Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Praca w biurze podróży Galeria Podróży Olkusz
- WYGODA szuka instruktorów narciarstwa
- REZYDENT - TUNEZJA 2025
- Specjalista ds. Turystyki
- Biuro podróży
- Sprzedam Biuro Podróży
- REZYDENT, PILOT - TURCJA
- PASJONAT TURYSTYKI POSZUKIWANY
- BP ITAKA - KRAKÓW - Specjalista ds. Turystyki
- Travel Creator - Specjalista ds. turystyki...
Świnoujście - mało udany sezon?
Subiektywne podsumowanie tegorocznych wakacji przez Grupę Morską ze Świnoujścia pokazuje, że ten sezon w mieście był średnio udany. Turyści nie dopisali taką liczbą, która zadowoliłaby przedsiębiorców, a podwyżki cen nie załatwią sprawy, bo zmniejszają popyt.
Z uwagi na sytuację w kraju, wzrost kosztów życia Polaków, a co za tym idzie mniejszą skłonność do czynienia wydatków, Grupa Morska sugeruje promocję miasta skierowaną do turystów z zagranicy.
Mimo, że wrzesień w ostatnich latach obfitował w wielu gości przyjeżdżających do Świnoujścia, to ścisły sezon turystyczny mamy już za sobą. Po dwóch trudnych latach, które upłynęły pod znakiem pandemii, oczekiwania związane z tegorocznym sezonem były bardzo duże. Jak się okazuje prawdopodobnie zbyt duże...
Na ten moment nie dysponuję statystykami, a wnioski wysuwam jedynie na podstawie własnych obserwacji i wielu rozmów odbytych ze świnoujskimi przedsiębiorcami. Do Świnoujścia po prostu przyjechało mniej ludzi niż w poprzednich latach. Ilość gości, ale również obawy związane z sytuacją gospodarczą w Europie miały bezpośredni wpływ na ilość wydanych w naszym mieście pieniędzy. Wielu przedsiębiorców w takiej sytuacji ratowało się podnoszeniem cen, co wykorzystywały media pokazując tak zwane "paragony grozy". Podwyżki, które odczuwają przyjeżdżający nad morze, ale też i mieszkańcy Świnoujścia nie wynikają jednak z żądzy zysku, a przede wszystkim ze znaczących wzrostów kosztów, m. in. cen prądu, gazu, czy tych pracowniczych.
Po okresie znacznego rozwoju turystyki w poprzednim dziesięcioleciu nadeszły poważne zmiany. Choć nie jest to jeszcze kryzys na duża skalę, śmiało możemy mówić o odwróceniu trendu wzrostowego. Ekonomiści i politycy straszą nadejściem kryzysu w pełnym tego słowa znaczeniu. Bez względu na to czy kryzys nadejdzie, należy pamiętać, że jedną z pierwszych pozycji na liście oszczędności będzie urlop. Jeśli w portfelach rodaków zacznie brakować pieniędzy, wakacje będą spędzać w domu lub u rodziny, a nie w nadmorskim kurorcie. W hotelach widoczny jest już trend coraz krótszych pobytów. Na szczęście my, mieszkańcy Świnoujścia mamy kilka argumentów, które mogą nam pozwolić przejść przez kryzys suchą stopą:
1 W przyszłym roku zaplanowane jest otwarcie tunelu pod Świną. Dzięki tunelowi nasze życie stanie się łatwiejsze, ale prawdopodobnie ściągniemy też nowe grupy turystów. Po pierwsze nie mam wątpliwości, że sam tunel będzie stanowił atrakcję, dla której turyści przebywający w pobliskich miejscowościach nadmorskich będą chcieli odwiedzić Świnoujście. Po drugie wizja szybkiego wjazdu do miasta w połączeniu z dużą ilością walorów turystycznych Świnoujścia pozwoli nam ściągnąć wiele osób, które do tej pory wybierały inne miejscowości ze względu na szybszy dojazd.
2 Kolejnym argumentem jest bliskość granicy. Inflacja i problemy energetyczne występują w całej Europie, ale może się okazać, że nawet jeśli przyjedzie do nas mniej osób z Polski, wciąż będziemy atrakcyjnym kierunkiem dla gości z Niemiec czy Skandynawii. Warto w tym miejscu podkreślić, że ważne jest by otwierać się na nowe rynki. Indywidualna promocja przedsiębiorców oraz promocja miasta powinny być nakierowane przede wszystkim na zagraniczne tereny. Warto odnotować, że i w tym roku po raz kolejny Świnoujście odwiedziło wielu gości z Czech, co jest już normą od kilku lat.
3 Na szczęście nie samą turystyką żyje Świnoujście. Jako Stowarzyszenie Grupa Morska - Cała Naprzód staramy się na każdym kroku podkreślać, że Świnoujście stoi na dwóch nogach tj. turystyce i gospodarce morskiej. W momencie gdy turystyka przeżywa trudniejszy okres, świnoujski port notuje rekordowe przeładunki. Młodzi świnoujścianie nie muszą decydować się na pracę w hotelarstwie czy gastronomii, lecz mogą też popróbować swoich sił w którejś z firm związanych z branżą portową, a te nadal się prężnie rozwijają.
Podsumowując, świnoujskich przedsiębiorców związanych z turystyką czeka większa praca w celu pozyskiwania nowych klientów. Miejmy nadzieję, że wszystkim uda się przetrwać ten trudniejszy czas i nie będziemy świadkami fali bankructw.
Grupa Morska
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Świnoujście - mało udane wakacje
[2022-09-07 10:52 198.50.152.*]
Nie ma turystów zagranicznych i jest to problem wszystkich regionów w Polsce. Tymczasem odpowiedzialna za promocję przyjazdów zagranicznych Polska Organizacja Turystyczna większość swoich funduszy przeznaczyła na promowanie tzw. bonu turystycznego, który w dużej części trafia poza hotelarstwo np. ENERGYLANDII z fikcyjnymi noclegami, a nawet agencji towarzyskich z pokojami na godziny. Jak najszybciej tymi przekrętami powinna zająć się Najwyższa Izba Kontroli a następnie Prokuratura!!!
. odpowiedz »
Dział gastronomia:
Dział centra informacji i promocji:
Starsze aktualności:
Europejska turystyka odbija się po
Henley: Polski paszport mocniejszy od
Wyniki Lotniska Chopina znacznie powyżej
Najlepszy barman w Polsce zdradza trendy na 2024
TSUE: Poufność informacji dot. wypadków lotniczych kluczem do
Ratunkowe paczkomaty także we Wrocławiu i
W Wieliczce znów przeważają zagraniczni
Polska Organizacja Turystyczna znów nagrodzona
Dodatkowe dofinansowanie dla Kolei Dolnośląskich
Którzy przewoźnicy zostali wyróżnieni przez APEX?
Lufthansa obsłużyła w Polsce rekordową liczbę pasażerów
Ryanair nie da wyboru pasażerom
Festiwal koktajli w 6 miastach
Wiadomości TVP1 Poszukujemy osób poszkodowanych przez linie lotnicze
Właścicielka biura podróży doprowadzona do prokuratury
W województwie kujawsko-pomorskim powstanie nowa atrakcja turystyczna
Wakacje 2024 - sprzedaż idzie świetnie
Polskie stoisko najlepsze na targach FITUR
Co będzie głównym tematem marketingowym Czech w tym roku?
Rzeszowscy restauratorzy ugoszczą bohaterów II wojny światowej
Airbnb usunie oferty z Zachodniego Brzegu Jordanu
Analitycy przewidują rozwój turystyki we wschodniej Afryce
Trwają przygotowania do kongresu turystyki religijnej