023
Lotniska gotowe na przyjęcie pasażerów