Ogłoszenia
Ogłoszenia
- Specjalista od udanych wakacji :) w Azul Holiday
- Specjalista ds. Turystyki - Tarnowskie Góry
- Specjalista d.s. turystyki kolonijnej
- Specjalista ds.turystyki - Biuro Podróży...
- Praca Zdalna 100% - Konsultant ds. podróży...
- PRODUCT MANAGER
- Specjalista ds. Sprzedaży i Obsługi Klienta
- ITAKA RUMIA - Specjalista ds. Turystyki
- Specjalista d.s.Turystyki Krakow
- Rezydent/Asystent rezydenta EXIMTOURS w TUNEZJI
Dlaczego doszło do katastrofy w Katmandu?
12 marca 2018 na azjatyckim lotnisku miała miejsce katastrofa lotnicza samolotu US-Bangla podczas wykonywania lotu ze stolicy Bangladeszu - Dhaki do nepalskiego Katmandu. Był to najtragiczniejszy wypadek lotniczy w Himalajach od 26 lat.
Wówczas podchodzący do lądowania Bombardier Q400 rozbił się podczas próby lądowania w Tribhuvan International Airport, o czym pisaliśmy w artykule Katastrofa na azjatyckim lotnisku.
Na pokładzie samolotu znajdowało się 71 osób, z których zginęło 51, w tym piloci oraz członkowie personelu pokładowego.
Po wypadku rząd w Nepalu powołał komisję ds. badania wypadków lotniczych, która w ostatnim tygodniu stycznia bieżącego roku udostępniła końcowy raport. Początkowo za przyczynę katastrofy podano dezorientację załogi. Analiza nagrań z kokpitu samolotu i relacji świadków wskazała również na inne, znaczące przyczyny incydentu.
Komisja ds. badania wypadków lotniczych stwierdza, że prawdopodobną przyczyną wypadku jest całkowita utrata orientacji sytuacyjnej członków załogi. Lądowanie zostało ukończone w desperacji, na bardzo małej wysokości. Kolejne przyczyny to m.in. rozdrażnienie kapitana samolotu, brak ćwiczeń na symulatorze jak i nieprzestrzeganie standardowych procedur operacyjnych. Znaczącą rolę odgrywał również fakt ignorowania poleceń wieży przez kapitana samolotu, który w 1993 roku został zwolniony z sił powietrznych Bangladeszu z powodu depresji a następnie przywrócony do wykonywania zawodu w 2002 roku. Wnioski raportu sugerują załamanie nerwowe u pilota podczas lotu.
Dla zainteresowanych udostępniamy cały raport:
Możesz także pobrać plik: turinfo_20190208_raport.pdf
Komentarze
Tagi:
Dział biura turystyczne:
POT i PPL będą współpracować na rzecz promocji
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Dział prawo i podatki:
Miasta upominają się o opłatę
Rada UE przyjęła mandat negocjacyjny w sprawie nowelizacji dyrektywy
Etykieta emisja lotniczych przyjęta przez Komisję
Starsze aktualności:
Przedłużenie kontroli na granicy z Niemcami problemem dla wielu
Grupa a&o zanotowała najlepszy rok w swojej
Wzrost cen wyjazdów turystycznych
ECTAA uruchamia program Ambasadorów Branży
eSky celuje w klientów biur
Polak najlepszym szefem kuchni w hotelach Select Services sieci
Zapraszamy na Germany Travel
Nowe Trendy w Turystyce - promocyjna wejściówka do
Czwarta edycja Certyfikacji Atrakcji Turystycznych Powiatu
Wakacje.pl kuszą doświadczonych
Uzdrowiska walczą o finansowanie rehabilitacji ozdrowieńców
Małopolska turystyka straciła ponad 5 miliardów przez lockdown
Zamieszanie wokół kolejki na Kasprowy
Wakacje na Mazurach najbardziej korzystne cenowo?
UE zakwestionuje 180 dni na zwrot? - na razie za wcześnie na panikę
Które narody podróżują najwięcej?
SGTiH Vistula wyróżniła Kompasami
Koronawirus nie wpłynie na ITB
Problemy hotelarzy poruszono na Forum Hotelarzy IGHP
Travelysta.pl już wystartował.
Gdzie Polacy polecieli na długi weekend?
Turcja chce przyciągnąć 50 mln turystów w przyszłym roku
Emirates podpisuje umowę code-share z Royal Air Maroc
Przedsiębiorcy zniecierpliwieni brakiem konkretów odnośnie Krajowego Planu Odbudowy
Letnia siatka połączeń z Kraków Airport
OK. SERVICES!!!!!! TOTALNA PORAŻKA I KOSZMAR!!!!WARTO WIEDZIEĆ I PRZECZYTAĆ!