Rozczarowanie turysty odbija się na opinii o branży
2019-08-23Czasami oczekiwania turystów rozmijają się z tym, co zastają oni na miejscu. Jeśli taką rozczarowaną turystką jest osoba publiczna, mająca spore zasięgi w mediach społecznościowych to może to powodować problemy wizerunkowe całej branży.
r e k l a m a
Kilka dni temu, na Instagramie, celebrytka i blogerka Edyta Pazura, zamieściła negatywny wpis dotyczący jednego z tureckich hoteli. Napisał o tym jeden z serwisów plotkarskich, co w znaczący sposób podbiło zasięgi. Wpis jest na tyle ogólny, że na dobrą sprawę nie wiadomo o co chodzi pani Edycie, oprócz tego, że jest niezadowolona.
Z komentarzy można przypuszczać w jakim hotelu znalazła się p. Pazura, jednak w kontakcie z nami nie chciała ona potwierdzić, ani danych obiektu, ani danych biura, które jej imprezę sprzedało. Zaproponowaliśmy przedstawienie jej historii, ale pozostało to bez odpowiedzi i konkretów. Link do źródła www.instagram.com
Niby pod tym wpisem inne użytkowniczki Instagrama prezentowały odmienne stanowisko i broniły wyjazdów zorganizowanych
Jednak w przekazie medialnym i większości komentarzy to zdanie celebrytki było na wierzchu i spowodowało np. publikację artykułu o treści wyraźnie zniechęcającej do biur podróży
Link do tekstu www.plotek.pl
Oczywiście, w szczycie sezonu może się zdarzyć, że w hotelu pojawią się jakieś niedociągnięcia. Od naprawienia ich są rezydenci i recepcja. Jeśli oni nie mogą tego uczynić, istnieje ścieżka reklamacyjna, a jeśli i ona nie przyniesie skutku można iść do sądu. W każdym z tych przypadków należy mieć jednak jakieś konkretne argumenty.
W przeciwnym razie robi się z tego robi budowanie swojego celebryckiego PR, bo sama Edyta Pazura prowadzi blog o tematyce obejmującej turystykę i podróże o nazwie Maybe Baby imaybebaby.com Takie zbijanie kapitału medialnego dzieje się kosztem "złych i naciągających biur podróży" i postawa typu "nie podoba mi się, ale nie powiem co" uderza w wizerunek branży jako całości i wzbudza negatywne emocje w stosunku do organizatorów turystyki.
Oczywiście warto tu zwrócić uwagę na fakt, że każdy sprzedawany produkt powinien mieć odpowiedni opis i powinien być on dobrany do turysty. W przypadku hotelu, który na podstawie komentarzy możemy podejrzewać, że przyczyną rozczarowań jest opis obiektu w ofercie biura TUI nie zawiera informacji, że w hotelu działa klub nocny do 2:00, a opis tego samego obiektu, przygotowany przez biuro Dreamtours, już tę informację prezentuje.
Często się także zdarza, że turyści przesadzają ze swoimi oczekiwaniami. Nie tak dawno pisaliśmy o wyroku, w którym sąd orzekł, że organizator turystyki nie może odpowiadać za przesadne oczekiwania - Sąd: touroperator nie może odpowiadać za przesadne oczekiwania. W tamtej sprawie, turystka otrzymała niewielkie zadośćuczynienie za drobne niedociągnięcia, jednak nie była to nawet 1/3 kosztów sądowych, które musiała pokryć. Warto pamiętać, że bardzo wiele zależy od sprzedawcy. Żeby sprzedać wycieczkę, biura muszą wzbudzić potrzebę wyjazdu. Jeśli klient zostanie dobrze poinformowany w jakie warunki pojedzie i zaakceptuje to, to prawdopodobieństwo złożenia reklamacji spada. Natomiast, jeśli sprzedawca obieca przysłowiowe złote góry, a na miejscu okaże się, że warunki różnią się od tych, przedstawianych przez sprzedawcę, wówczas rozczarowanie i frustracja biorą górę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
MSiT rozpoczęło prace nad uporządkowaniem systemu szlaków
Unia wspiera turystykę dobrymi
Dział aktualności dnia:
Skytrax wybrał najlepsze lotniska w 2025
GUS: liczba turystów w Polsce
Itaka: który salon okazał się
Starsze aktualności:
Grecja próbuje odzyskać marmury z
Duży touroperator
Światowe Forum Ekonomiczne o rozwoju sektora
TSUE: Włoskie regulacje dot. Airbnb, czy Expedii niezgodne z prawem
Hotel Gołębiewski nie ruszy w
Turystyka dużo lepiej oceniana przez
Czy lato w Grecji będzie
Polacy jadą chętnie na kolejny długi
Niewielkie spadki cen
Kto skorzysta z Programu Wsparcia
Liczba przyjazdów do Turcji ciągle
Certyfikacja Atrakcji Turystycznych Powiatu Poznańskiego
Przyjęto projekt ustawy o tachografach
Wypadek polskiego autokaru na Węgrzech
Prawnicy objaśnią przepisy Tarczy antykryzysowej - darmowe szkolenie
Specjalni goście na obozach BUT-a
ESky.pl: Polacy coraz więcej latają po kraju
Znamy datę i miejsce kolejnej edycji targów GTM
Andrzej Gut-Mostowy podaje się do dymisji
Grupa Żywiec sprzeda Browar Cieszyn
Polacy coraz chętniej zamawiają egzotyczne potrawy. Jakie kuchnie preferują?
Nowe atrakcje na zamku w Chęcinach
Branża turystyczna chce wspólnego systemu ograniczeń covidowych dla UE
Koleje Śląskie mają nowego prezesa
Emirates wdraża rozwiązanie mające usprawnić odprawę
Mało Polaków wyjechało turystycznie na Wielkanoc?
Korea Północna chce połączeń lotniczych z Koreą Południową
Grecja wprowadza nowe środki ostrożności
60 proc. Polaków zamierza zwiększyć wydatki na podróże
Kto Leci 18.08.08 do Tunezji(Sousse)??