Polacy będą podróżować, ale oszczędniej
Wedle badania dla kiwi.com niemal 54% Polaków w najbliższych miesiącach będzie wybierać tańsze kierunki. Badanie Europejskiej Komisji ds. Podróży Postawy i oczekiwania konsumentów w zakresie podróży" potwierdza ten trend - w 2023 podróżujący będą szukać tańszych opcji, a także zmniejszą wydatki na miejscu.
Kiwi.com zgłasza także, że opcja gdziekolwiek" (przy wyszukiwaniu noclegu) - cieszy się rosnącą popularnością wśród turystów z Polski. Pozwala ona znaleźć miejsce wypoczynku, które przede wszystkim spełnia parametry finansowe. Cel podróży nie jest tak ważny, jak budżet przeznaczony na ten cel.
Nowy rok to dobry moment na zmianę nawyków. Z badania przeprowadzonego przez agencję badawczą Stem/Mark na zlecenie Kiwi.com wynika, że co trzeci z nas ma taki zamiar i w ramach generowania oszczędności postawi m.in. na upcycling (przetwarzanie tego, co już mamy, zamiast kupowania nowych rzeczy), by móc odłożyć środki na zagraniczny wyjazd, a także zrezygnuje ze stołowania się na mieście. Z kolei ponad połowa ankietowanych (54%) będzie szukać tańszych kierunków, skróci czas pobytu na miejscu i sięgnie po cenne travel hacki, które podpowiedzą, jak znaleźć lot w jak najniższej cenie.
Wygląda na to, że Polacy tak bardzo pokochali zagraniczne podróże, że mimo trudnej sytuacji ekonomicznej, zamiast rezygnować z wymarzonych wakacji będą szukać skutecznych metod oszczędzania.
Kiwi.com wskazuje, że rośnie świadomość tzw. travel hacków - cennych podpowiedzi na temat tego, jakich filtrów wyszukiwania użyć, by znaleźć bilet w najniższej cenie. Co drugi ankietowany sięgnie po tego rodzaju rozwiązanie. Z kolei 11% ankietowanych skróci czas pobytu na miejscu.
Najwięcej ankietowanych (niemal 50%), w tym ponad 53% kobiet i 43% mężczyzn, w ramach sposobu na oszczędzanie na pierwszym miejscu wskazało ograniczenie spotkań towarzyskich w lokalach na mieście. Najmłodsze pokolenie, generacja Z (w wieku 18-29 lat) ograniczyłaby zakup najnowszej technologii sprzętu elektronicznego (smartphony, tablety, laptopy itp.), korzystając dłużej z tego, co już ma - taką odpowiedź wskazało aż 37% respondentów.
Co ciekawe, chęć podróżowania i determinacja do odłożenia środków na ten cel wydaje się pozytywnie wpływać na nawyki zakupowe - co trzeci z nas postawi na upcycling, czyli korzystanie z tego, co już posiadamy w nowy, inny i ulepszony sposób zamiast kupowania nowych rzeczy.
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
PAŻP i Ryanair będą współpracować
Nowy Dyrektor Sprzedaży i Marketingu EXIM
Opłata turystyczna to głupi pomysł, ale projekt jest w fazie
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Północna Izba Gospodarcza: Tarcza Finansowa to żadna bazooka
Czarnogóra - Polacy na 8-mym miejscu
Małopolska rozpoczyna nowy projekt turystyczny
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest ważne
Siedziba agenta czy organizatora decyduje o właściwości miejscowej sądu?
Jest decyzja w sprawie przejęcia Condora
Zapadła decyzja w sprawie kontroli na granicach
Traveldata: kierunki włoskie dużo tańsze niż przed rokiem
Rok z pandemią - weź udział w badaniu
Optymistyczny początek nowego roku w biurach podróży
Nowe połączenia Wizz Air Abu Zabi
HOTREC: goście coraz rzadziej rezerwują noclegi bezpośrednio w hotelach
Sąd wydał wyrok w sprawie strajku w LOT
Pasażer bez biletu również zawiera umowę przewozu?
Biuro podróży Oskar z Poznania