Jak POT zamierza promować Polskę w 2018 roku?
Jednym z gości kongresu Polskiej Izby Turystyki był prezes POT Robert Andrzejczyk. Poprowadził prezentację, w trakcie której zdradził część planów na 2018 rok.
O samym kongresie pisaliśmy w aktualności Jak POT zamierza promować Polskę w 2018 roku?
Jak poinformował Andrzejczyk, dotacja na Polską Organizację Turystyczną na przyszły rok będzie o 10 milionów złotych wyższa niż w tym roku. Prezes zapewnił, że te dodatkowe pieniądze w całości zostaną wydane na promocję, większość z nich na rynkach, na których działają Zagraniczne Ośrodki Polskiej Organizacji Turystycznej. Większość tych środków ma zostać przeznaczona na promocję i wzmocnienie obecności na rynkach azjatyckich, przede wszystkim w Chinach i Japonii, ale też takich krajach jak Korea Południowa, Singapur, Malezja, czy Indie. Andrzejczyk dodał, że we wrześniu Polska przekroczyła liczbę 100 tys. turystów z Chin i wedle jego zapewnień, ten rynek rośnie w tempie ok. 60 proc.
Budżet marketingowy POT w przyszłym roku wyniesie 51 mln zł. 88 proc. z tego zostanie wykorzystane na promocję zagraniczną. 73 proc. - na promocję na najważniejszych rynkach, 8 proc. na pozostałe rynki i 3 proc. na MICE. 12 proc. pójdzie na turystykę krajową.
Robert Andrzejczyk zapowiedział także uruchomienie nowej formuły, w jakiej będą otwierane zagraniczne przedstawicielstwa turystyczne. Chodzi tu głównie o rynki sąsiednie, gdzie będziemy prowadzili pilotaż naszych nowych przedstawicielstw. Chodzi o to, żeby ograniczyć koszty stałe, jakie mamy w ZOPOT-ach. Dla przykładu, w Budapeszcie otworzymy nasze przedstawicielstwo w murach Instytutu Polskiego, czyli jednostki podległej MSZ. Szukamy synergii z resortami, które odpowiadają za promocję Polski za granicą - przekonywał.
POT zamierza promować turystykę medyczną w Zjednoczonych Emiratach Arabskich, podobnie jak czynią to Czechy czy Węgry. Promowane mają być także inne gałęzie turystyki takie jak MICE, Poland Convention Bureau zostanie wzmocnione i kadrowo i finansowo, POT będzie obecna na targach przemysłu spotkań w Las Vegas.
Polska Organizacja Turystyczna chce zwiększyć swoją promocję w internecie, zarówno jeśli chodzi o reklamę natywną czy kontekstową, ale przede wszystkim o różnego rodzaju influencerów.
Turystyka miejska i kulturowa, turystyka aktywna, zwłaszcza wodna i rowerowa i turystyka prozdrowotna będą elementami, na których promocję POT będzie kłaść największy nacisk w roku 2018.
Prezes Andrzejczyk zapowiada także wprowadzenie nowych projektów. Najprawdopodobniej na przełomie kwietnia i maja zostaną do Polski zaproszeni videoblogerzy z kilku kluczowych rynków. Ma ruszyć kilka projektów rekomendacyjnych, m.in. Discover Poland with your neighbours, adresowany do Polonii. Zaplanowane są także programy skierowane do studentów przebywających w Polsce na Erasmusie, oraz do obcokrajowców wyjeżdżających z Polski, mające ich zachęcić do namawiania znajomych do przyjazdu do Polski. Na lotniskach krajów konkurujących z Polską o turystów (Czechy, Węgry) ma być prowadzona kampania skierowana do wyjeżdżających stamtąd turystów pod hasłem "Next time Poland".
Kontynuowana będzie akcja "Polska zobacz więcej. Weekend za pół ceny". Jego wiosenna edycja odbędzie się w dniach 9-11 marca 2018 r., a jesienna w dniach 5-7 października 2018 r. Także program certyfikacji najlepszych polskich produktów turystycznych doczeka się kolejnej edycji w przyszłym roku. Produkty, które zdobędą certyfikaty POT będą promowane w kampanii Ale Polska.
Robert Andrzejczyk zapewnił, że POT nie zrezygnuje z uczestnictwa w międzynarodowych targach. Organizacja chce uczestniczyć w 72 imprezach targowych w przyszłym roku, w tym 11 stoisk będzie na imprezach wystawienniczych w krajach, gdzie Polska Organizacja Turystyczna nie posiada swoich przedstawicielstw. W przyszłym roku POT zorganizuje około 500 wizyt studyjnych, na które zaprosi dziennikarzy, blogerów i touroperatorów zajmujących się turystyką wyjazdową na swoich rynkach. Prezes Andrzejczyk zapowiedział też strategiczną współpracę z PLL LOT.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Plany promocji POT
[2017-11-30 21:48 90.175.68.*]
dlaczego nie przeznacza sie pieniedzy na promocje Polski w Hiszpanii? czy ktos zauwazyl jak duzo Hiszpanow przyjezdza w ostatnich latach do naszego kraju szczegolnie w okresie wakacyjnym i ze w Krakowie, Gdansku czy Warszawie hiszpanski to jeden z jezykow ktory najczesciej sie slyszy na ulicy? mozna powiedziec ze jest teraz ¨moda¨ na Polske wsrod Hiszpanow a to dzieki atrakcyjnym cenom wyjazdow zorganizowanych i ciekawej ofercie ktora mozemy w polsce zaoferowac, wiec obysmy nie przespali tej okazji do promocji kraju i do zyskow oczywiscie...
Kasia odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Dział hotele, pensjonaty:
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
HOTREC: Booking.com nie przestrzega ustawy o rynkach
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Siedziba agenta czy organizatora decyduje o właściwości miejscowej sądu?
Jest decyzja w sprawie przejęcia Condora
Zapadła decyzja w sprawie kontroli na granicach
Włochy zmniejszają ograniczenia
Znamy datę i miejsce kolejnej edycji targów GTM
Andrzej Gut-Mostowy podaje się do dymisji
Grupa Żywiec sprzeda Browar Cieszyn
HOTREC: goście coraz rzadziej rezerwują noclegi bezpośrednio w hotelach
Sąd wydał wyrok w sprawie strajku w LOT
Pasażer bez biletu również zawiera umowę przewozu?
Rozczarowanie turysty odbija się na opinii o branży
Emirates wdraża rozwiązanie mające usprawnić odprawę
Mało Polaków wyjechało turystycznie na Wielkanoc?