Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Turyści chętniej spędzają Wielkanoc z biurami podróży
Tańsze urlopy wielkanocne w biurach podróży. Ich klienci spędzają święta znacznie chętniej poza domem niż w ubiegłym roku. Z rodzicami i opiekunami Wielkanoc spędzi w ten sposób o 30 proc. dzieci więcej.
Turyści, decydujący się na spędzenie Wielkanocy na imprezie turystycznej, zorganizowanej przez biuro podróży, najchętniej zabierają dzieci do Egiptu (ok. 18 proc. wyjeżdżających na święta do tego kraju), Turcji i na Cypr (po 13 proc.) i na narty do Włoch (10 proc.). Średnia na wszystkich kierunkach to 12 proc. - wynika ze statystyk Travelplanet.pl, obejmujących rezerwacje do 25 marca i wyjazdy realizowane w okresie świątecznym.
Święta przede wszystkim all inclusive
Krótka przerwa szkolna (tylko do wtorku, 3 kwietnia) spowodowała, że trzydziestoprocentowy wzrost wyjazdów dzieci jest i tak mniejszy niż ten ogólny, który wynosi ok 50 proc. Skąd taka popularność wyjazdów na Święta, połączone z wypoczynkiem i zwiedzaniem? Wielkanoc w tym roku jest dużo tańsza niż poprzednia. Turyści płacą za świąteczne wyjazdy o 200 zł mniej - w tym roku kosztują one średnio 2250 zł. Ale warto również zauważyć, że w tym roku Wielkanoc od majówki dzieli blisko miesiąc, w ubiegłym roku natomiast były to tylko dwa tygodnie. Dla wielu osób "uzależnionych" od podróżowania nie ma obecnie dylematu, czy wyjeżdżać na Wielkanoc, czy na majówkę - uważa Radosław Damasiewicz, dyrektor marketingu i e-commerce Travelplanet.pl.
Co ciekawe, klienci biur podróży spędzą tegoroczne święta nie tylko taniej niż poprzednią, ale również w wyraźnie wyższym komforcie. 67 proc. wybrało Wielkanoc All Inclusive (w ubiegłym roku - 60 proc.), święta ze śniadaniami i obiadokolacjami - 21 proc. (25 proc.), same śniadania - 9 proc. (7 proc.) a tylko 3 proc. klientów zdecydowało się na wyjazd do apartamentów z własnym wyżywieniem (8 proc.). To wieloletnia tendencja, która nie dziwi. Wielkanoc to czas odpoczynku, również od domowej bieganiny i przygotowywania świąt - komentuje Radosław Damasiewicz.
Egipt zabrał Hiszpanii wielkanocną palmę pierwszeństwa
Królem świątecznych wyjazdów jest w tym roku Egipt. Wybiera się tam 1/3 klientów biur podróży. W poprzednią Wielkanoc turyści wyjeżdżali przede wszystkim do Hiszpanii (34 proc., obecnie to ok. 1/4 klientów). Tym samym ten kraj, a ściślej rzecz ujmując Wyspy Kanaryjskie, które przez kilka sezonów dorobiły się wręcz statusu polskich "Wysp Wielkanocnych" , straciły pozycję lidera. Duży wzrost wyjazdów do Egiptu, ale także statystyki obejmujące inne okresy wyjazdowe pokazują wyraźnie, że ten kraj przestał być postrzegany jako niebezpieczna destynacja - komentuje Radosław Damasiewicz.
Zwłaszcza ze, jak zauważa dyrektor Travelplanet.pl, to do Egiptu turyści najchętniej zabierają dzieci. To blisko 18 proc. wyjeżdżających, przy średniej wynoszącej 13 proc. - przytacza dane Radosław Damasiewicz.
W Polsce dyngus śnieżkami, w Turcji prawie lato
Do łask turystów wróciła również Turcja, trzeci co do popularności kierunek na Wielkanoc. Wybiera się tam blisko 8 proc. turystów, którzy będą wypoczywać przede wszystkim na Riwierze Tureckiej (w poprzednią Wielkanoc - 3,5 proc. turystów wyjeżdżających z biurami podróży w tym czasie). Tak się składa, że w Polsce od kilku sezonów mamy białe święta Wielkanocne, z opadami śniegu i bardzo niskimi temperaturami. Tymczasem wówczas w Turcji pogoda przypomina wówczas łagodne polskie lato, słońce świeci 8 godzin i ogrzewa powietrze średnio do 20 - 21 stopni. Jednak poważniejszy powód to spadek temperatury politycznego sporu w tym kraju, który zniechęcał do wyjazdów - wyjaśnia Radosław Damasiewicz.
Bardzo zbliżoną popularnością do Turcji, wg Travelplanet.pl, cieszy się Malta. Nakręca ją jednak znacznie niższy koszt pobytu. Przy średnim koszcie tygodniowego wyjazdu, oscylującego wokół 2250 zł od osoby taki wypoczynek na Malcie to raptem nieco ponad 1300 zł od osoby.
Święta w zasadzie wyprzedane
Turyści wyjeżdżając na Wielkanoc, decydują się zwykle na dłuższy, sześcio- siedmiodniowy wypoczynek. Decydują o tym ceny imprez, te kilkudniowe są niewiele tańsze niż standardowy tydzień - mówi Radosław Damasiewicz. Inna rzecz, że oferty obejmujące Wielkanoc są mocno przetrzebione. Sprzedała się w ogromnej większości oferta egipska, pozostały już tylko obiekty w standardzie 4 i 5*, ale te poniżej 2000 zł od osoby można policzyć na palcach jednej ręki. Wielkanoc w Turcji można spędzić wylatując w Wielką Sobotę, tydzień w hotelu 4 - 5* z AI to koszt ok 1600 - 1700 zł od osoby. Można jednak trafić ciekawe oferty, np. pobyt AI w portugalskim Algarve w hotelu 4*, z przelotem za 2200 zł czy 5 dniowy pobyt z przelotem i wyżywieniem HB w hiszpańskim Lloret de Mar za 1150 zł - zauważa Damasiewicz.
Wielkanoc na nartach
Wyjazdy narciarskie cieszą się - mimo że obecnie Wielkanoc wypada dwa tygodnie wcześniej niż w 2017 roku - bardzo podobną popularnością. Na stoki wybiera się ok. 6 proc. klientów biur podróży. Jednak w odróżnieniu od poprzedniego roku, kiedy wybierano przede wszystkim włoskie stoki, obecnie równie wysoką popularnością cieszą się austriackie kurorty. Nie powinno to dziwić. W przekroju całego sezonu narciarskiego widać wyraźnie malejącą popularność włoskich stoków - uważa Radosław Damasiewicz.
Najchętniej wybierane kurorty we Włoszech to miejscowości w Val di Sole i Passo Tonale zaś w Austrii miejscowości w Salzburgerlandzie (Bad Gastein, Kaprun - Zell am See). Turyści w lwiej części decydują się na dojazd własny a za Wielkanoc na stoku płacą we Włoszech średnio 1100 zł (ok. 50 proc wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami) i 1500 zł w Austrii (85 proc. wyjazdów ze śniadaniami i obiadokolacjami).
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział badania rynku i analizy:
Najlepsze prace magisterskie
Wakacje nad Bałtykiem lepsze niż przed
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Postawa piłkarzy pomaga w promocji turystycznej Chorwacji
PHH szkoli zespoły sprzedażowe
Kayak startuje z nową aplikacją
Dokąd latało najwięcej czarterów z Katowice Airport?
Przewodnicy: sytuacja jest zła, potrzebujemy pomocy
Znana piosenkarka promuje Polskę
NKlient - Panel klienta w biurze agencyjnym
ULC: dobre pierwsze półrocze dla polskich lotnisk
Turystyka bez pełnego dofinansowania? (aktualizowane)
Rusza drugi przetarg na rozbudowę terminalu gdańskiego lotniska
IGHP: początek wakacji słaby dla hotelarzy
Prognozy AirHelp dla branży turystycznej
Chcą ściągnąć młodych Niemców do Polski
Lufthansa zażegnała groźbę strajków na rok
Norwegian przedłuża umowę z Amadeus
WTTC przewiduje wzrost inwestycji w turystykę
Jak radzą sobie restauracje, które pozostają czynne w okresie pandemii?
W środę rozpoczynają się targi ITB
BILET DO TADZYKISTANU -> 23.04-15.05 JEST KTOS CHETNY???