TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Niemcy chwalą turystów sportowych

Wydarzenia sportowe jak UEFA EURO 2024, stwarzają dodatkowe okazje do podróżowania, a tym samym wzmacniają niemiecką turystykę przyjazdową, jak potwierdzają najnowsze dane Federalnego Urzędu Statystycznego oraz badania zlecone przez Niemiecką Centralę Turystyki (DZT).


Liczba noclegów z zagranicy w hotelach i pensjonatach z co najmniej dziesięcioma łóżkami wyniosła w lipcu 10,7 mln i była o 4,5% wyższa niż w roku poprzednim. Łącznie turystyka przyjazdowa w okresie od stycznia do lipca 2024 roku wzrosła o 6,6% w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego, do 48,2 miliona noclegów. Ożywienie w porównaniu do 2019 roku sięga 94,9%.

Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, które odbyły się w czerwcu zapewniły ponadprzeciętna ilość turystów we wszystkich dziesięciu miastach-gospodarzach. Również jedenaście meczów w rundzie pucharowej przyciągnęło dodatkowych gości. Według analiz MKG Consulting, w lipcu 2024 r. obłożenie hoteli w Niemczech wyniosło 71,6%. Oznacza to wzrost o 2,3 punktów procentowych w porównaniu z lipcem 2023 r. Przy średniej cenie 108,80 EUR za pokój na jedną noc, średnie przychody były o 9,7% wyższe niż w roku poprzednim. W hotelach wyższych kategorii obłożenie było znacznie wyższe niż w segmencie ekonomicznym.

Petra Hedorfer, prezes zarządu DZT, wyjaśnia: UEFA EURO 2024 było sukcesem pod względem sportowym, społecznym i gospodarczym i odegrało kluczową rolę w pozycjonowaniu Niemiec jako tolerancyjnego, różnorodnego i gościnnego celu podróży. Według panelu ekspertów branży turystycznej DZT, około jedna czwarta międzynarodowych organizatorów turystyki prowadzących działalność w Niemczech dodała nowe oferty do swoich programów specjalnie na Mistrzostwa Europy. 35% z nich stwierdziło, że popyt był wysoki lub bardzo wysoki. Oczekiwania kibiców zostały więc spełnione: według badania przeprowadzonego przez Nielsen Sports, 97% zagranicznych posiadaczy biletów stwierdziło, że wróci do Niemiec, a 79% poleciłoby podróż do miasta, w którym uczestniczyli w meczu.

Według Nielsen Sports, wiodącego na świecie dostawcy danych o publiczności i fanach wydarzeń sportowych, 44% posiadaczy biletów na UEFA EURO 2024 pochodziło z zagranicy. Badanie potwierdza również pozytywny efekt ekonomiczny: w sumie Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej wygenerowały bezpośrednie, pośrednie i inicjowane efekty o łącznej wartości 7,44 miliarda euro, podczas gdy wartość reklamowa wynikająca z widoczności w mediach na całym świecie szacowana jest na 571 milionów euro.

Niestety organizacja ostatnich mistrzostw przyniosła wiele problemów, ujawniły się w pełnej krasie problemy sieci kolejowych w Niemczech, a teraz Niemcy jako państwo jednostronnie wychodzą z układu z Schengen (ustanawiając kontrole na granicach od 16 września na 6 miesięcy). Więc być może bieżący sukces jest, jednak czy przyszłe lata będą równie udane?




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
Niemcy turystyka przyjazdowa sportowa stadiony UEFA EURO 2024 problemy kolej Deutsche Bahn




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję