Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Turcja uruchomiła program certyfikacji sanitarnej dla branży turystycznej
Ministerstwo Kultury i Turystyki Republiki Turcji zainicjowało program Certyfikacji Sanitarnej w Branży Turystycznej, który będzie obowiązywał od sezonu letniego 2020.
Certyfikat Sanitarny w Branży Turystycznej przygotowany pod przewodnictwem Ministerstwa Kultury i Turystyki z udziałem Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Ministerstwa Spraw Zagranicznych oraz we współpracy ze wszystkimi organizacjami związanymi z sektorem turystyki, obejmuje szeroki zakres środków zapobiegawczych, które należy podjąć w celu zapewnienia bezpiecznego pobytu turystom krajowym i zagranicznym poczynając od transportu po miejsca noclegowe, a także stan zdrowia pracujących tam osób oraz samych pasażerów i turystów.
Certyfikat, wydawany przez międzynarodowe instytucje certyfikujące, będzie potwierdzał, że w liniach lotniczych, na lotniskach i w innych środkach transportu oraz w obiektach noclegowych i gastronomicznych spełnione są najwyższe standardy sanitarne i higieniczne.
Program certyfikacji obejmie szeroki zakres środków zapobiegawczych, poczynając od transportu po miejsca noclegowe, a także stan zdrowia pracujących tam osób oraz samych pasażerów i turystów.
Turcja była wzorem dla świata podczas walki z pandemią wywołaną COVID-19, dzięki dobrze ugruntowanemu systemowi opieki zdrowotnej i przyjętym metodom leczenia. Ten program certyfikacyjny pokazuje, że Turcja będzie odgrywać pionierską rolę w wyznaczaniu kierunku normalizacji turystyki. Środki zapobiegawcze takie jak globalna kwarantanna, podjęte w związku z COVID-19, które spowodowały niespotykane do tej pory zmiany na całym świecie, dzisiaj stopniowo się rozluźniają. Sektor turystyczny odgrywa istotną rolę w procesie powrotu do normalności. Dbałość o naszych gości, która odgrywa tak ważną rolę w naszej kulturze, mobilizuje nas do przygotowania się do przejścia do turystyki po Covid-19 jeszcze zanim zrobią to inni. Program certyfikacji, zapewni naszym gościom, spędzenie urlopu w Turcji w warunkach spełniających normy bezpieczeństwa i higieny. Nasz program obejmuje działania zapobiegawcze oraz ochronne dotyczące transportu powietrznego, lądowego, morskiego, portów docelowych, wszystkich obiektów i atrakcji turystycznych, a także pracującego tam personelu i samych turystów, którzy przyjadą do naszego kraju na wakacje. Zachęcamy wszystkich właścicieli środków transportu oraz obiektów hotelowych, do wprowadzenia wszelkich środków zapobiegawczych niezbędnych dla bezpiecznego wypoczynku, w celu uzyskania certyfikatu. - oświadczył Mehmet Nuri Ersoy, Minister Kultury i Turystyki Republiki Turcji.
Program Certyfikacji Sanitarnej dla Branży Turystycznej składa się z 4 głównych pozycji.
Program certyfikacji wprowadzony przez Turcję składa się z 4 głównych pozycji, którymi są "Zdrowie i bezpieczeństwo pasażera (turysty)", "Zdrowie i bezpieczeństwo pracownika", "Środki zapobiegawcze stosowane w obiektach" oraz "Środki zapobiegawcze stosowane w środkach transportu".
Część dotycząca "Zdrowia i bezpieczeństwa pasażera" obejmuje środki, które należy wprowadzić w odniesieniu do pasażerów (turystów) od momentu wjazdu do Turcji, aż do czasu jej opuszczenia. W celu zapewnienia bezpieczeństwa zostaną podjęte następujące kroki: nie wpuszczanie pasażerów bez masek ochronnych na teren terminali, zapewnienie pasażerom bezpłatnych masek ochronnych, użycie kamery termowizyjnej i pomiar temperatury ciała pasażerów przy wejściach do budynków terminali, przygotowanie mat dezynfekcyjnych, a jeśli zajdzie taka potrzeba kabin do dezynfekcji pasażerów. Zostaną także wprowadzone procedury dotyczące pasażerów dla których odbycie podróży wiązałoby się z ryzykiem.
Część programu pod nazwą "Zdrowie i bezpieczeństwo pracowników" obejmuje środki zapobiegawcze, które mają na celu zapewnienie, aby personel pracujący w środkach transportu, obiektach hotelowych oraz gastronomicznych był całkowicie zdrowy pod względem fizycznym i psychicznym. Pozostałe punkty tego programu stanowią procedury takie jak: szkolenia personelu dotyczące przestrzegania higieny i wymogów sanitarnych, udzielanie personelowi wsparcia psychologicznego, zapewnienie niezbędnego sprzętu higieniczno - sanitarnego, poddawanie personelu kontroli przed wejściem do obiektów, dzięki pomiarowi temperatury za pomocą termometrów, lub kamer termowizyjnych o odpowiednich standardach, oraz reorganizacja systemu pracy zgodnie z nowymi wymaganiami w tym zmiany w harmonogramach prac zmianowych, organizacji zebrań, czy też wprowadzenie badań wśród personelu pod kątem występowania wirusa.
"Środki zapobiegawcze stosowane w obiektach" obejmują kroki, jakie należy podjąć, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się epidemii. W celu zapobiegania takim przypadkom w zakresie certyfikatu określono jakie procedury muszą być wdrożone przez obiekty hotelowe czy gastronomiczne.
Certyfikaty zapewniają także wdrożenie, oraz kontrolowanie środków dotyczących zachowania dystansu społecznego, ograniczenia kontaktu czy izolacji także pośród pracującego personelu, w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się pandemii wśród pracowników.
"Środki zapobiegawcze stosowane w środkach transportu" obejmują określone środki zapobiegawcze oraz stosowane regulacje w środkach transportu lotniczego, lądowego i morskiego. Zaliczają się do nich: szkolenia personelu pracującego w środkach transportu, świadectwa zdrowia personelu, sanityzacja pojazdów oraz zaplanowanie transportu pasażerskiego zgodnie z wymogami dotyczącymi zachowania bezpiecznej odległości między podróżującymi.
Minister Ersoy na koniec podkreślił znaczenie omawianego tematu składając oświadczenie dotyczące programu certyfikacji oraz terminów procesu normalizacji następującego po COVID-19:
Ukończyliśmy protokoły pandemiczne i procesy certyfikacyjne stworzone osobno dla portów lotniczych, krajowych linii lotniczych, autostrad i obiektów turystycznych z dniem 4 maja 2020 roku. Planujemy również od maja rozpocząć proces certyfikacji hoteli. Zaczniemy publikować wykaz obiektów, które uzyskają certyfikaty, z dniem 1 czerwca 2020 roku za pośrednictwem wszystkich dostępnych kanałów komunikacji, w tym strony internetowej naszego ministerstwa. Jako państwo tureckie, działamy ze świadomością spoczywającej na nas odpowiedzialności, w celu zapewnienia wszystkim naszym obywatelom i gościom, przybywającym do naszego kraju, poczucie komfortu podczas ich pobytu. Istnieje przysłowie mówiące o gościnności Turków: "Gość jest dla nas na pierwszym miejscu!". Zawsze kierowaliśmy się tą zasadą i w tym szczególnym okresie będziemy to kontynuować. - dodał minister Ersoy.
Poniżej dokument określający kryteria przyznawania certyfikatów, w języku angielskim.
Możesz także pobrać plik: turinfo_20200513_kryteria_uzyskania_certyfikatu__en_.pdf
Komentarze
Tagi:
Komentarze:
Turcja wprowadza certyfikaty sanitarne
[2020-05-20 11:32 37.47.45.*]
Brawo Turcy! I to właśnie pozwoli mieć zaufanie. Gdzie inne Państwa? odpowiedz »
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział przewodnicy i piloci:
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Rozpoczęto starania o nowy, polski wpis na listę
Liczba i wielkość statków wycieczkowych podwoiła się od 2000
Małopolska rozpoczyna nowy projekt
Rzeczniczka MŚP apeluje o podniesienie kwoty limitu zwolnienia z
Dział hotele, pensjonaty:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Nastroje wśród kwaterodawców nie
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Które miasta zyskują na popularności wśród turystów?
Postawa piłkarzy pomaga w promocji turystycznej Chorwacji
PHH szkoli zespoły sprzedażowe
Kayak startuje z nową aplikacją
Dokąd latało najwięcej czarterów z Katowice Airport?
co sądzicie o kolejnej restauracji którą odwiedzi gessler
NKlient - Panel klienta w biurze agencyjnym
ULC: dobre pierwsze półrocze dla polskich lotnisk
Turystyka bez pełnego dofinansowania? (aktualizowane)
Rusza drugi przetarg na rozbudowę terminalu gdańskiego lotniska
IGHP: początek wakacji słaby dla hotelarzy
Wyspy Wolin i Uznam lepiej połączone z resztą kraju
Turyści chętniej spędzają Wielkanoc z biurami podróży
Chcą ściągnąć młodych Niemców do Polski
Lufthansa zażegnała groźbę strajków na rok
Norwegian przedłuża umowę z Amadeus
WTTC przewiduje wzrost inwestycji w turystykę
BILET DO TADZYKISTANU -> 23.04-15.05 JEST KTOS CHETNY???