TUR-INFO.pl | Serwis informacyjny branży turystycznej
ZAJRZYJ DO NAS NA: TUR-INFO.PL na Facebook TUR-INFO.PL na Twitter

Booking.com musi dostosować się do prawa UE

Booking.com zobowiązał się do wprowadzenia zmian w sposobie przedstawiania konsumentom ofert, rabatów i cen - poinformowała Komisja Europejska.


Chodzi o stosowanie technik manipulacyjnych, takich jak nakładanie na użytkowników presji czasowej, czy wyświetlanie komunikatów, że to ostatni pokój w tej cenie, co nie zawsze było zgodne z prawdą.

Komisja Europejska i krajowe organy ds. ochrony konsumentów (CPC), pod przewodnictwem Niderlandzkiego Urzędu ds. Konsumentów i Rynków (ACM), oceniły zobowiązania zaproponowane przez Booking.com na poziomie UE/EOG. Organy CPC są przekonane, że zobowiązania te dostosują praktyki przedsiębiorstwa do wymogów prawa konsumenckiego UE.

Booking.com musi wprowadzić zmiany najpóźniej do 16 czerwca 2020 r. Serwis będzie zobowiązany do wyjaśnienia konsumentom, że wszelkie stwierdzenia takie jak "ostatni dostępny pokój!" odnoszą się wyłącznie do oferty na platformie Booking.com. Nie będzie mógł przedstawiać oferty jako ograniczonej w czasie, jeśli ta sama cena będzie później nadal dostępna.

Serwis będzie musiał wyjaśnić, w jaki sposób wyniki są klasyfikowane i czy płatności dokonane przez dostawcę usług zakwaterowania na Booking.com wpłynęły na jego pozycję na liście wyników. Booking też będzie musiał upewnić się, że jest jasne, kiedy porównanie cen jest oparte na różnych okolicznościach (np. terminach pobytu) i nie przedstawiać tego porównania jako zniżki. Porównania cen przedstawione jako zniżki, będą musiały odzwierciedlać rzeczywiste oszczędności, np. poprzez podanie szczegółów na temat ceny standardowej stawki, która jest punktem odniesienia.

Booking będzie musiał w jasny i widoczny sposób wskazać całkowitą cenę, którą konsumenci będą musieli zapłacić (łącznie ze wszystkimi nieuniknionymi opłatami, prowizjami i podatkami, które można rozsądnie wcześniej obliczyć), a także przedstawić w wynikach wyszukiwania wyprzedane, odpowiednie dla kryteriów, miejsca noclegowe.

Istotną zmianą będzie także konieczność wskazania, czy zakwaterowanie jest oferowane przez osobę prywatną czy profesjonalistę.

W ramach kolejnych kroków krajowe organy ochrony konsumentów ocenią realizację tych zobowiązań.

Wszystkie firmy muszą spełniać nasze wysokie standardy w zakresie prawa konsumenckiego, jeśli chcą prowadzić działalność gospodarczą w UE. Jako lider rynku ważne jest, aby przedsiębiorstwa takie jak Booking.com wypełniały swoje obowiązki w tej dziedzinie, dbając o to, aby internetowe systemy rezerwacji noclegów były wolne od technik manipulacyjnych, takich jak ukrywanie sponsoringu w rankingach, nadmierna presja czasu wywierana na użytkowników lub fałszywe przedstawianie rabatów. Komisja Europejska i krajowe organy ds. konsumentów będą nadal monitorować wszystkie internetowe platformy turystyczne, aby zapewnić konsumentom uczciwe środowisko online - przekonywał Didier Reynders, unijny komisarz ds. sprawiedliwości i konsumentów.




Komentarze

(kiedy jest to możliwe, sugerujemy podpisanie się)

(akceptacja regulaminu)


Tagi:
booking.com komisja europejska prawo konsumenckie unia europejska rezerwacje




Ta strona przetwarza dane osobowe oraz używa COOKIES. Szczegóły przetwarzania danych osobowych są opisane w polityce prywatności. Korzystając z tej strony wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki i akceptujesz regulamin strony. Wszelkie szczegóły w regulaminie, polityce prywatności oraz polityce cookies.
  Akceptuję