Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Rozczarowanie turysty odbija się na opinii o branży
Czasami oczekiwania turystów rozmijają się z tym, co zastają oni na miejscu. Jeśli taką rozczarowaną turystką jest osoba publiczna, mająca spore zasięgi w mediach społecznościowych to może to powodować problemy wizerunkowe całej branży.
Kilka dni temu, na Instagramie, celebrytka i blogerka Edyta Pazura, zamieściła negatywny wpis dotyczący jednego z tureckich hoteli. Napisał o tym jeden z serwisów plotkarskich, co w znaczący sposób podbiło zasięgi. Wpis jest na tyle ogólny, że na dobrą sprawę nie wiadomo o co chodzi pani Edycie, oprócz tego, że jest niezadowolona.
Z komentarzy można przypuszczać w jakim hotelu znalazła się p. Pazura, jednak w kontakcie z nami nie chciała ona potwierdzić, ani danych obiektu, ani danych biura, które jej imprezę sprzedało. Zaproponowaliśmy przedstawienie jej historii, ale pozostało to bez odpowiedzi i konkretów. Link do źródła www.instagram.com
Niby pod tym wpisem inne użytkowniczki Instagrama prezentowały odmienne stanowisko i broniły wyjazdów zorganizowanych
Jednak w przekazie medialnym i większości komentarzy to zdanie celebrytki było na wierzchu i spowodowało np. publikację artykułu o treści wyraźnie zniechęcającej do biur podróży
Link do tekstu www.plotek.pl
Oczywiście, w szczycie sezonu może się zdarzyć, że w hotelu pojawią się jakieś niedociągnięcia. Od naprawienia ich są rezydenci i recepcja. Jeśli oni nie mogą tego uczynić, istnieje ścieżka reklamacyjna, a jeśli i ona nie przyniesie skutku można iść do sądu. W każdym z tych przypadków należy mieć jednak jakieś konkretne argumenty.
W przeciwnym razie robi się z tego robi budowanie swojego celebryckiego PR, bo sama Edyta Pazura prowadzi blog o tematyce obejmującej turystykę i podróże o nazwie Maybe Baby imaybebaby.com Takie zbijanie kapitału medialnego dzieje się kosztem "złych i naciągających biur podróży" i postawa typu "nie podoba mi się, ale nie powiem co" uderza w wizerunek branży jako całości i wzbudza negatywne emocje w stosunku do organizatorów turystyki.
Oczywiście warto tu zwrócić uwagę na fakt, że każdy sprzedawany produkt powinien mieć odpowiedni opis i powinien być on dobrany do turysty. W przypadku hotelu, który na podstawie komentarzy możemy podejrzewać, że przyczyną rozczarowań jest opis obiektu w ofercie biura TUI nie zawiera informacji, że w hotelu działa klub nocny do 2:00, a opis tego samego obiektu, przygotowany przez biuro Dreamtours, już tę informację prezentuje.
Często się także zdarza, że turyści przesadzają ze swoimi oczekiwaniami. Nie tak dawno pisaliśmy o wyroku, w którym sąd orzekł, że organizator turystyki nie może odpowiadać za przesadne oczekiwania - Sąd: touroperator nie może odpowiadać za przesadne oczekiwania. W tamtej sprawie, turystka otrzymała niewielkie zadośćuczynienie za drobne niedociągnięcia, jednak nie była to nawet 1/3 kosztów sądowych, które musiała pokryć. Warto pamiętać, że bardzo wiele zależy od sprzedawcy. Żeby sprzedać wycieczkę, biura muszą wzbudzić potrzebę wyjazdu. Jeśli klient zostanie dobrze poinformowany w jakie warunki pojedzie i zaakceptuje to, to prawdopodobieństwo złożenia reklamacji spada. Natomiast, jeśli sprzedawca obieca przysłowiowe złote góry, a na miejscu okaże się, że warunki różnią się od tych, przedstawianych przez sprzedawcę, wówczas rozczarowanie i frustracja biorą górę.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Dział aktualności dnia:
Wakacje.pl doceniają
Grecja spodziewa się rekordowych zysków z
Bułgaria i Rumunia wchodzą do strefy
Listopad trochę rozczarował, a grudzień nie wygląda
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Certyfikacja Atrakcji Turystycznych Powiatu Poznańskiego
Przyjęto projekt ustawy o tachografach
Wypadek polskiego autokaru na Węgrzech
Prawnicy objaśnią przepisy Tarczy antykryzysowej - darmowe szkolenie
Specjalni goście na obozach BUT-a
ESky.pl: Polacy coraz więcej latają po kraju
Znamy datę i miejsce kolejnej edycji targów GTM
Andrzej Gut-Mostowy podaje się do dymisji
Grupa Żywiec sprzeda Browar Cieszyn
Polacy coraz chętniej zamawiają egzotyczne potrawy. Jakie kuchnie preferują?
Nowe atrakcje na zamku w Chęcinach
Branża turystyczna chce wspólnego systemu ograniczeń covidowych dla UE
Koleje Śląskie mają nowego prezesa