Ogłoszenia
Ogłoszenia
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Pilot Praga-Wiedeń-Bratysława
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Almatur Katowice - praca w turystyce
- Szukam partnera: trekkingi w Himalaje
- Rezydent w hotelu
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Projekt/Event Manager
Bułgarscy restauratorzy naciągali turystów?
Bułgarska Komisja Ochrony Konsumentów ostrzega przed naruszaniem praw klientów w restauracjach. Władze Bułgarii zapowiadają zdecydowaną walkę z tym procederem.
Szef komisji, Dymitar Margaritow wskazuje, że najczęstszym naruszeniem jest różnica między tym, co dana restauracja obiecuje, a stanem faktycznym. Jego zdaniem, najwięcej prób naciągnięcia klientów jest na wybrzeżu. W ciągu kilku tygodni po uruchomieniu specjalnego numeru telefonu, Komisja otrzymała ponad sto sygnałów o nieprawidłowościach.
Przykładów jest wiele, w jednej z restauracji w Sozopolu, domagano się od klientów po 20 lewów za każde wolne miejsce przy stole. W innym z lokali, wystawiono rachunek za to, że klienci nic nie zamówili. Margaritow zapowiada wysokie mandaty dla restauratorów naruszających prawa klienta. Restaurator, który doliczył 2 lewy za dosmażenie cebuli, może zapłacić nawet do 3 tys. lewów. Do właścicieli restauracji, którzy dopuszczali się takich nadużyć dobiorą się także organy podatkowe.
Kampania przeciwko naruszaniu praw klientów na wybrzeżu Morza Czarnego jest prowadzona przez bułgarskie ministerstwo turystyki. Sam fakt włączenia się ministerstwa w taką akcję wskazuje na to, iż nie są to pojedyncze incydenty. Naciąganie turystów zdecydowanie nie służy budowaniu marki turystycznej i może zniechęcać turystów pomimo tego, ze Bułgaria jest kierunkiem tanim i uważanym za bezpieczny. Teraz taka informacja poszła do wielu krajów, co nie będzie miało pozytywnego efektu dla lokalnej branży gastronomicznej. Turyści, którzy dowiedzą się o tym procederze mogą jeszcze chętniej decydować się na zakwaterowanie z wyżywieniem w hotelu, niezależnie od tego czy będzie to all inclusive, czy inna opcja. W ten sposób, przychody lokalnych restauracji z ruchu turystycznego mogą ulec zmniejszeniu, na korzyść hotelowych lokali.
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Ministerstwo walczy z nadużyciami w restauracjach
[2017-08-24 08:14 89.73.216.*]
czym się różni pogoda w Bułgarii od tamtejszych kelnerów? Otóż pogoda w Bułgarii nie zawsze dopisuje
Kazimierz Meyer odpowiedz »
Dział gastronomia:
GUS: Pomorze Zachodnie z dwucyfrowym
Dział biura turystyczne:
Wakacje.pl doceniają
Dokąd polecą Polacy w okresie
Starsze aktualności:
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Nocowanie.pl bez optymizmu o
Krok w stronę uruchomienia połączeń z Polski do
Jak ubezpieczają się wyjeżdżający na
Raport Travelplanet pokazuje
Jakie nastroje ma pomorska branża
Sąd UE kwestionuje pomoc dla
Polacy będą podróżować, ale oszczędniej
Fałszywe oskarżenie o terroryzm spowodowało duże zamieszanie w Rzymie
Egipt wprowadza nowe ograniczenia
Jak POT zamierza promować Polskę w 2018 roku?
Ceny w biurach podróży niewiele wyższe niż przed tygodniem
Właścicielka upadłego biura skazana
Północna Izba Gospodarcza: Tarcza Finansowa to żadna bazooka
Czarnogóra - Polacy na 8-mym miejscu
Małopolska rozpoczyna nowy projekt turystyczny
Bezpieczeństwo komputerów gości też jest ważne
Siedziba agenta czy organizatora decyduje o właściwości miejscowej sądu?
Jest decyzja w sprawie przejęcia Condora
Zapadła decyzja w sprawie kontroli na granicach
Biuro podróży Oskar z Poznania
Traveldata: kierunki włoskie dużo tańsze niż przed rokiem
Rok z pandemią - weź udział w badaniu
Optymistyczny początek nowego roku w biurach podróży
Nowe połączenia Wizz Air Abu Zabi
HOTREC: goście coraz rzadziej rezerwują noclegi bezpośrednio w hotelach
Sąd wydał wyrok w sprawie strajku w LOT
SPRZEDAM PALIWO I ROPE Z UKRAINY! PODKARPACIE